אין ספק שעולם משאבי האנוש הוא עולם מלא קשיים, רב משימתיות, לחצים ואינספור בעיות חדשות הצצות ללא הפסקה. לא קל לנהל בני אדם וגם לא קל במיוחד לעבוד עבור חברה גדולה. לכן, החלטנו – במיטב המסורת היהודית (במקרה הזה מדובר בעיקר ב"מסורת הבריטית" שעבר אדפטציה מקומית ליתר דיוק) של הומור עצמי, שמגיע לכם גם מעט לצחוק ואספנו את בדיחות ה-HR הטובות ברשת. אז תשכחו לרגע מהגיוסים, הדד ליין והישיבה הקרובה, הכינו קפה, השעינו את הכיסא לאחור ותרשו לעצמכם לחייך.
1. מכתב ממנהל משאבי אנוש של חברה גדולה לעובדיו
עובדים יקרים,
מניסיוני אני מציע שתבואו לעבודה החל מהיום כשאתם לבושים בהתאם לשכר שלכם. אם אראה אתכם לובשים פראדה ומסתובבים עם תיק של ג'וצ'י, אניח שהמשכורת שלכם פנטסטית ולעולם לא תקבלו העלאה.
מצד שני אם תבואו לבושים בסחבות, גם לא תקבלו העלאה במשכורת אלא מקסימום קורס מזורז ב'איך לנהל את כספכם נכון'.
בקשר לימי מחלה:
אנו לא נקבל יותר פתקים מרופא כהוכחה על כך שהייתם חולים. הלכתם לרופא? זה אומר שצעדתם לא? זה מספיק בשבילנו – אתם בריאים. באשר לניתוחים, אני אוסר עליכם לעשות אותם, שכן כל עוד אתם עובדים כאן, אנחנו צריכים את כל האיברים שלכם בשלמותם. שכרנו אתכם שלמים וכל ניתוח מבחינתי מהווה הפרה בוטה של החוזה.
ימי חופשה:
כל עובד יקבל במהלך השנה 104 ימי חופשה פרטיים, לימים האלו קוראים: יום שישי ויום שבת. בנוסף, כולנו נצא לחופשות ביחד, זה יקרה פעמיים בשנה בסביבות תשרי ועוד פעם בניסן (פסח).
יציאה לארוחות צהריים:
אנשים רזים יזכו להפסקה של חצי שעה בכדי לאכול.
אנשים בעלי מבנה גוף רגיל יזכו ל-15 דקות הפסקה בכדי לקבל ארוחה מזינה.
אנשים שמנים יקבלו רק חמש דקות הפסקה לצהריים – בואו נודה בזה, כמה זמן לוקח לשתות שייק דיאטטי?
2. למה הוא התכוון? הפירוש האמיתי של המשפטים שמנהלי משאבי אנוש אומרים בראיון עבודה:
חייב לדעת לעמוד בלוחות זמנים – למרות שתהיה בפיגור של שישה חודשים מהיום הראשון שלך בחברה.
מוכן לעבוד קצת מעבר לשעות העבודה –למשל שעתיים נוספות בכל ערב ולשכוח מהסוף שבוע.
חייב להיות מודע לפרטים הקטנים – כי אנחנו פשוט לא מצליחים להבין איך הגענו למצב הזה.
אנחנו מחפשים מישהו בעל קשת יכולות רחבה – אתה תחליף שלושה עובדים לשעבר שלנו, לפחות!
חייב לדעת איך לנהל משברים – התקבלת, יופי, עכשיו תעבור על חשבון הבנק של החברה – אתה רואה שאנחנו נקרוס עוד רגע?
חייב להיות מנהיג בטבעו – יהיו לך את כל המחויבויות של המנהל שלך, כן זה שעכשיו נמצא באילת, רק ללא המעמד, השכר, התנאים וכלל ההטבות שלו.
חייב להיות בעל תקשורת טובה – התקשורת היחידה שלך מעתה והלאה, תהייה האזנה למה שהנהלת החברה רוצה לעשות וכן לנסות להבין מה הם רוצים שאתה תעשה בנידון.
3. עדיף לא למהר
חברה לייצור מכוניות שכרה מנהל משאבי אנוש חדש. בביקורו הראשון במפעל, התפעל המנהל מהעבודה שכולם עשו, פרט
מבחור אחד שנשען במשך דקות ארוכות על הקיר ולא עשה כלום.
במטרה להראות לכולם מי הבוס החדש, ניגש מנהל משאבי האנוש החדש לבחור ושאל אותו: "אתה, כמה אתה מרוויח בשבוע"? הבחור המופתע ענה: "500 ₪, למה?" רץ הבוס החדש למשרד, הוציא מהמגירה 2000 ₪ ושב למפעל, "הנה, כך את הכסף על החודש הזה ותעוף עכשיו מהמפעל שלי", צעק לעברו מנהל משאבי האנוש החדש, בעודו מרגיש די גאה בעצמו על הנחרצות בה נהג מול העובדים, שאל: "מישהו רוצה להגיד לי מה הכלומניק הזה עשה כאן"?
אחד העובדים ענה: "אם אתה מתכוון לשליח פיצה, אז הוא חיכה לטיפ".
4. איך לקרוא מייל:
מייל שנשלח ממנהל משאבי אנוש לכל עובדי החברה:
העוזר שלי, אילן מור תמיד
ליד השולחן שלו, עובד קשה ולא
מבזבז את זמנה של החברה בדיבורים עם חברים הוא גם תמיד
חושב פעמיים לגבי לעזור להם כשהם נמצאים
בהפסקות הקפה שהוא לוקח. הוא בכלל אחד שאין לו
שום קנאה בעובדים האחרים הסובבים אותו ויש לו
הבנה גדולה לגבי מה זה כישלון. אני מאמין שאילן
הוא אחד העובדים המצטיינים של החברה, אחד שלא
יהיה אכזבה ולכן אמליץ שהוא
יקודם בקרוב למשרה בכירה, כזו שתאפשר מצב שהוא
ישהה הרבה זמן בבית.
במייל נוסף ששלח המנהל מיד אחר כך נכתב:
שימו לב, הבן אדם עמד כל הזמן מאחוריי…
אנא קראו רק את השורות האי-זוגיות בכדי להבין מה אני חושב עליו!