הרציפים בנמלי ישראל לקראת הרחבה, כשהמטרות הן למנוע צפיפות ולהגביר התחרות בין הרציפים וכך לשפר וליעל את מערך ההובלה הימית בארץ. אולם עובדי הנמלים התאגדו למטה מאבק משותף כנגד ההנהלה, במטרה להלחם בתוכניות להקמת רציפים פרטיים.
ד"ר גד שפר, נשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון פנה לשר התחבורה, ח"כ ישראל כץ, ואמר כי עריכת שינויים מהותיים כמו הקמת רציפים פרטיים, חייבת להיעשות בתיאום עם העובדים ולא ביציאה למאבק "ראש בראש" נגדם.
ד"ר שפר: "איני מאמין כי עובדים החוששים לביטחונם התעסוקתי יעבדו במלוא יכולותיהם וישתדלו לתת את המרב. בלא הידברות עם העובדים, נראה תהליך, שהקמת מטה המאבק המשותף הוא רק צעד ראשון לו, של פעולה מתואמת בין ועדי העובדים שתטרפד כל אפשרות עתידית של תחרות בין הנמלים ובין הרציפים כאחד. וזאת, עוד בלי להתייחס לנזקים שייגרמו למשק במהלך מאבקם של העובדים, המציינים כבר היום כי באפשרותם לנקוט בצעדים ארגוניים גם אם בית הדין לעבודה לא יאפשר להם שביתה מלאה".
עוד ציין ד"ר שפר כי "לצערנו, בכל מאבק מול ועד חזק – ואלה של הנמלים בוודאי שייכים לקטגוריה זאת, לא הצליחו ממשלות ישראל בעבר לשנות או ליצור עובדות חדשות בשטח. הרפורמה בנמלי ישראל ב-2005 הייתה דוגמא להחמצת הזדמנות לשינוי אמתי. לכן, רק בהידברות של אמת, שתבטיח מחויבות של העובדים ונציגיהם למה שיסוכם, יש סיכוי לשינוי. הידברות עם העובדים והתחייבות חוזית של ההסתדרות לקיים במלואו כל הסכם שיושג עם העובדים, הן הערובה להתנהלות סדירה של העבודה בנמלים, תוך השגת יעדי התייעלות ותחרות", סיכם נשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון.