על פי מחקר "מעקב עין" שערכה חברת TheLadders, מחפשי עבודה משקיעים בממוצע בקריאת מודעת דרושים כ- 77 שניות. 50 שניות אורכות על מנת שמחפש העבודה יחליט אם הוא מעוניין להגיש מועמדות.
חברת TheLadders התייחסה במחקר שלה לצפייה במודעות דרושים כתובות. אך מה לגביי דרך אחרת למשוך מועמדים למשרות?
חברת Ongig ערכה מחקר דומה על צפיה במודעות דרושים באמצעות סרטוני וידאו, והתוצאות היו שונות לחלוטין. בעוד מחפשי העבודה מתעכבים על מודעת דרושים טקסטואלית כ- 50 שניות בממוצע בלבד, במודעות דרושים מצולמות, הם מביטים בממוצע במשך 5 דקות ו- 23 שניות. נתונים אלו מדגישים את האפקטיביות של מודעות דרושים מצולמות בוידאו.
חברות כגון: טוויטר, סטארבקס, פפסי ונוספות, פרסמו מודעות דרושים בוידאו כדי למשוך כישרונות לעבודה. מודעות אלו לא רק מפרסמות את המשרות הפתוחות, אלא אף מספקות לצופה הצצה על הווי החברה, כיצד היא נראית מבפנים, כיצד המשרדים מעוצבים וכיצד נראים העובדים בחברה.
להלן 6 טיפים ליצירת מודעות דרושים בוידאו כדי למשוך כישרונות לחברה:
יצירת עניין באמצעות רגש
מודעת דרושים מצולמת צריכה לספר סיפור שיהווה השראה למחפשי העבודה וירגש אותם. הסיפור יכול להיות על עובד חדש שהגיע לחברה וכיצד הוא התקדם עד לתפקיד ניהולי. הסיפור יכול לעסוק בתרומה לקהילה שבצעו עובדי החברה יחד עם ההנהלה. סיפור רגשי מעניין את הצופה, יוצר הזדהות ועניין, ומושך אותו ללמוד על המשרה המוצעות ועל הווי החברה.
המחשת ערכי ליבה
מחפשי עבודה שואפים לעבוד עבור מעסיקים עם ערכים דומים לשלהם. הצגת החזון וערכי הליבה של החברה תסייע לעובדים להחליט האם הם מתאימים ויכולים לתרום לחזון המדובר. חברה שהחזון שלה אקולוגי וערכיה נוגעים לשמירה על איכות הסביבה למשל, תמשוך אליה מועמדים שהערך הזה חשוב להם ומדבר אל ליבם.
הצצה לתרבות הארגונית
ספק הצצה לתרבות הארגונית של החברה. מחפשי עבודה רוצים להבין כיצד יהיה לעבוד בחברה, במידה והם יתקבלו לתפקיד.
בסרטון מודעת הדרושים, הוסף קטעים מצולמים של המשרד, סביבת העבודה, אינטראקציה בין העובדים והמנהלים ואירועים מצולמים בחברה. נתונים אלו יסייעו למועמדים פוטנציאליים לקבוע אם המעסיק מספק סביבה שמתאימה לסגנון העבודה שלהם.
ראיונות עם עובדים קיימים
כלול בסרטון ראיונות עם עובדים קיימים בחברה. קטעי וידאו המציגים את משניהם של העובדים הנוכחיים, הם דרך מצוינת למועמדים פוטנציאליים "לפגוש" את הקבוצה.
עובדים יכולים לספר בוידאו על החוויות שלהם כעובד החברה. לספר כיצד הם גדלו והתפתחו מבחינה מקצועית ואת ההזדמנויות שהחברה ספקה עבורם.
תגמולים והטבות
הטבות ותגמולים לעובדים צריכים להיות מוסרטים במודעת הוידאו. טיולי תמריץ מיוחדים שהחברה ערכה עם העובדים, חגיגות משותפות, אירועים משמחים, ואף תגמולי שכר ומתנות – כל אלו צריכים לבוא לידי ביטוי בסרטון הוידאו על מנת למשוך כישרונות לחברה.
מידע ליצירת קשר ודרישות המועמד
חשוב מאוד לכלול בסרטון את דרכי יצירת הקשר עם מחלקת משאבי האנוש של החברה ולספק את המייל המדויק לשליחת קורות חיים. גם את דרישות המועמד חשוב לציין בוידאו, על מנת שלא תוצפו בעשרות פניות לא רלוונטיות.
אורך הסרטון
חשוב לוודא כי הסרטון המצולם הוא באורך הנכון. מצד אחד חשוב לספק את כל המידע המעניין ומהצד השני שהסרטון לא יהיה ארוך מידיי, כך שמחפשי העבודה לא יצפו בו עד תומו. אורך סרטון מקוון אידיאלי הוא בין 2-4 דקות בממוצע. כדאי לדייק לאורך הזה.
בכנס הגיוס השנתי שלנו נקדיש מושב שלם בו נלמד כיצד מוציאים את זה לפועל ויוצרים סרטון גיוס איכותי ומושך. משתתפי הסדנה יוכלו, ביום שאחרי, לחזור לארגונם עם הכלים לעשות זאת על הצד הטוב ביותר ולהצעיד את הארגון קדימה.