"בביטוח בריאות קבוצתי, 'כאב הראש' עובר אל מישהו אחר"

"בביטוח בריאות קבוצתי, 'כאב הראש' עובר אל מישהו אחר"

שרון חכם, מדנס: "לממש את מקסימום התועלת במינימום זמן. עובד שמקבל שירות מהיר, איכותי וטוב, דרך הביטוח, יכול לחזור לשגרת החיים ולעבודה הרבה יותר מהר"

שיתוף
שרון חכם

"אני רואה אנשים ביומיום אנשים שעוברים אירועים רפואיים משמעותיים, וגם אירועים רפואיים פשוטים. ברור שבעת אירוע רפואי משמעותי הקרקע נשמטת לאנשים מתחת לרגליים.

"אבל גם באירועים יחסית פשוטים, אדם פרטי נמצא בחרדה וסטרס משמעותיים, ורוצה שיתייחסו אליו במלוא הקשב, שיתנו לו את התחושה שמתייחסים אליו באופן אישי ונמצאים שם כדי לסייע לו", כך אמרה שרון חכם, סמנכ"לית בסוכנות מדנס, בהרצאתה ביריד HRexpo21.

"אני חושבת שזה דבר שחייב להתקיים במסגרת הביטוח בעת שהעובדים שלכם חווים אירוע בריאותי.

"מעין מעטפת שירותים שהעובד מקבל גם כשהכול בסדר וגם אם לא קרה מקרה רפואי. מעטפת שמסייעת להם להימנע ממקרים רפואיים ולשמור על אורח חיים בריא.

"הדבר הראשון שהמעסיק מחפש הוא שיתאימו לו הצעה תפורה אישית לאופי הארגון: כמה עובדים אילו גילאים, האם יש יותר נשים יותר גברים ועוד. כלומר הארגון זקוק למישהו שינהל עבורו את כל השינויים.

"כשיש ביטוח בריאות קבוצתי (קולקטיבי), הפרוצדורה 'חונה' הרבה פעמים במחלקות השכר, או שלארגון יש 'כאב ראש' רציני כשמצטרף עובד חדש (האם הסבירו לו הכול או לא), כשעובד עוזב, כשעובד מתחתן וכו'.

"בביטוח בריאות קולקטיבי, 'כאב הראש' עובר אל מישהו אחר. הארגון לא צריך להעסיק עצמו בזה.

"הוא רק צריך לדעת שהעובדים שלו מטופלים מצה לקצה. ושישמרו על בריאות העובדים ויממשו עבורם כל זכות אפשרית.

"ארגון צריך לשאוף לממש את מקסימום התועלת האפשרית במינימום זמן. עובד שמקבל שירות מהיר, איכותי וטוב, דרך הביטוח, יכול לחזור לשגרת החיים ולעבודה הרבה יותר מהר.

"אם אני מסכמת את הטיפים: ודאו שיש לכם את כל הפרמטרים האלה. שאלו את עצמכם, האם אתם מקבלים שירות בקצב מהיר, בזמינות גבוהה, במגוון ערוצים, האם הפוליסה היא רחבה ומייצרת חסכון משמעותי לעובד, האם יודעים לממש עבורו את הזכאויות, והאם רואים את העובדים המבוטחים והאם משקיעים בהם, גם כשהכול בסדר.

"במדנס, יכולת מיצוי הזכאות שלנו מאוד גבוה, כי אנשי התביעות שלנו הם אנשים מקצועיים.

"לא כאלה שלוקחים מסמכים, ומעבירים אל חברות הביטוח, אלא כאלה שמיישבים את התביעות על המערכות של חברות הביטוח בפועל.

"חברות הביטוח מבינות שסוכן ביטוח מייצג את הלקוח. תפקידו למצות עבורו את הזכאות. למעשה, חברות הביטוח מאפשרות לנו ליישב בשמן את התביעה.

"כי הן מבינות כמה מקצועיות יש במדנס, וניסיון רב שנים של ניהול ויישוב תביעות מקצה לקצה. גם במקומות שאנחנו לא מיישבי תביעות, וחברת הביטוח מיישבת את התביעה, אנחנו מבצעים בקרה על חברת הביטוח והרבה פעמים אנחנו הופכים החלטה של חברת ביטוח מדחייה לאישור.

"ולא רק על ידי מיישבי התביעות שלנו אלא גם על ידי שורה של רופאים שיושבים במדנס כחלק ממחלקת התביעות.

"לדוגמה, היתה לנו תביעת השתלה, שחברת הביטוח מצאה סעיף שלא בדיוק עומד בדרישות. במקום לטרטר את הלקוח הגשנו עבורו ערעור עם חוות דעת רפואית של רופא מטעמנו.

"תחשבו כמה עוצמתי וחזק הטיעון שלנו מול חברת הביטוח, כשמוצמדת לו חוות דעת רפואית שתומכת בטיעון. ולשמחתי התביעה אושרה.

"אנחנו מציעים חבילה שמותאמת אישית. מוצר בריאות פרטי הוא מוצר מדף. לעומת זאת, בביטוח בריאות קולקטיבי, מעבר לכוח שמאחורי הארגון, העובד מצפה שהביטוח שלו יהיה חסכוני יותר והרבה יותר מקיף.

"כשאנחנו בונים ביטוח בריאות קולקטיבי לארגונים, בין אם כשירות חדש או בעת החידוש, אנחנו עושים סקר שוק בין כל חברות הביטוח, אחרי שאנחנו בונים מפרט מותאם אישית לאותו ארגון ומוודאים שאותו ארגון קיבל את ההצעה הטובה ביותר.

"אחד הדברים שפיתחנו לאחרונה זה אפליקציה, בסגנון של 'גט טקסי' של רופאים מומחים. בלחיצת כפתור העובד יכול לפגוש רופא מומחה.

"ובמקום לשלם לו 1200 שקל לפגישת יעוץ, הוא משלם לו 380 שקלים לפגישת יעוץ. התביעה משוגרת ועוברת ישירות.

"בנוסף, אנחנו מספקים ליווי באירועים רפואיים קשים. כשיש אירוע רפואי משמעותי, ההתמודדות של העובד היא לא רק עם מיצוי זכויות. אלא כל הבית משתנה: מי דואג לילדים, מי דואג מול הרשויות וכו. במדנס יש מי שהולך יד ביד עם הלקוח ומסייע לו באירוע רפואי מורכב.

"פרט לכך, אנחנו עושים הרצאות פעם בחודש לארגונים, על אורח חיים בריא ועל נושאים נוספים שקשורים לבריאות. לסיכום, ביטוח בריאות קולקטיבי מהווה שיקול חשוב בהחלטה של עובדים בבחירת מקום עבודה. ולכן תורם רבות למותג המעסיק"

לכתבה הראשונה: "לביטוח בריאות קבוצתי יש ערך מוסף עם מסר משמעותי לעובדים"

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה