איך לגייס את הסטיב ג'ובס הבא: טיפים לגיוס עובדים מבריקים

איך לגייס את הסטיב ג'ובס הבא: טיפים לגיוס עובדים מבריקים

אם רוצים עובדים יצירתיים שחושבים מחוץ לקופסה... צריך לחשוב מחוץ לקופסה

שיתוף
גיוס עובדים מבריקים

גיוס עובדים מבריקים

נולאן בושנל, מייסד חברת משחקי המחשב המיתולוגית אטארי ומחבר הספר Finding the Next Steve Jobs ("למצוא את הסטיב ג'ובס הבא"), העסיק בשנות ה-70' בחור צעיר ומבריק בשם סטיב ג'ובס. בוובינר של CareerBuilder שהתקיים בתחילת ינואר, בושנל הציע טיפים למציאת האנשים היצירתיים שיהפכו את החברה שלכם לאטארי או לאפל הבאה.

1. חפשו אי-שפיות. אנשים אקטיביים, נלהבים ומעורבים בחיים הן עמוד השדרה של כל ארגון. כשג'ובס עבד בשביל בושנל, הוא היה אחד האנשים עם הכי הרבה נוכחות שאי פעם עבדו בחברה. בושנל מציע לשאול מועמדים שמיועדים לתפקידי ניהול שאלות שיגלו לכם איך נראים חייהם ויחשפו את סוגי הפעילויות שמלהיבים אותם.

2. השתמשו באינטואיציה. מנהלי משאבי האנוש המצליחים ביותר מונחים על ידי התפיסה שהארגון הוא פאזל והם צריכים למצוא את החתיכה החסרה, זאת שתתאים בדיוק לחלל החסר. בושנל אומר שבשביל זה צריך להשתמש באינטואיציה ולקרוא בין השורות.

3. הסתכלו מעבר לתואר. בושנל מציע להתעלם מתארים, אבל אפשר לא להתעלם מהם, אלא לראות מעבר להם ולא לפסול על הסף מועמדים טובים שאין להם את התואר המבוקש. בושנל מזכיר שכמה מהטייקונים הגדולים ביותר של תעשיית המידע היו נושרי קולג'ים. ג'ובס הוא רק דוגמה.

4. ספקו ליצירתיים מקום להתבטא בו. אנשים יצירתיים רוצים לראות את הרעיונות שלהם יוצאים לאור. בעולם ההיי-טק משמעות הדבר היא לראות את המוצרים שלהם בשוק. אם הרעיונות היצירתיים שלהם (כלומר "המטורפים") נדחים פעם אחר פעם, הם עוזבים. בושנל מציע למקם אנשים כאלה היכן שהיצירתיות שלהם אינה מהווה סיכון. דוגמה לכך היא סיעור מוחות שמייצר לפחות 20 רעיונות, שיצומצמו בסופו של דבר לכמה מהמטורפים ביותר. את הרעיונות האלה בוחנים מבעד לעדשה של מה נכון, לא מבעד לעדשה של מה לא נכון.

5. אתגרו את החוקים. בושנל אומר שחוקים עלולים להיות נוקשים מדי ולחסום את היצירתיות. בעיניו משמעותה של יצירתיות היא לשנות את החוקים ופתיחת הדלת לחדשנות.

6. עודדו אנשים לעשות משהו שונה. כאשר דורשים ממישהו לעשות דברים שאינם חלק מעבודתו הרגילה, נוצרת קרקע פורה ליצירתיות. בושנל מציע לחברות להתחיל בכל רבעון או בכל שנה עסק חדש. לחברות יש בדרך כלל את המשאבים לנסות דברים חדשים, אבל הן חוששות להרוס את המיתוג שלהן במקרה של נפילה. לכן בושנל מציע למתג אחרת כל עסק חדש.

7. אל תהיו סובלניים כלפי סרבנים מרעילים. יש אנשים שנהנים להגיד כל הזמן "לא" או להיות פרקליטיו של השטן – והאנשים האלה עלולים להרעיל את סביבת העבודה אם לא מנהלים אותם נכון. בושנל אומר: "לא צריך אינטליגנציה כדי לבקר מוצר… אתם יכולים לבקר מוצר רק אם יש לכם רעיון טוב יותר."

8. טפחו מוניטין לחדשנות שלכם. הטמיעו את החדשנות בדנ"א של הארגון. אנשים יצירתיים יחפשו ארגונים כמוכם, אם יהיה לכם מוניטין של ארגון חדשני, במקום שאתם תצטרכו לחפש אותם.

9. אחרי שפיתחתם מוניטין כזה, היו חדשניים באמת. יש חברות שאומרות שהן יצירתיות, אבל בפועל הן פחדניות מכדי לנסות דברים חדשים. סביבה כזאת היא לא המקום האידיאלי עבור הגאון הבא שרוצה להרחיב את הגבולות ולחדש.

10. הגדירו מחדש מהו כישלון. חדשנות היא להגדיר מחדש את הכישלון. אם המוצר שלכם נכשל, המשמעות היא שלמדתם מה לעשות בפעם הבאה. לסטיב ג'ובס היו מוצרים רבים שנכשלו, אבל אנשים שכחו אותם והתמקדו בהצלחותיו. חשוב לזכור שכישלון הוא אבן דרך בנתיב להצלחה ולכן יש לעודד את העובדים פשוט לפעול ולעשות.

כנס הגיוס השנתי יעסוק בהרחבה בגיוס טאלנטים! לחצו כאן לפרטים נוספים

מבצע כנסי 2025

אין תגובות

השאר תגובה