אינטל, כמו חברות טכנולוגיות גלובאליות רבות במשק, רוצה דייברסיטי והיא מוכנה לשלם על כך מחיר לא צנוע בכלל. רק 23.8% מקרב עובדי אינטל הן נשים. אינטל לא שונה בהרבה מחברות טכנולוגיות המובילות את השוק. כך לדוגמה, בפייסבוק רק 28.8% הן נשים, בגוגל שיעור הנשים עומד על 27.8% ובמיקרוסופט רק 24.3% מקרב העובדים משתייכים למין היפה.
על פי ידיעה שפורסמה באתר משאבי אנוש HR Grapevine אינטל התחייבה להשקיע סכום של כ-300 מיליון דולר לקידום תוכנית הדייברסיטי שמטרתה למשוך ולקדם יותר נשים ויותר עובדים מקבוצות אתניות שונות. אחת הדרכים שבהן פועלת החברה העולמית בימים אלו היא תוכנית המשתפת את כלל העובדים והמנהלים באינטל. מדובר במענק הפניה למודל "חבר מביא חבר" הכולל תוספת בסך 4,000 דולר לעובד שיפנה חבר לעבודה באחד ממקצועות הליבה בתנאי שאותו חבר הוא לא גבר לבן.
"אינטל מחויבת לדייברסיטי ואנו מעניקים כעת תמריצים לעובדים שלנו על מנת שיסייעו לנו למשוך טאלנטים. זו לא הפעם הראשונה שבה אנו מציעים לעובדים תוספת מכובדת על מנת שיסייעו לנו למשוך עובדים מרקע מגוון. זו רק אחת מיני תוכניות רבות שאותן אנו מקדמים על מנת למשוך נשים ואנשים מרגע אתני מגוון לאינטל." כך הצהירה הנהלת אינטל בהודעה רשמית לתקשורת.
נושא הדייברסיטי הפך לאחד הבוערים בלבו של הארגון המודרני ובפרט הארגון הטכנולוגי. לאחרונה אף התהווה לו מקצוע חדש – מנהל/ת דייברסיטי בארגון. לכתבה המלאה בנושא יש לחוץ כאן.