שיתוף

לפני כ-20 שנה הוקמה חברת הייטק חדשה על ידי מייסד מוערך מאוד. התרגשות והציפייה היו גדולות, ועובדים מוכשרים מאוד, שזכו להיות בין מקבלי הפנייה מהמייסד, הזדרזו להתפטר מתפקידים נחשקים שהיו להם בחברות בהן הם עבדו, כדי להצטרף לחברה החדשה.

אלא שאז, ימים ספורים לאחר פתיחת החברה, היא נסגרה בקול ענות חלושה, וכל העובדים פוטרו באופן מיידי.

התוצאה היתה שעובדים נאמנים ומוכשרים ביותר נזרקו אל שוק העבודה לאחר שמשרותיהם בחברות הקודמות כבר אויישו.

השאלה הנשאלת היא, מהו הדבר החשוב וההגון שצריכים לעשות מנהל החברה ומנהל משאבי אנוש במצב כזה, כדי שהמוניטין של המייסד כמעסיק לא יוכתם לעד וכדי שיוכל לגייס עובדים בעתיד.

אין ספק שבמצב כזה, שבו חברה נסגרת לפני שהיא הופכת לפעילה, ומשאירה את העובדים חסרי עבודה, האחריות נופלת על מנהל משאבי האנוש ועל המייסד כאחד, ומוטלת עליהם החובה לפעול, תוך יושרה, אמפתיה, שקיפות והגינות.

פעולותיהם משפיעות לא רק על רווחתם המיידית של העובדים אלא גם על המוניטין שלהם עצמם (מנהל משאבי האנוש והמייסד) ועל המאמצים הפוטנציאליים העתידיים שלהם.

על מנהל משאבי האנוש להתמקד במתן תמיכה מעשית כגון סיוע בחיפוש עבודה, חבילות פיצויים ותמיכה רגשית.

המשמעות היא שעל המייסד לקחת אחריות על המצב, להציע תמיכה פיננסית במידת האפשר, ולהשתמש בקשרים שלו כדי לעזור לעובדים למצוא תפקידים חדשים.

להלן 4 צעדים שעל המייסד לנקוט כדי לסייע לעובדים שפוטרו בעקבות גיוסם לחברה שהקים ושנסגרה זמן קצר לאחר הקמתה:

1 לקחת אחריות אישית ולתקשר עם העובדים:

על המייסד לקחת אחריות אישית ולתקשר ישירות עם העובדים. חשוב שהמייסד יכיר בתפקידו במצב ויביע חרטה על התוצאה.

התנצלות אישית, באופן אישי או במכתב, יכולה להראות שהמייסד אחראי ואמפתי כלפי העובדים.

2 לספק תמיכה פיננסית:

אם למייסד יש את המשאבים הכספיים, עליו לשקול להציע פיצוי לעובדים, גם אם זה מגיע מכספו שלו ולא מכספי החברה.

מחווה זו יכולה לעזור לעובדים לגשר על הפער בזמן שהם מחפשים עבודה חדשה. זה גם מפגין מחויבות למנהיגות אתית ומראה שהמייסד מוכן לעמוד בהבטחותיו.

3 למנף נטוורקינג וקשרים כדי לעזור לעובדים למצוא עבודה:

המייסד צריך למנף באופן פעיל את רשת הקשרים המקצועית שלו כדי לסייע לעובדים  למצוא הזדמנויות חדשות.

על ידי פנייה לאנשי קשר, עמיתים בתעשייה וחברות אחרות, המייסד יכול לתמוך בעובדים שפיטר ואולי לעזור להם להשיג משרות חדשות מהר יותר.

מעשה זה לא רק עוזר לעובדים אלא גם משמר את המוניטין של המייסד בתעשייה.

4 להציע המלצות למקומות עבודה פוטנציאלים וגם המלצות פומביות:

בנוסף להמלצות למעסיקים פוטנציאליים, המייסד יכול לכתוב המלצות פומביות בפלטפורמות כמו לינקדאין, ולשבח את העובדים על כישוריהם ולפרט את הסיבה שבגללה הוא רצה לגייס אותם לחברה שלו.

המלצות פומביות או מכתבי התייחסות אישיים יכולים לתרום משמעותית לחיפושי העבודה של העובדים.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה