חברת אגד תעבורה חתמה לפני מספר ימים עם ועד העובדים ונציגי ארגון 'כוח לעובדים' על הסכם קיבוצי, המסדיר את נושאי השכר, את מרכיביו ואת קוד ההתנהגות בין החברה לעובדיה ובין הנהגים לחברה ולציבור הנוסעים.
במסגרת ההסכם יועלה השכר של נהגי החברה ל-39 שקל לשעה, נוסף על תשלום מענק בסך 510 שקל לחודש עד שמשרד התחבורה יאשר את ההסכם, שתוקפו למשך 4 שנים. הצדדים הסכימו גם על מנגנון בקרה על ביטחון השכר והביטחון התעסוקתי לנהגים ועל הנהגת תקנון משמעת שיבטיח את טיב השירות לנוסעים בקווי השירות של אגד תעבורה.
עובדים שיהיו מעוניינים יהיו זכאים לסידור עבודה בהיקף של 186 שעות לכל הפחות, שזהו היקף השעות הגבוה בענף, ובמסגרת ההסכם אף יועלו דמי הגמולים שח ההפרשות הסוציאליות לעובדים במשרה מלאה, נוסף על תוספת שכר לנהיגה באוטובוס ממוגן, גמישות רבה יותר בשיבוץ העבודה וכן העלאת התשלום למשמרת רציפה ומפוצלת.
בנוסף, הוחלט על הנהגת תקנון משמעת מוסכם, שיחליף את התקנון הקודם שנקבע בעבר על ידי הנהלת החברה.
נהגי החברה הכריזו בפברואר השנה על סכסוך עבודה בעקבות העיכוב לחתימת ההסכם, ואף השביתו מספר פעמים את העבודה ואת השירות לנוסעים. לפני שנה בדיוק נחתם הסכם קיבוצי חלקי בנוגע לסידורי העבודה כחלק ממו"מ להסכם קיבוצי חדש. עד אז סידורי העבודה נקבעו על ידי מנהלי העבודה, והנהגים טענו כי הדבר פוגע בביטחון התעסוקתי שלהם כיוון שלא ניתן היה לדעת מתי יעבדו ולא היה לה הכנסה קבועה.
ההסכם הקיבוצי הראשון בחברה נחתם ביולי 2009, עת יוצגו עובדי אגד על ידי ההסתדרות, ועד אז הועסקו על ידי אגד בחוזים אישיים. ההסכם קבע שאגד לא תעסיק נהגים בחוזה אישי ותקלוט נהגים חדשים כעובדים מאוגדים בלבד.
להסכם היה ערך רב על רקע התזמון בו נחתם, לאחר המשבר הכלכלי ובתקופה של אי ודאות בישראל ובעולם. הוא שיפר בצורה ניכרת את תנאי העסקתם ושכרם של הנהגים, וקבע מכסת שעות חודשיות מינימליות שהחברה תהיה חייבת לתת לכל נהג, ומעבר לכך זכאי הנהג בתשלום שעות נוספות. בנוסף הגדיל ההסכם את שיעור ההפרשות הפנסיוניות וזיכה את העובדים בהפרשה גם מהפרמיה, ולא רק משכר הבסיס.