אנחנו יכולים לדבר על חבר מביא חבר, חברות השמה, ציידי ראשים וירידי תעסוקה מכאן ועד ירושלים. אנחנו יכולים להיות משכנעים ואף צודקים שיש לנו דרכים יצירתיות וממוקדות מאוד לגיוס טאלנטים לארגון. אבל אנחנו לא יכולים להתווכח עם העובדה הבאה: הרשת החברתית הפכה להיות ערוץ הגיוס הפופולארי ביותר בעולם המודרני.
על פי סקר חדש שבוצע על ידי Nasscom Survey 44% מקרב הגיוסים בשנת 2015 התבצעו דרך הרשתות החברתיות וזאת לעומת: 22% דרך תוכניות להפניות חברים, 21% דרך סוכנויות גיוס והשמה ו-14% דרך ירידי תעסוקה באוניברסיטאות.
על פי הסקר עוד עולה כי התחום בו נרשם הביקוש הגדול ביותר לעובדים הוא טכנולוגיית המידע, עם דרישה עיקרית למומחים לתחום אבטחת מידע, מתכנתים, מומחים לחוויית משתמש user experience ועיצוב בסביבה דיגיטלית. עוד נהנים מביקוש אדיר בשוק העבודה הגלובלי של ימינו הם: מהנדסים, מתמטיקאים, כלכלנים, אנשי מדע ורפואה ועורכי דין.
מהסקר שלפנינו עולה כי הארגונים המגייסים שמים כיום דגש על תכונות אישיותיות וכישורים רכים, מעבר להשכלה וניסיון פורמלי וכי בין התכונות הנדרשות ביותר ניתן למנות את הבאות: כושר השפעה ושכנוע, יכולת להשתלב, כושר למידה מפותח ויכולת לזהות מגמות ולהתאים למציאות משתנה.