במקום לשלוח קורות חיים – צרו קשר עם חברים בחברה

במקום לשלוח קורות חיים – צרו קשר עם חברים בחברה

כעת זה מוכח: רבע מהמועמדים שמתקבלים לעבודה הם מתכנית "חבר מביא חבר"

שיתוף
חבר מביא חבר

חבר מביא חבר

תכנית "חבר מביא חבר" לגיוס עובדים בהמלצה ע"י חברים ממשיכה לתפוס תאוצה בחברות בכל רחבי העולם.

מחקר שפורסם השנה מראה כי בין 30%-50% מהעובדים בארה"ב מגויסים לחברות באמצעות שיטת חבר מביא חבר.

החוקרים מהבנק הפדרלי של ניו יורק ומ- MIT למדו את הנתונים שפרסמה חברת שירותים פיננסיים והראו, כי על אף שפניות דרך שיטת חבר מביא חבר מהוות 6% בלבד מסך הפניות למשרות (60% מגיעים ע"י ג'וב האנטרס), מועמדים שהגיעו לחברות בדרך זו מלאו רבע מסך כל המשרות הפתוחות.

אם אתה כמועמד דואג לוודא שקורות החיים שלך כתובים היטב, רהוטים, מסודרים ומעידים על עבודתך הטובה וניסיונך המוכח, אולי כדאי להרפות. מחקרים בארה"ב בנושא גיוס עובדים מראים כי למועמדים שמגיעים בשיטת חבר מביא חבר יש את הסיכוי הגדול ביותר להתקבל לעבודה. אין זה משנה עד כמה "מושלמים" קורות החיים שלך, אם חבר המליץ עליך לעבודה הסיכוי שתתקבל עולה באופן משמעותי. סביר שהמגייסים יעבירו מבט חטוף בלבד על קורות החיים שלך, אם הגעת אליהם ע"י המלצה.

פניה באמצעות מודעות משרות, לרוב לא ישימות. כך מראה המחקר. מודעות עבודה מתארות ברובן מועמד אידיאלי כל כך, שהחברה לא מצפה למצוא. למעשה, אם אתה מתאים לחלוטין מודעת העבודה, סביר להניח שאתה Overqualified.

מבחינה סטטיסטית, הסיכוי הגבוה ביותר שלך להתקבל לתפקיד הוא אם אתה מכיר מישהו בחברה שיכול להמליץ עליך. מועמדים שמבחינים בשיטה זו, יכולים לשלוח קורות חיים לנסות ולהכיר דרך הרשת עובדים בחברה, להתחבר איתם ולגרום להם להמליץ עליהם במידה וימצאו זאת לנכון.

המחקרים מראים שאם אתה מכיר מישהו בחברה והוא ממליץ עליך לעבודה, גם הסיכוי שהמראיין יפנה אליך ויזמן אותך לראיון עבודה במהירות, עולה במידה משמעותית.

מחקר נוסף שנערך לאחרונה ע"י אוניברסיטת מינסוטה ואוניברסיטת ברקלי מצא, כי עובדים שהתקבלו באמצעות המלצה של חבר אינם בהכרח מיומנים או חכמים יותר ממועמדים אחרים. החוקרים מצאו כי היתרון להעסיק אותם קיים על פני מגוון רחב של תחומי תעשייה.

הסיפור האחרון על התופעה שפורסם בניו יורק טיימס, מצא כי ב- EY (לשעבר ארנסט אנד יאנג) 45% מהמשרות שלא מולאו, אוישו בסופו של דבר באמצעות תכנית חבר מביא חבר לאחר שבוצע מהלך אגרסיבי להגדיל את התכנית.

עובדים מתומרצים לעתים קרובות באמצעות בונוסים כדי להפנות אנשי לחברה. בדרך כלל בטווח של 1000-3000$. תעשיית הטכנולוגיה בארה"ב לקחה את העניין לקיצוניות, וכמה חברות מציעות לא פחות מ- 10,000$ לעובד שהמליץ על חבר שגויס. בכ -70% מהחברות בארה"ב ישנן תוכניות רשמיות לעידוד הפניות לעבודה.

יש סיבה לכך חברות מעדיפות לגייס בשיטה זו. עובדים שממליצים על קולגות שלהם חשים אחריות כלפיהם, מסייעים להם להצליח בתפקיד וממליצים בעיקר על מכרים אמינים, מנוסים ובעלי מוטיבציה.

כמובן, יש גם בעיות בשיטה זו שמתגלות בהדרגה, כגון העובדים שאנשים נוטים להמליץ על עובדים שדומים להם, מה שמקטין משמעותית את הגיוון המקצועי ועשוי להוביל להומוגניות יתר במקום העבודה.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה