"המטרה שלכם היא להפוך למעסיק מועדף. שכל המועמדים הפוטנציאליים ירצו לעבוד אצלכם. לשם כך על החברה להגדיר קהלי יעד, כולל קבוצות ייחודיות. ב-SAP החלו לאחרונה לקדם את מיתוג המעסיק בין היתר בקרב נשים, צעירים, עובדים ממגזרים שונים ובקהילה ההומו-לסבית. השאיפה היא שהטובים ביותר בקרב כל קבוצה ירצו לעבוד דווקא אצלכם" – כך אמרה בשבוע שעבר יעל גל, מומחית גלובלית למיתוג מעסיק ב-SAP, בכנס הגיוס של HRus בשיתוף HRD שהתקיים בכפר המכביה.
"כשיש לך מותג חזק – העובדים המוכשרים ביותר יעשו הכל כדי לעבוד אצלך. זה טוב להם לריזומה ולניסיון המקצועי", מסבירה גל. "כך גם יש להם מחויבות רבה לארגון. העובדים רוצים לשייך את עצמם למותג לאורך זמן, הם גאים לעבוד בחברה ולכן הם מוכנים להשקיע בקידום המותג".
לצורך טיפוח התדמית של החברה, אומרת גל, חשוב לחבר בין המסרים שרוצים להעביר לבין קהל היעד. בהרצאתה הציגה גל מספר דרכים מרכזיות לצורך קידום מיתוג המעסיק ברחבי עולם: אתר הקריירה של החברה, המדיה החברתית, וידאו, קמפיינים שונים, אירועים ייחודיים ושיתופי פעולה.
"אתר קריירה – לכאורה לכל הארגונים יש אחד כזה", היא אומרת, "אולם האתר של SAP מאד מושקע, מאד ויזואלי, ומופיעות בו תמונות רבות וסרטוני וידאו על החברה. דבר נוסף המייחד אותו הוא שהתוכן מתאים עצמו למועמד לפי הדרג, הפרופיל והמדינה. מנגנון חיפוש העבודה האינטגרלי הקיים באתר מציע חוויית מועמד טובה יותר. מעבר לכך, כל האתר נתמך במובייל, שכן מרבית הצעירים מחפשים כיום עבודה באמצעות הסלולר".
גל הדגישה את החשיבות הרבה בהשקעה באתר הקריירה. לדבריה מחקרים מוכיחים שמועמדים איכותיים מגיעים לאתרים של החברות בין היתר כדי להירשם למאגרי מועמדים, ומכאן שהרושם שיוצר האתר על מועמד פוטנציאלי הוא רב עוצמה.
"הסיפור האישי חשוב"
המדיה חברתית היא כאמור כלי נוסף לקידום מיתוג המעסיק, ובאמצעותה ניתן ללמוד עד כמה העובדים מחוברים לארגון. תרבות, פנאי, סיפורי הצלחה בקריירה, פעילויות קהילה של החברה – כל אלה ממותגים תחת 'Life at SAP'. לכן גל ממליצה לספק לעובדים כמה שיותר ערוצי תקשורת – פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין ועוד – על מנת שכל אחד יוכל למצוא את הפלטפורמה בה הוא מעוניין לספר את הסיפור האותנטי שלו מחוויית העבודה בחברה.
"הסיפור האישי חשוב, כיוון שהמועמדים שונים זה מזה, וכל אחד מחפש מסר שונה או את אותו המסר בגוון שונה", היא מסבירה. "יש עובד שכל מה שמעניין אותו זה שעות העבודה, יש כאלה שרוצים שעות הדרכה, ויש את מי שמעוניין בקידום".
על מנת להקל על העובדים בשימוש במדיה החברתית לטובת מיתוג החברה, החלו תהליכי הכשרה במסגרתם עובדים צעירים חונכים את העובדים המבוגרים על מנת להנגיש לאחרונים את הכלי הזה, ובנוסף החברה עושה שימוש באפליקצייה ייעודית המאפשרת לעובדים לקחת תוכן של החברה ולהפיץ אותו בקלות בערוצי המדיה החברתית האישיים.
ערוץ תקשורת נוסף עם עובדים פוטנציאליים הוא ערוץ היוטיוב של החברה בו מוצגים למעלה מ-50 סרטי קריירה. "הסרטים מסודרים בספרייה וקל לשלוף סרט רלוונטי לכל פרופיל", אומרת גל. "הדבר מאפשר למגייסים לאתר את הסרט לו הם זקוקים. חשוב גם שהווידאו יהיה אותנטי. לפעמים דווקא סרט לא מקצועי הוא יותר משכנע. מהניסיון שלנו הווידאו שעובד הכי טוב הוא באורך 60 עד 90 שניות, לא יותר".
גל מרבה לעשות שיתופי פעולה עם מחלקות נוספות בארגון. "שיתוף פעולה חושף את עושר המשאבים", היא מסבירה. "שימוש בכלים של חטיבות השיווק והתקשורת – שהן עתירות ידע, ערוצים ותקציבים – יכול לסייע רבות".
לצורך הרחבת התקציב העתידי חשוב למדוד את הביצועים על מנת להוכיח הצלחה של פעילויות המיתוג. "בדקו כמה קליקים היו בכל ערוץ, כמה מועמדים זרמו דרכו וכיצד הגיעו אליכם העובדים החדשים. כך תוכלו להוכיח הצלחה ולקבל תמיכה עתידית טובה יותר".
גל מדגישה שגיוס המועמדים ומיתוג המעסיק צריך להיות רציף ובכל הזדמנות שצצה. "תנחו את העובדים שמשתתפים בכנסים בוועידות מה לומר, איך להציג את החברה, מה לספר על העבודה שלהם בארגון, זה עשוי למשוך עובדים פונטציאליים", היא אומרת. "ותתלהבו, אנשים רוצים לעבוד בארגונים שעובדים מתלהבים לעבוד בהם".