10 טעויות בהדרכת עובדים

10 טעויות בהדרכת עובדים

זמן עבודה שווה כסף. הדרכות עולות כסף. לכן כדאי להבטיח שההדרכה מועברת בצורה האפקטיבית ביותר

שיתוף
הדרכת עובדים

הדרכת עובדים

הדרכה שאינה מתוכננת ומנוהלת כמו שצריך תהיה כזאת שבה המסר נכנס מאוזן אחת ויוצא מהשנייה, כלומר בזבוז של כסף ושל זמן. רעיונות הדרכה שאינם מעודכנים ושיטות הדרכה משעממות יהפכו את הכוונות הטובות שלכם לסשן מיותר. אתר משאבי האנוש HR.BLR מנה 10 טעויות הדרכה שמומלץ להימנע מהן.

1. קבוצות גדולות. אי אפשר לקיים דיון קבוצתי טוב אם יש בחדר 100 אנשים. נסו לצמצם את הקבוצות המודרכות ל-15 בני אדם כדי שלכל אחד מהם תהיה הזדמנות להשתתף. אם הקבוצה גדולה יותר, רוב החברים לא ישתתפו ולכן לא ישנו את ההתנהגויות שלהם או ירכשו יכולות חדשות.

2. מספר קטן של אנשים משתלט על השיחה. הרבה פעמים שלושה אנשים מתוך הקבוצה משמיעים קול בעוד כל היתר שומרים על שתיקה. מי שמעביר את ההדרכה צריך לשתף את כל הנוכחים. אם אנשים לא ידברו, הם לא ישיגו את מטרות ההדרכה.

3. משחקים מטופשים. אנשים אינם אוהבים משחקי תפקידים. משחקים ותרגולים צריכים להיות קשורים במה שבונה הצלחה בצוות. על האנשים להיות מעורבים באופן פעיל בתרגול.

4. חומרי הדרכה מסובכים. אם החומר אינו ניתן להבנה בקלות, הוא לא יוטמע. ודאו שהמידע נתפס בקלות. נסו את החומר על מספר קבוצות קטנות. בצעו התאמות ואז השתמשו בגרסה הסופית לארגון כולו.

5. דומיננטיות יתר של מעבירי ההדרכה. מדריכים צריכים להיראות ולעיתים רחוקות להישמע. הם צריכים להוביל את השיחה, אבל אינם צריכים לשלוט בדיון. הם צריכים לשאול שאלות מנחות ולוודא שכל אחד מתבטא מתישהו. המדריך או המדריכה הם ג'גלרים. עליהם לדאוג שהשיחה תימשך. ככל שיש יותר דיון, סביר יותר שהגישות וההתנהגויות ישתפרו.

6. הרצאות. זוכרים איך נרדמתם כאשר פרופסורים משעממים דיברו כשלמדתם באוניברסיטה? העובדים שלכם אינם שונים מכם. הרצאות אינן דרך יעילה לגרום לאנשים לשנות גישות ואמונות.

7. מידע לא רלוונטי. אם החומר אינו תקף למשרותיהם, אנשים לא יקבלו את המידע. הם רוצים רעיונות שבהם יוכלו להשתמש באופן מידי.

8. סביבה פיזית גרועה. למידה אינה יכולה להתקיים כאשר לא נוח לאנשים. השקיעו בחדר שנראה נעים ומקצועי. זה נשמע בסיסי, אבל ודאו שהחדר מחומם או ממוזג כראוי ושיש בו כיסאות נוחים. הציעו כיבוד. הוסיפו ציוד לתצוגת וידיאו ואודיו. ודאו שאין הפרעות מבחוץ כמו רעש.

9. חזרה על אותם תוכניות הדרכה וחומרים. ילד יכול לצפות באותה התוכנית 50 פעמים, אבל מבוגר אינו יכול לצפות באותם חומרי הדרכה פעמיים. חברות צריכות להביא מדריכים חדשים שיש להם ידע חדש וסגנונות לימוד שונים. חברות צריכות גם להשקיע בחומרי הדרכה חדשים כדי להוסיף טעם ללמידה.

10. התעלמות מסגנונות הלמידה של אנשים צעירים. רוב העובדים הם אנשים צעירים. הם לומדים באופן שונה מהדורות הקודמים ומשתעממים בקלות. הסתכלו על המשחקים שהם משחקים בטלפונים שלהם – הם רוצים בידור. אם הלמידה לא תהיה מהנה, תאבדו את ההשתתפות שלהם.

בואו להעמיק ולהעשיר את הידע שלכם בכנס למידה ופיתוח ארגוני שיערך ב-5.3! לחצו כאן לפרטים

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה