המעבר למודל העבודה ההיברידי, ובטווח הרחוק יותר – לעבודה מהבית של כל שוק העבודה, מחייבת תשתיות תקשורת מהירות, חזקות, חכמות, חסרות ניתוקים ומאובטחות היטב.
בלי תקשורת רצופה, במהירות גבוהה, ברזולוציה מצויינת ועם אבטחה מהודקת, שוק העבודה יאלץ לדרוך במקום ולסבול מעיכובים, השהיות, היעדר דיוק ועוד בעיות שכלל אינן קשורות לארגון עצמו אלא למפעיל התקשורת שמספק לו את צרכי התקשורת.
אלא שכיום, תשתיות התקשורת אינן באיכות הנדרשת. יש עדיין יותר מדי ניתוקים, ריבוי קבלני משנה שעובדים עבור חברות התקשורת, ובאופן כללי, היעדר תקשורת רציפה באיכות ובמהירות הדומות לאלו שיש במשרדי הארגון.
המשמעות, היא שנושא התקשורת בין העובדים לארגון ובינם לבין עצמם, נכנס אל מתחת למטריית התפקידים של מנהל משאבי האנוש.
אין ספק שניהול הרשת עצמו נותר בידי אנשים טכנולוגיות מידע (ה-IT) של הארגון.
אבל מנושא שהיה באחריותם הבלעדית, הוא עולה כעת על שולחן הדיונים, כאשר למנהל משאבי האנוש צריך להיות הרבה מה לומר בנושא.
אחרי הכול, הצלחת המעבר לעבודה מהבית, בין אם באופן חלקי או מלא, תלויה במידה רבה מאוד באיכות תשתיות התקשורת.
בלי תשתיות תקשורת באיכות גבוהה מאוד, יהיה קשה מאוד, אם לא בלתי אפשרי, להגיע לרמת הפרודוקטיביות הנדרשת, לא תהיה אפשרות לוודא מחוברות עובדים ברמה הרצויה (והחיונית), יהיה קשה להטמיע את התרבות הארגונית בקרב כל העובדים, המשימה לראיין מועמדים ולמיין אותם מרחוק תהפוך קשה ומתסכלת, עובדים יתקשו להשיג יעדים ועוד.
בקצרה, כמעט כל המשימות המוטלות על משאבי האנוש יעמדו בסיכון, אם יהיו תקלות, השהיות ועיכובים בקווי התקשורת.
לכן, בימים אלה מתווסף תפקיד נוסף למחלקת משאבי האנוש – אחראי על נושא תשתיות התקשורת בארגון בשיתוף הפעולה עם אנשי ה-IT.
כדי לפתור את הבעיה ולאפשר לארגון עבודה שוטפת בלי תלות ברשת הכללית, ניתן להרחיב את הרשת הארגונית הייעודית (אותה חוכרים הארגונים מספק תשתיות התקשורת) מעבר לחיבוריות למבני הארגון – אל בתיהם של העובדים.
כיום יש לארגון רבים, בעיקר לגדולים שבהם, תשתית תקשורת של הארגון עצמו, שאותה הארגון חוכר מספק התקשורת.
תשתית זו מחברת את כל המבנים של הארגון, בין אם הם ממוקמים באותו איזור או בכמה איזורים בארץ.
לכן, ככל שתתקדם המגמה להרחבת מודל העבודה ההיברידית, או – בתוך כמה שנים – אף להתרחבות המגמה של מעבר למודל עבודה מבית באופן מלא, סביר להניח שיחד איתה ניתן יהיה לראות מגמה של ארגונים שחוכרים תשתיות תקשורת שיגיעו גם אל בתי העובדים.
והאתגר המשמעותי ביותר בנושא זה יהיה זמינות התשתיות, ובעיקר הסיבים האופטיים, באיזורים בהם מתגוררים עובדי הארגון.