אוהד גירון, מומחה בתחומי ה Workforce Analytics בחברת AKT, ירצה בכנס HR Tech שייערך ב-11 ביוני על workforce analytic, העולם המאגד את מגוון הפתרונות שקיימים בארגון הנותנים מענה לשאלות עסקיות, workforce, דו"חות עובדים, מערכות לניהול פרטי עובדים, מערכות מדידה וביצועי עובדים, ועד למודלים מורכבים של תכנון מצבת כוח אדם על סמך תסריטים עסקיים.
גירון הוא מהנדס תעשייה וניהול ובעל תואר שני במנהל עסקים, ועוסק מעל 10 שנים במערכות מידע בתחום של משאבי אנוש. את רוב הקריירה שלו הקדיש לאינטל, בניהול תהליכים עסקיים.
בשנים האחרונות ב-AKT מנהל גירון בטבע פרויקט שבו אחראי על הקמת תשתית של workforce עבור משאבי האנוש בישראל. לחברה היתה מערכת ישנה שסיפקה דו"חות למנהלים ולאנשי משאבי אנוש, שיצרה מערכת דו"חות חדשה אודות העובדים, שכר והטבות וגם דו"חות מורכבים יותר – כאלה המציגים השוואה בין אוכלוסיות עובדים, עובדים באתרים שונים, נתונים על בעלי מקצוע שונים וכן מדדים שנגזרים מהם כמו דו"חות עזיבה.
פרויקט נוסף עליו עובד בימים אלה מתמקד בפתרון מתקדם לניתוח עלויות עבודה, ומיועד לאנשי כלכלת עבודה שיכולים לבצע ניתוחים מורכבים שמטרתם לדעת כיצד לנהל בצורה יעילה יותר את עלות העבודה.
לדבריו, חלק מעניין של תיעוד ואיסוף נתונים היא בהחלט חלק מתרבות ארגונית, שלעתים קרובות קשה לשנותה. בכל מקרה איסוף נתונים הוא תנאי להטמעת פתרונות workforce ומצריך עוד מרכיבי תרבות שיגרמו לאנשי משאבי אנוש להשתמש בהם.
"בארגונים שאינם מקפידים לאסוף נתונים יכולה להיות בעיה בהטמעת פתרון זה" אומר גירון, "אך לרוב נתונים על עובדים כן קיימים. גם כאשר איסוף הנתונים קיים, השאלה כמה הוא קיים וכמה קלה הנגישות אליו".
הוא מספר כי בעיה נוספת היא שאנשי משאבי אנוש רבים נוטים להתחבר לצדדים רכים יותר ואנליטיים פחות, כאשר בתחום זה נדרש יותר כימות ומדידה שצריך להתרגל אליהם. "גם כשהנתונים קיימים, לא תמיד קל לגזור מהם מידע אפקטיבי שיש לו ערך עסקי. צריך לדעת איך לקחת מידע ולעשות לו טרנספורמציה שייתן ערך".
בכנס ידבר גירון על חשיבות ה-workforce analytic ומדוע הוא חשוב עוד יותר בתקופה הנוכחית. ידבר על ה-Big Data הקיים היום, ויתן דוגמאות לפתרונות הנותנים ערך לארגון. כמו כן ירצה על תהליכי ההטמעה והקשיים שיש בהטמעת פתרונות כאלה.
דוגמא נוספת לקושי הוא באיכות המידע הקיים. פעמים רבות קיים פתרון אך הוא אינו מספיק איכותי ומהימן וגורם למנהלים ולאנשי משאבי אנוש לא להסתמך על הכלי. לכן עובדה זו מהווה מכשול. חשוב שיהיה ברור מהו מקור המידע, ויש לוודא שהוא בא ממקור רלוונטי ונכון, כי מובן שכשמעלים פתרון שהוא אינו מהימן המנהלים לא יחזרו אליו שוב.