המרכיב הסודי למשיכת כישרונות לחברה

המרכיב הסודי למשיכת כישרונות לחברה

אין זה סוד כי אתה רוצה למשוך את הכישרונות הטובים ביותר לחברה שלך, הסוד הוא כיצד לגרום לזה לקרות

שיתוף

קל לנו לחשוב כי כל ההטבות הללו שחברות מציעות הן הדרך האופטימלית למשיכת מועמדים לחברה. אחרי הכל, מי לא ירצה לעבוד בחברה שמציעה "ימי שלישי סושי"?!. 

אך אם חושבים על כך לרגע ברצינות כשמישהו ניגש אליך ברחוב ושואל אותך מה הופך את החברה שלך לכל כך מדהימה, סביר שלא תשיב לו "כיסאות הנוח בלובי ומקררי הבירה במשרדים."

אם להודות על האמת עד כמה שההטבות הן סופר-מגניבות והן בהחלט משפרות את חיי היום-יום של העובדים, הן לא אלו שישמרו את העובדים בחברה בסופו של יום ולא יהיו אלו שיכריעו את החלטת מחפשי העבודה אם לקבל את המשרה.

ההחלטות של הכישרונות אם להצטרף לחברה שלך מבוססות בעיקר על תחום עיסוק החברה, מיקומה בשוק, העניין בתפקיד, השכר והתנאים, אפשרויות הפיתוח, הקידום והצמיחה. אלו מרכיבי הליבה של ערך העבודה בחברה שלך והם הדברים שהמועמדים מחפשים בטרם הם מגישים בקשה לעבודה.

השאלה היא כיצד מדגישים למחפשי העבודה את המידע הזה וכיצד מנגישים אותו, והתשובה היא – באמצעות מותג המעסיק, שהוא למעשה המרכיב הסודי במשיכת כישרונות לחברה.

מהי החשיבות במותג המעסיק?

בהיבט המסורתי של המונח "מותג" הוא מתקשר לנו עם שיווק מוצר כגון מכוניות או ספורט ופחות נקשר עם חברת הייטק למשל. אך כשחושבים על כך לעומק, מותג המעסיק מבטא למעשה את כל כלל יתרונות החברה שלך: העיסוק, התרבות, האנשים והמטרה.

מותג המעסיק מדגיש ביעילות את התכונות המסוימות הללו אשר הופכות את הארגון שלך למקום מיוחד ששווה לעבוד בו. הוא מייצר "הומניזציה" לארגון וכשהוא מיוצג בצורה נכונה, הוא מעורר מועמדים לרצות להשתייך אליו.

הערך הגדול ביותר של מותג המעסיק הוא, שהוא מושך את הכישרונות הנכונים לחברה שלך. אלו שמתאימים לאותו תחום עיסוק, לתרבות, לערכים ולמטרת החברה. אחרי הכל, כישרונות תרים בעיקר אחר הזדמנויות ומעסיקים שמציגים עבורם את ההתאמה הגדולה ביותר לצרכיהם ולחזונם.

באמצעות מותג מעסיק יעיל ותכליתי תוכלו להבהיר את יתרונות וערכי החברה כך שהכישרונות הנכונים ידעו שהם הגיעו למקום הנכון עבורם.

כיצד ניתן להבריק את מותג המעסיק שלכם?

בניית מותג המעסיק ושיווקו לא נעשים בכמה שעות של אחר צהריים חופשי. מדובר בתכנון רציני שמצריך בחינה מעמיקה של החברה שלך ומערב גורמים שונים בחברה שעליהם לשבת יחד ולפתח בהדרגה את המותג אותו הם ירצו לשווק.

 הצעד הראשון בבניית מותג המעסיק אינו מסובך. הוא מצריך הסתכלות פנימה, לתוך החברה, והבנה של מה שעושה אותה ייחודית. ניתן להתחיל בעובדים עצמם – תוכלו לתשאל אותם מהם הערכים העיקריים שנוגעים בהם בחברה. מה תורם לפרודוקטיביות שלהם ולרצון שלהם להשתייך לחברה. מה משמר אותם בחברה ומה משך אותם לעבוד בה מלכתחילה. המשיכו עם המנהלים בדרגי הביניים, שאלו אותם את אותן שאלות והקפידו לתעד את התשובות. 

השלבים האחרונים בשיווק מותג המעסיק הם להדגיש את הערכים המיוחדים של החברה ולהנגיש אותם למחפשי העבודה בדרכים מגוונות.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה