תהליך קליטת עובדים הופך למוצלח כאשר מקפידים על הכוונה נכונה וסיוע לעובדים בימים הראשונים לקבלתם לחברה.
הוספת עובדים לצוות יכול להיות תהליך מסובך. כיצד מקדמים בברכה עובדים חדשים והופכים אותם לחלק מהתרבות שלכם?
להלן 6 טיפים:
ללמד את הדברים הקטנים
"כשמישהו חדש מצטרף לעבודה, הדברים הקטנים יכולים להיות הכי מתסכלים. הוצאת קו חיצוני מהטלפון, איך להשתמש במכונת הצילום, מהם המקומות הטובים ביותר לארוחת צהריים.. וכד'. אחת הדרכים להבטיח שהעובדים החדשים נקלטים היטב ונוח להם במקום העבודה, היא לוודא שהם לומדים במהירות את כל הדברים הקטנים שמקלים על החיים במשרד.
היכרות עם צוות העובדים והמנהלים
האינטראקציה עם העובדים החדשים צריכה להיות יזומה מאת המנהלים וחברי הצוות. חשוב מאוד ליצור עם העובדים החדשים אינטראקציה חיובית ומעודדת, לבלות זמן בקרבתם במיוחד בימים הראשונים, ללכת איתם לאכול צהריים, ולספק להם את ההרגשה שהם בבית. לכל עובד יש את האינטראקציה המועדפת עליו ובתקופה הראשונה לעבודתם אפשרו לעובדים החדשים שלהם את האינטראקציה המועדפת עליהם.
הניעו אותם
חשוב שהעובדים החדשים יכנסו מהר מאוד לעבודה ויתחילו לתפקד כמו כל עובד אחר, כדי להרגיש בטוחים בעצמם וכשירים לעבודה. ספקו לעובדים עזרה והכוונה בכל שיצטרכו, אך תנו להם את העצמאות לעבוד בעצמם ולפנות אליכם בעת הצורך. האצילו על העובדים החדשים משימות פשוטות עם הוראות ברורות שיכניסו אותם לעבודה בהדרגה.
זמינות
בימים הראשונים של העובד בחברה, יש לעודד אותו לפנות בכל עת שיצטרך למחלקת משאבי האנוש ולוודא כי תתקיים פניה מצד משאבי אנוש בהתאם. יש לקיים עם העובדים החדשים שיחות אחת למספר ימים, לוודא שתהליך הקליטה חיובי עבורם, ולבדוק אם זקוק לדברים נוספים. העובדים החדשים צריך להרגיש ש מחלקת משאבי האנוש דואגת להם ולצרכיהם.
הכוונה
אם זיהיתם שהעובדים החדשים זקוקים ליותר הכוונה וסיוע – ספקו להם זאת ללא הגבלה בתקופה הראשונה. מנהל הצוות כמו גם חברי הצוות יכולים לעבוד איתם יחד על המשימות עד שייקלטו וילמדו לעשות אותן בעצמם. על העובדים החדשים להרגיש שהם מגובים ומלווים בצוות ושכולם שם עבורם בתהליך הקליטה.
סיור מודרך במטה החברה
סיור מודרך לעובדים החדשים ביום קליטתם תמיד יתקבל בברכה. העובדים לא מכירים את הבניין, מיקום המשרדים, עובדי החברה וההנהלה. סיור מודרך מתוכנן מראש יאפשר לכם ללוות את העובדים בדרכם במבנה החברה, ביום הראשון. בסיור תוכלו להכיר להם הכל, את פינות הקפה, חדרי השירותים, המשרד שלהם, משרדי הצוות ואנשי המפתח, חדר האוכל (במידה וקיים), ועוד.