אפל וגוגל ממשיכות להוביל זו השנה השלישית ברצף כמותגים החזקים ביותר גם בשנת 2015 – כך עולה מדירוג 100 המותגים בעלי הערך הגבוה ביותר בעולם שפרסמה שלשום (א') חברת אינטרברנד.
אפל הצליחה להעלות את ששווי המותג שלה בכ-43%, עם כ-170 מיליון דולר. אחריה גוגל, המוערכת בכ-120 מיליון דולר, שהעלתה את שווי המותג ב-12%. קוקה קולה מדורגת במקום השלישי עם שווי מותג של כ-78 מיליון דולר.
מותגי הטכנולוגיה והרכב שולטים השנה בטבלה, ומחזיקים בלא פחות מ-28 משבצות דירוג, בעוד מותגי הטכנולוגיה מחזיקים יחד בלמעלה משליש משווי ערכם של המותגים כולם.
מיקרוסופט המדורגת במקום הרביעי עם כ-68 מיליון דולר, IBM המדורגת במקום החמישי עם כ-65 מיליון דולר ואמזון המדורגת במקום העשירי עם כ-38 מיליון דולר הצליחו להתברג לעשירייה הפותחת זו הפעם הראשונה זה 16 שנים, מאז החלה חברת הייעוץ אינטרברנד בפרסום דירוג המותגים.
יצוין כי אמזון הצליחה אף היא להעלות בצורה ניכרת את שווי המותג שלה, בשיעור של 29%, ואילו פייסבוק מובילה בהעלאת שווי המותג עם שיעור של 54%.
ברשימה הנבחרת מופיעים גם המותגים דיסני (#13), אינטל (#14), נייק (#17), פייסבוק (#23), איקאה (#27), זארה (#30), איביי (#32), נסטלה (#54), קולגייט (#55), ויזה (#61), פנסוניק (#65), מאסטרקארד (#76), ספרייט (#81), פדאקס (#86), והיינקן (#89).
5 מותגים נכנסו לרשימה זו הפעם הראשונה: לגו (#82), פייפאל (#97), מיני (#98), מואט & שאנדון (#99) ולנובו (#100), שהינה המותג הסיני השני שהתברג לרשימה, בעוד הראשון הנו Huawei המדורג במקום ה-88.
"הדוח בוחן את מה שנדרש עבור מותגים להצליח בעולם של היום . הלקוח דורש כיום מיידיות, ניסיון והתאמה אישית, על עסקים ומותגים לנוע במהירות הבזק", אומר ג'ז פרמפטון (Frampton), מנכ"ל אינטרברנד . "רבים מהמותגים המובילים בשנה זו מצליחים ליישר קו באופן אינטואיטיבי עם סדרי העדיפויות של הלקוחות וכך הם משתלבים בצורה חלקה לתוך חיי היומיום שלהם".