יותר ויותר עובדים ומשקיעים מעדיפים כיום לעבוד ולהשקיע בחברות שהן ידידותיות לסביבה.
לכן, הפיכת הארגון לידידותי לסביבה מאפשרת לשפר את מותג המעסיק של החברה, למשוך אליו יותר כישרונות ולעניין יותר משקיעים.
במילים אחרות, אימוץ שיטות ידידותיות לסביבה (הפיכת הארגון ל'ירוק') הוא צעד המועיל לחברות בדרכים רבות מעבר להקטנת טביעת הרגל הסביבתית שלהן.
החל משיפור המוניטין של מותג המעסיק והמותג המסחרי, דרך משיכת כישרונות מבוקשים ועד לחיסכון בעלויות תפעול, הפחתת סיכונים רגולטוריים וטיפוח חדשנות.
מחויבות לקיימות מניעה הצלחה עסקית תורמת באופן חיובי לחברה ולסביבה, ויוצרת מתאם גבוה בין הארגון לבין הדרישה הגלובלית ההולכת וגוברת לידידותיות לסביבה.
להלן 5 סיבות לכך שארגונים צריכים לשאוף להיות ידידותיים לסביבה:
1 משיכה ושימור של טלנטים מובילים:
אחריות סביבתית הופכת יותר ויותר לגורם המשפיע על שביעות רצון ומעורבות העובדים.
מסקר שנערך על ידי דלויט בשוק העבודה האמריקאי עולה, יותר ממחצית מבני דורות ה-Z והמילניום מעניקים עדיפות למאמצי הקיימות של המעסיק כאשר הם בוחנים הזדמנויות עבודה.
מחויבות לפרקטיקות ידידותיות לסביבה מאפשרת לחברות למשוך עובדים שנלהבים מקיימות ולטפח תרבות ארגונית התואמת את הערכים שלהן.
עובדים שחשים גאים בהשפעה הסביבתית של החברה שהם עובדים בה, נוטים יותר להישאר בארגון לטווח ארוך, מה שמשפר את שיעורי שימור העובדים ואת המורל הארגוני.
2 מוניטין ומותג מסחרי משופרים ונאמנות לקוחות:
ככל שהמודעות הצרכנית לנושאים סביבתיים גוברת, כך גם העדפתם לעסקים שמתעדפים קיימות.
מסקר שנערת על ידי 'נילסן' בארה"ב בשנת 2023 עלה, כי כ-73% מהצרכנים בעולם מוכנים לשלם יותר עבור מוצרים שמיוצרים על ידי חברות המחויבות להשפעה סביבתית חיובית.
אימוץ יוזמות ירוקות מאפשרות לחברות לחזק את תדמית המותג המסחרי שלהן, למשוך צרכנים מודעים לסביבה ולבנות בסיס לקוחות נאמן.
נאמנות זו למותג ירוק מהווה יתרון תחרותי רב ערך, במיוחד בקרב צרכנים צעירים יותר שמעריכים קיימות כחלק מהאתוס של החברה.
3 חיסכון בעלויות באמצעות יעילות משאבים:
הטמעת שיטות עבודה ירוקות מובילה לעתים קרובות לחיסכון משמעותי בעלויות, במיוחד באמצעות אופטימיזציה של משאבים והפחתת הפסולת.
לדוגמה, טכנולוגיות חסכוניות באנרגיה, תוכניות לצמצום פסולת ומאמצי חיסכון במים יכולים להפחית את ההוצאות התפעוליות לאורך זמן.
דו"ח של מקינזי מדגיש שחברות המתמקדות בקיימות רואות ירידה בעלויות האנרגיה של עד כ-20% על פני חמש שנים.
פרט לקיצוץ בהוצאות, שימוש יעיל במשאבים ממזער את ההשפעה הסביבתית של פעילויות עסקיות, ויוצר תרחיש של win-win לארגון ולכדור הארץ.
4 שיפור היצוא למדינות אחרות:
ממשלות רבות בעולם אוכפות תקנות סביבתיות מחמירות יותר, ולכן חברות ישראליות שרוצות לייצא למדינות אלה צריכות לאמץ שיטות ירוקות.
השקעה יזומה בפרקטיקות ידידותיות לסביבה מאפשרת לארגונים להימנע מעיכובים ביצוא, שכן המוצרים שלהם עומדים בתקנות במדינות אליהן הם מייצאים.
5 חדשנות ויתרון תחרותי:
אימוץ מדיניות של ידידותיות לסביבה מביא איתו לרוב, טיפוח חדשנות, שמטרתה למצוא דרכים יעילות וידידותיות יותר לסביבה לייצור סחורות ושירותים.
חקר חומרים ברי קיימא, אנרגיה מתחדשת או מודלים של כלכלה מעגלית, מאפשרים לארגון ליצור אפיקים חדשים לצמיחה ולבדל את עצמם מהמתחרים.