אין להם את זה

אין להם את זה

מחקר חדש חושף: 2 מתוך 3 מועמדים שולחים קורות חיים לתפקידים ש'גדולים עליהם'', כשהם מודעים לכך שאין להם את הידע, הכישורים והניסיון הנדרש

שיתוף
גיוס עובדים
גיוס עובדים

מחקר חדש של חברת CareerBuilder (אתר הדרושים המשרת בעיקר חברות ומחפשי עבודה בצפון אמריקה) מראה שהקרב על הטאלנטים הוא לא רק קשה הוא גם רווי סיכונים. מתוך המחקר האחרון עולה כי 2 מכל 3 מחפשי עבודה מגישים מועמדותם, באופן מודע, למשרות אליהן הם לא מתאימים בהיבט של ידע, ניסיון ויכולות, כפי שאלו מנוסחים על ידי המגייסים.
 

מוקד חקירות מספק שירותי מבדקי אמינות, הכוללים בין היתר אימות קורות חיים של מועמדים. למידע נוסף ויצירת קשר: יותם שטיינמן, מנהל תחום מבדקי מהימנות ומניעת אובדנים עסקיים בקבוצת מוקד חקירות: 052-5444633 yotam@moked-pi.co.il

 

מתוך המחקר, בו השתתפו מעל 2,000 מנהלי גיוס בארגונים במשק, עולה כי 38% מקרב המעסיקים אינם מצליחים לגייס את המועמדים המתאימים למשרות בעקבות ה'אינפלציה בכישרונות' שמאפיינת את שוק העבודה. 34% מקרב המעסיקים שאינם מצליחים לגייס טוענים כי המחסור בטאלנטים משפיע על הארגון בכך שהוא יוצר ירידה בתפוקה ובאיכות (דבר הבא לידי ביטוי בעומסים אדירים על העובדים, ירידת מוטיבציה בקרב העובדים ועוד). 23% מקרב המעסיקים שלא מצליחים לגייס את הטאלנטים הדרושים להם מדווחים על הפסד הכנסות כתוצאה ישירה.

המגייסים, אשר מתמודדים עם קשיים באיתור וגיוס מועמדים בעלי כישורים, נתקלים בקושי חדש המאפיין (בממדיו החדשים) את שוק העבודה מתחילת המשבר הכלכלי – המדובר במסות של קורות חיים שאינם עומדים בקריטריונים הבסיסיים אשר הוגדרו למשרה.

ההסבר לכך, על פי עורכי המחקר ב- CareerBuilder, נעוץ במיתון הכלכלי ובהשלכותיו על שוק העבודה. עובדים רבים פוטרו מהעבודה ולא יכלו לחזור לעסוק במקצוע שלהם במקומות חלופיים לכן הם נאלצו לפנות לדרך חדשה (תחום עיסוק או ענף חדש לגמרי). התפנית המקצועית, במטרה להגיע לביטחון תעסוקתי מיוחל, מניעה מחפשי עבודה להגיש מועמדותם לתפקידים למרות שהם מודעים לכך שחסר להם הידע והניסיון הנחוצים לביצוע התפקיד.

המשרות הקשות ביותר לאיוש, כך על פי המחקר, הן:
– מהנדסים 67%
– מנהלים בכירים (מנכ"לים, סמנכ"לי כספים וכיו"ב) 60%
– מערכות מידע 60%
– פיתוח ומחקר 54%
– ייצור 54%

כדי להתגבר על אתגרי הגיוס, 31% מקרב המעסיקים מתכננים להכשיר עובדים מבית למשרות הפנויות. 19% מהמעסיקים מתכוונים 'לגנוב' עובדים מחברות מתחרות באמצעות head-hunting. וכ-67% מוכנים להרחיב את חבילת השכר וההטבות וכן לאמץ מודל העסקה 'גמיש' יותר כדי להגדיל את הסיכויים לגייס טאלנטים חדשים.  

מבצע כנסי 2025

אין תגובות

השאר תגובה