67% מקרב המגייסים רואים באתר מועמדים יתרון יחסי

67% מקרב המגייסים רואים באתר מועמדים יתרון יחסי

לבעלי מקצועות רבים יש אתרים משלהם וכיום המגייסים פונים אל אותם אתרים כדי למצוא ערך מוסף

שיתוף
גיוס עובדים

פעם מועמד היה צריך למסור רק מספר טלפון בביתו על מנת שמנהל הגיוס יחזור אליו למידע נוסף ותיאום ריאיון עבודה. אחר כך הוא כבר היה צריך למסור טלפון נייד. מאוחר יותר הדוא"ל הפך להיות תנאי חובה. לאחרונה התברר כי מגייסים בודקים מועמדים ברשתות החברתיות ומעדיפים ליצור תחילה קשר עם מועמדים שיש להם פרופילים עסקיים ברשת (לינקדאין לדוגמה). כיום, על פי סקר חדש, גם זה לא מספיק כדי להבטיח למועמד יתרון אמיתי בתחרות על משרת החלומות. על פי הסקר שלפנינו, הטרנד החדש בתחום הגיוס הוא: אתר מקצועי אישי לכל מועמד. 

בעולם הדיגיטלי שבו אנחנו חיים כל אדם בוגר יכול להקים לעצמו אתר. האמת היא שכל ילד יכול להקים לעצמו אתר. לבעלי מקצועות רבים יש אתרים מקצועיים, המציגים את הניסיון, את הפרויקטים, את היכולות ואת החזון שלהם. בין אותם בעלי מקצוע ניתן למצוא: מפתחים, מעצבים, אנשי תוכן ושיווק ועוד. סקר חדש של MarketWatch מראה לנו שהמגייסים נותנים עדיפות יחסית למועמדים בעלי אתר מקצועי. למעשה, 67% מקרב המגייסים שהשתתפו בסקר גורסים כי אתר מקצועי נותן הרבה יותר מידע על המועמד בהשוואה לקובץ קורות חיים מסורתי ולכן מדובר ביתרון משמעותי לשני הצדדים (המועמד והמגייס).

על פי הסקר, בו השתתפו מעל 300 אנשי משאבי אנוש מארה"ב, כ-68% מקרב המגייסים מחפשים באתר המועמד אחר תכונות אופי וכישורים רכים אותם קשה למצוא בטופס קורות החיים המסורתי ולכן הם נותנים עדיפות למועמדים שמציגים אתרים מקצועיים. בנוסף, כ-50% מקרב המגייסים טוענים כי אתר אישי של מועמד מסייע להם (למגייסים) לעשות הומניזציה למועמד ולראות אותו כאדם אמיתי ולא עוד טופס.

כ-35% מקרב אנשי הגיוס שהשתתפו בסקר גורסים כי אתר מקצועי של מועמד יכול להוות יתרון אמיתי על פני מועמדים ללא אתר. 40% מקרב המגייסים יעדיפו את המועמד עם האתר על פני המועמד ללא האתר אם הם יצטרכו לבחור אחד מתוך השניים בתחרות צמודה.

כנס משאבי אנוש

אין תגובות

השאר תגובה