קשה קשה… המציאות הכלכלית קשה לכולנו היא קשה במיוחד עבור צעירים שאפילו לא הספיקו לחדור לשוק העבודה לפני המיתון. חוסר הניסיון התעסוקתי מהווה מכשול אדיר ובמדינות רבות, בעיקר במדינות אירופה (כמו ספרד וצרפת), הצעירים הם אלו שמתקשים יותר מכל קבוצת גיל אחרת לחדור לשוק העבודה.
ניק, בחור בן 19 מאוסטרליה, אשר יצא לאחרונה למסע חיפוש עבודה בתור טכנאי אלקטרוניקה, שלח קורות חיים ליותר מ-100 חברות ואף הגיע פיזית לחברות והציע את עצמו לעבודות, אולם אף מעסיק לא שב אליו עד שאביו נכנס לתמונה. האב של הבחור פרסם מודעה הקוראת למעסיקים לתת לבנו הזדמנות. במודעה הקצרה שניסח האב כתוב: "אספקת בירה חינם לשנה! למי שיגייס את בני לעבודה כטכנאי. הזדמנות חד פעמית לגייס עובד צעיר, חרוץ, נאמן ואיכותי!"
בריאיון לאתר משאבי אנוש HR Asia אמר האב: "פשוט עלה לי הרעיון הזה של לחלק בירה בחינם וזה נראה לי הומוריסטי. חשבתי שזה רעיון שימשוך את העין ויעלה חיוך על פניהם של הקוראים. אני אכן מתכוון לעמוד בהתחייבות הזו כי אני חושב שזו השקעה משתלמת לטווח הארוך. זה המינימום שאני יכול לעשות כדי להבטיח את עתידו של בני". ניק הוסיף שמאז שפרסם אביו את המודעה הוא קיבל לא מעט הצעות עבודה והוא בוחן את האופציות שלו בימים אלו ממש.
דנה ברזילי, סמנכ"לית פיתוח עסקי ומשאבי אנוש בחברת HRus: "לצערי, אנחנו רואים יותר ויותר מועמדים שפונים למעסיקים בצורה שטאנצית, היינו בנאלית. מועמדים מורידים מהאינטרנט פורמט קבוע של קורות חיים או מעתיקים מחברים בצורה לא מוצלחת במיוחד… מדובר על קורות חיים שפשוט לא מושכים את תשומת ליבה של המגייסת שמשקיעה בכל קובץ לא יותר מ-20 שניות. אולי לא הייתי ממליצה להציע אספקת בירה כפתרון…. אם כי אני חייבת לציין שזה בהחלט משך את תשומת הלב שלי. הייתי ממליצה למועמדים להשתמש בתמונת פנים. הייתי ממליצה לאיש שיווק או קופירייטר לשלוח קורות חיים בפורמט לא שגרתי לחלוטין, כך שישקף את המקצועיות והיצירתיות שלו. אני ממליצה בחום על פניה למעסיק דרך פורמט וידאו בהגשת מועמדות לתפקידים ייצוגיים וקריאטיביים. כמו כן, הייתי ממליצה לשלוח קורות חיים שמבליטים את היכולות והניסיון בקצרה (ומשאירה עוד חומר לריאיון עצמו), כשהכותרת עצמה מבליטה את התכונה הרלוונטית ביותר למועמד ולתפקיד. לדוגמה: דנה ברזילי קודם כל בן אדם. זו הייתה הסיסמא שלי בחיפוש אחר עבודה בעולם משאבי אנוש וזה הצליח!"