הלמידה המקוונת הפכה בשנים האחרונות לפופולרית יותר ויותר בקרב עובדים בשל הגמישות, הנגישות וחוויית הלמידה המותאמת אישית שלה.
עם התקדמות הטכנולוגיה, ארגונים משלבים פלטפורמות למידה דיגיטליות כדי לשפר את מיומנויות כוח העבודה שלהם ביעילות.
העובדים נהנים מקורסים בקצב עצמי, מודולים אינטראקטיביים ומשוב בזמן אמת, המאפשרים התפתחות מקצועית מתמשכת.
בנוסף, e-learning מבטל מחסומים גיאוגרפיים, ומאפשרת לעובדים לגשת להדרכה באיכות גבוהה בכל זמן ובכל מקום.
ככל שתעשיות מתפתחות במהירות, חברות מכירות יותר ויותר בצורך בלמידה מתמשכת, מה שהופך את הלמידה הדיגיטלית לכלי חיוני לצמיחת קריירה ולהסתגלות מהירה לשינויים.
הביקוש הגובר לעבודה מרחוק ועבודה לפי המודל ההיברידי מאיץ עוד יותר את האימוץ של פתרונות הדרכה דיגיטליים.
בהשוואת היקפי הלמידה המקוונת של עובדים בין השנים 2020 ל-2025 לעומת היקפי הלמידה של עובדים בשנים 2010-2020 ניתן לראות בבירור שמגיפת הקורונה פעלה כזרז אדיר לאימוץ הלמידה מקוונת.
לפני שנת 2020 ניתן לראות צמיחה מסויימת בהיקפי הלמידה המקוונת של עובדים, אבל אין ספק שהמגיפה אילצה את העובדים והארגונים כאחד לעבור לאימוץ נרחב, והאיצה את שילובה של הלמידה המקוונת בהדרכה ארגונית.
כיום, יותר ויותר ארגונים מכירים בערך של למידה מקוונת לשיפור המיומנויות ורכישת כישורים חדשים של העובדים.
זה הוביל להשקעה רבה יותר במערכות ניהול למידה ובפלטפורמות למידה מקוונות.
זאת ועוד, הקצב המהיר של השינויים הטכנולוגיים יצר ביקוש הולך וגובר לעובדים בעלי כישורים דיגיטליים.
הלמידה המקוונת מספקת דרך גמישה לעובדים לרכוש מיומנויות אלו. כתוצאה מכך, תעשיית ה-eLearning חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות.
ממחקרי שוק שבוצעו ב-25 השנים האחרונות עולה, כי תעשיית הלמידה המקוונת צמחה במידה משמעותית מאז שנת 2000, כאשר בשנת 2020 מסתמנת עלייה חדה במיוחד של כ-900 אחוזים לעומת שנת 2000.
התחזיות לקראת השנים הבאות בנושא הלמידה המקוונת של עובדים בארגונים מצביעות על המשך צמיחת הלמידה המקוונת בשנים הקרובות.
אשר להיקפי האימוץ של הלמידה המקוונת על ידי ארגונים, המחקרים מצביעים על כך שאחוז גבוה מאוד מהארגונים מציעים כיום צורה כלשהי של למידה דיגיטלית, ואחוז גבוה של ארגונים שמתכננים להשתמש בלמידה מקוונת של עובדיהם.
נתונים אלה מייצגים עלייה משמעותית בלמידה המקוונת על ידי עובדים בשנים 2020-2025 לעומת השנים 2010-2020. אמנם גם במהלך השנים 2010-2020 הלך וגדל אימוץ הלמיד המקוונת, אבל הוא לא היה נפוץ כפי שהוא בארבע השנים האחרונות.
בהיבט של הגברת מחוברות העובדים בעקבות המעבר ללמידה מקוונת: ממחקרים שבוצעו בעולם עולה, כי הלמידה המקוונת יכולה לסייע להגברת המחוברות.
נתון זה הינו נכון במיוחד כאשר למידה מקוונת מותאמת לצרכים האישיים של כל עובד ולהעדפות האישיות שלו.
לכך יש להוסיף את העובדה, שבמהלך השנים חלו גם שינויים בהעדפות הלמידה של העובדים.
יותר ויותר עובדים מעדיפים יותר ויותר למידה מקוונת בשל הגמישות והנוחות שלה. שינוי זה בולט במיוחד בקרב דורות העובדים הצעירים.
להלן 4 הגורמים המרכזיים שמניעים את הגידול בהיקפי הלמידה המקוונת בין השנים 2020 ל-2025:
1 מגמות הולכות וגוברות של עבודה מרחוק.
2 הצורך בלמידה מתמשכת.
3 התקדמות משמעותית בטכנולוגיית הלמידה מקוונת.
4 הזמינות הגוברת של משאבי למידה מקוונים מגוונים.
חשוב לציין כי הלמידה המקוונת כן תפסה תאוצה בתקופת השנים 2010-2020.
אבל מ-2020 ועד היום, חל זינוק אקספוננציאלי בהיקפי הלמידה המקוונת על ידי עובדים בארגונים. זינוק זה מציב את הלמידה המקוונת כמרכיב ליבה בפיתוח מקצועי של עובדים.