כל עסק משגשג כאשר העובדים מבצעים את עבודתם היטב. זה חיוני למצוא דרכים אפקטיביות לשיפור מעורבות של הצוות, על מנת להשיג את הפרודוקטיביות הגבוהה ביותר, ובהתאם לכך את השורה התחתונה של החברה. עובדים מעורבים ומאושרים נוטים להישאר יותר שנים. מהי הדרך הטובה ביותר להגדלת מעורבות העובדים?
ראשית, צוות הניהול צריך לתקשר עם העובדים. יצירת תקשורת טובה עם העובדים תגלה את צרכיהם האמיתיים, ועם מידע זה, צוותי ההנהלה הבכירה יתחילו לטפל בצרכים אלו.
חברות רבות השתמשו בשיטות שונות כדי לשפר את האינטראקציה עם העובדים, אך לא הצליחו לקבל את התוצאות הרצויות. זאת כיוון שפעמים רבות הן התעלמו מהבקשות החשובות של העובדים או שלא הבינו את הצרכים שלהם. בלתי אפשרי להבין את הצרכים של העובדים אם לא נשאלות השאלות הנכונות במהלך האינטראקציות.
להלן כמה היבטים בגישה החדשה להגדלת מעורבות העובדים:
הבטחת תקשורת שקופה
שקיפות היא המפתח ליצירת תקשורת טובה עם העובדים. במקרה של מחלוקות, צוותי הניהול יהיו בעלי מושג לגבי הסיבות. הימנעות מבעיות אלו הם חלק מהמאמצים לקדם את רווחתם של העובדים. טיפול בבעיות האמיתיות הניצבות בפני העובדים הוא הדרך הטובה ביותר לפתור בעיות ולעודד את העובדים לבצע את תפקידם טוב יותר.
ניתן להשתמש במנגנוני משוב מסוימים כגון שימוש בשאלונים, משום שהאנונימיות של השאלונים מאפשרת לעובדים להביע את עצמם בכנות. עם זאת, השאלות בסקר צריכות לחפש בעיות באופן ישיר, כדי לגלות את הבעיות האמיתיות שהעובדים מתמודדים איתם. החברות צריכות להקל על העובדים להביע את עצמם באופן חופשי כדי לזכות במידע בעל ערך שניתן יהיה להשתמש בו לפתרון בעיות.
כתובת לבעיות מידיות
לא תמיד יש בחברה את המשאבים המידיים כדי לענות על כל הדרישות של העובדים הפתרון הוא לטפל בבעיות שניתן לטפל בהן מידית עם המשאבים הזמינים.
כל עובד שואף לשביעות רצון בעבודה והפעולה צריכה להתחיל עם הנושאים שניתן לטפל בהם באופן מידי.
הבנת סוגיות העובדים
אינטראקציה עם עובדים היא החלטה טובה, עם זאת ניתן לקבל ערך מפעילות זו רק כאשר העובדים מובנים.
אופי האינטראקציה צריך להיות כזה שבו לעובדים יש את החופש לזהות את הבעיות האמיתיות שהם מתמודדים איתן. גישה זו חשובה במיוחד במצבים בהם העובדים מטפלים באחריות רגישה וחשובה, שבדרך כלל דורשת מהם לעבוד תחת לחץ רב כדי לעמוד במועדים קשים. העובדים ירגישו פחות לחץ ויותר ביטחון בסביבה שבה יש תקשורת טובה בינם ובין המנהלים הבכירים.
חשוב למצוא דרכים לקבל משוב קבוע מן העובדים. יצירת כתובת דוא"ל למטרה זו היא אופציה טובה. העובדים ירגישו חופשיים לשלוח הודעות דוא"ל בנוגע לבעיות שבהן הם עלולים להיתקל בכל עת. עם זאת, אין להתעלם מהחשיבות של מפגש פיזי עם העובדים.