שיתוף

השינויים התכופים והמהירים בשוקי היעד הבינלאומיים, יחד עם המצב הנוכחי בארץ, יוצרים שינויים בצרכי כוח האדם של הארגונים.

במהלך השנתיים האחרונות נעו חברות רבות ממצב של גיוסים גדולים לקיפאון בגיוסים ובמהלך השנתיים האחרונות היו גם פיטורי צמצום לא מעטים.

התוצאה של המצב הזה היא שמנהלי משאבי האנוש חייבים להתאים את אסטרטגיות הגיוס לצרכים המשתנים בתדירות גבוהה.

יש ארגונים שהתהליכים בהם איטיים יותר ולכן גם השינויים פחות מהירים, אבל יש ארגונים שבהם התהליכים הללו מהירים מאד ולכן גם השינויים חייבים להתבצע במהירות.

האתגר הגדול הוא להמשיך לתכנן קדימה את נושא הגיוס למרות שיתכן שחלק מהתוכניות לא יצאו לפועל ותוכניות אחרות יצטרכו להשתנות.

במסגרת סקר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, התבקשו מנהלי חברות לציין מהן הציפיות שלהםהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשינויים בשנה הקרובה לעומת השנה הקודמת בכמה תחומים, בהם תחום גיוס עובדים ותחום שכר העובדים.

מהתשובות לסקר בנושא גיוס עובדים עולה, כי כ-55 אחוזים מהמנהלים בענף ההייטק בתעשייה צופים עלייה בגיוס עובדים.

זאת, לעומת כ-14 אחוזים מהמנהלים בשאר ענפי התעשייה שצופים עלייה בגיוס עובדים בשנה הקרובה.

לשם השוואה, ביולי 2022, כ-45 אחוזים בלבד מהמנהלים בענפי ההייטק בתעשייה צפוי עלייה בגיוסי עובדים.

עוד עולה מהסקר של הלמ"ס, כי כ-23% מהמנהלים בענפי ההייטק בשירותים צופים עלייה בגיוס עובדים.

לדברי הסוקרים, נתון זה מצביע אומנם על אופטימיות לעומת האומדן שהתקבל לפני שנה (ביולי 2023), כאשר כ-10 אחוזים בלבד מהמנהלים בענפי ההייטק בשירותים צפו עלייה בגיוסי העובדים.

עם זאת, נתון זה הוא עדיין נמוך מהנתון שהתקבל לפני כשנתיים, ביולי 2022, כאשר על פי הסקר, כ-41 אחוזים בלבד מהמנהלים בענפי ההייטק בשירותים צפו עלייה בגיוסי עובדים.

עוד מציינים בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כי בצפי לגיוסי עובדים בענפי השירותים ללא הייטק, חלה ירידה.

בענפים אלה, כ-10 אחוזים בלבד מהמנהלים צופים כיום עלייה בגיוס העובדים, לעומת כ-13% מהמנהלים בענפים אלה שצפו עלייה בגיוסי עובדים ביולי 2023 וכ-30 אחוזים מהמנהלים בענפים אלה שצפו גיוסי עובדים ביולי 2022.

אשר לצפי לגבי תנודות השכר: מהסקר של הלמ"ס עולה, כי אחוז גבוה של מנהלים בכל הענפים אינם צופים שבמהלך השנה הקרובה תחול ירידה בתשלומי השכר.

כ-33 אחוזים מהמנהלים בענפי ההייטק בשירותים צופים שתחול עלייה בתשלומי השכר בשנה הקרובה.

מדובר בנתון נמוך משמעותית מהאומדן שהתקבל עבור יולי 2022, אז, כ-56 אחוזים מהמנהלים בענפי ההייטק בשירותים צפו שתחול עלייה בתשלומי השכר לעובדים.

נתון זה הינו נמוך במקצת מהנתון שנאמד ביולי 2023, כאשר כ-37% מהמנהלים בענפי ההייטק בשירותים צפו שתחול עלייה בתשלומי השכר לעובדים.

 

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה