איילת רוט, משנה למנכ"ל היי קפיטל, הציגה את יתרונות אפליקציית הגיוס ברשת SNR בכנס Talent Systems, שהתקיים ב-19 ביוני ובו נכחו מעל 100 מחברי קהילת משאבי אנוש, שהטמיעו או עומדים לקראת תהליך הטמעת מערכת הגיוס.
ל-SNR , אפליקציית הגיוס ברשת, יש 5 יכולות מרכזיים:
- מיתוג הארגון: חווית המועמד כלקוח עומדת במרכז שיח הגיוסי כיום. האפליקציה מאפשרת לנו להשתתף בשיח המיתוגי של הארגון ולבנות / לעצב את עמוד הנחיתה שלנו על פי ה-Look & Feel של הארגון, הלוגו, הצבעים, וכן מסרים שיווקיים/ סלוגן שאתם כמגייסים בוחרים. לדוגמה: הצטרפו לצוות מנצח! בעמוד הנחיתה מופיע תיאור המשרה אותו ניתן לערוך.
מועמדים יכולים למלא דרכו פרטים, להגיש מועמדות ולהעלות את קובץ קורות החיים שלהם מתוך הרשת החברתית ישירות למערכת הגיוס של הארגון.
בניית רשת לפרסום: על מנת שהפרסום אכן יהיה מסיבי, כל ארגון בונה לו רשת לפרסום. רשת זו היא סך כל הרשתות של העובדים (אשר מאשרים לארגון לפרסם בשמם), הקבוצות והדפים הרלוונטיים. העצמה של הכלי היא שבקליק אחד ניתן לפרסם משרה בכמה רשתות – לינקדאין פייסבוק וטוויטר, וכן ניתן לפרסם בעת ובעונה אחת גם בפרופילים, בקבוצות ובדפים רלוונטיים. תחשבו על ארגון המעסיק 500 עובדים בו 250 עובדים נותנים את הסכמתם לפרסום ולכל אחד יש 200 חברים… בקליק אחד הגענו ל-50,000 אנשים אליהם יש לנו גישה ישירה לפרסום. זה לוח דרושים חדש. זו מהפיכה. אנחנו עדיין לא מבינים את סדר הגודל של המהפכה הזו.
איזון בין ההפצה הווירלית לצורך של הפרט לשלוט על המרחב האישי שלו
מתוך הבנתנו את המורכבות החדשה שנוצרה בטשטוש הזהויות בין הפרטי והעסקי, ייצרנו גמישות רבה לעובדים במתן האישור לפרסום בפרופיל האישי. עובדים הנותנים הסכמתם לפרסום יכולים לבחור באיזו רשת הם מאשרים לארגון לפעול בשמם (ובאיזו רשת לא) ואילו משרות הם מעוניינים שיפורסמו על הקיר שלהם (ואילו משרות לא). מיותר לומר כי כל אחד יכול בכל עת (וללא צורך באישור כלשהו) לבטל את האישור מתוך חשבונו האישי ברשת. הניסיון מלמד כי על מנת לייצר רשת מספיק רחבה, יש לנהל את תהליך ההטמעה, התקשור והרתימה – כמו כל שינוי אחר בארגון.
- הערכת אפקטיביות פרסומים: אפליקציית הגיוס ברשת SNR, כמו כל הכלים הטכנולוגיים שלנו, מאפשרת קבלת סטטיסטיקות על מנת שנוכל לבצע הערכה מעצבת של פעולותינו. האפליקציה מאפשרת לנו לדעת עבור כל פרסום ובכל רשת בנפרד, כמה אנשים צפו ממש במודעה (לא צופים פוטנציאלים), כלומר הגיעו לדף הנחיתה והגיעו לתיאור המשרה. כמה הגשות מועמדות היו בכל פרסום וכן הלאה. נתונים אלו מאפשרים לנו לבנות בסיס ידע נרחב המספק לנו אינפורמציה חשובה. באמצעותו ניתן להגיע לרמת דיוק גבוהה יותר בניהול הפרסום ולבחור בערוצים המתאימים ביותר לכל משרה ומשרה בארגון.
- ניהול חבר מביא חבר: אפליקציית ה-SNR מאפשרת לתכנית חבר מביא חבר לצעוד צעד אחד קדימה ולהתנהל ברשת. כשמפרסמים על ה-wall (הקיר) של העובדים, כל החברים של העובדים יכולים לצפות במשרות המתעדכנות ולהגיש מועמדות באופן ישיר. המערכת כמובן מאפשרת לנו לדעת בקלות מאיזה קיר של איזה עובד הוגשה המועמדות כדי שנוכל לתגמל אותו.
על מנת לייצר מדדים שמאפשרים לתגמל עובדים שהם 'שיאני חבר מביא חבר' שאחוז ו/או איכות המועמדים שלהם גבוהים, יצרנו סטטיסטיקות ברמת העובד שאותם ניתן לתקשר בכל ערוצי התקשורת הארגוניים. גם כשהתהליך מתנהל ברשת הוא מבוסס על אותם עקרונות: תגמול (כספי או לא כספי – הוקרה של תודה בערוץ זה או אחר), תקשורת ורתימה, יצירת אווירה כיפית ומזמינה שהעובדים רוצים לקחת בה חלק.
- חיפוש יזום ברשתות החברתיות: ואחרון חביב, הרשת מאפשרת נגישות למאגר הפרופילים המקצועיים של אנשי מקצוע רבים וארגונים רבים מבצעים חיפוש אקטיבי למועמדים פאסיביים הנמצאים ברשת. לכן באפליקציית הגיוס SNR הכנסנו גם יכולת חיפוש מתקדמת שהינה אפקטיבית בעיקר בלינקדין (שהיא מעצם הגדרתה והייעוד המקורי שלה רשת לגיוס עובדים / חיפוש עבודה). יכולת זו מאפשרת לבצע חיפושים מתקדמים, לסרוק ולאתר פרופילים מובחנים מתוך מאגר עצום זה ולהצמיד את הפרופילים שנמצאו למשרות המתאימות במערכת הגיוס.
חמשת היכולות המרכזיות של האפליקציה – מיתוג הארגון, בניית רשת הפצה רחבה לארגון, הערכת אפקטיביות פרסומים, ניהול חבר מביא חבר וביצוע חיפושים יזומים ברשת – נותנים לה יתרון עצום וערך רב ללקוחותיה.
ליצירת קשר עם חברת היי קפיטל ולקבלת מידע נוסף על נושא זה, ניתן למלא את הפרטים הבאים: