כתוצאה מכך, עסקים נאלצים לחשוב מחדש על הדרך בה הם עובדים ופונים לטכנולוגיות חדשות כדי להישאר בתחרות.
אחת מהתוצאות של מגמה זו היא שהטכנולוגיה מוכנה לקחת את מקומם של בני אדם עבור משימות מסוימות, מונוטוניות או מנהלתיות, דבר המשפיע באופן דרמטי על כוח העבודה כיום.
למרות החשש כי אוטומציה ובינה מלאכותית (AI) מציבים מקומות עבודה בסיכון, תפקידים רבים פשוט יתפתחו וישלבו אוטומציה לצד בני אדם. כאשר המשימות הבסיסיות יבוצעו ע"י תוכנות חכמות ורובוטים, האנשים יתפנו לעסוק בחדשנות, יצירתיות ופיתוח, הרבה יותר.
בשל כל אלה, ע"מ שהעובד המודרני ישגשג, הוא יצטרך ללמוד מיומנויות חדשות. ואכן, מחקרים שנעשו לאחרונה על ידי Capita Resourcing מצאו כי 54% מהמנהיגים סבורים שההדרכה והפיתוח לאוטומציה צריכים להיות מוקד מרכזי של משאבי אנוש במהלך חמש השנים הקרובות.
הכישורים של העובד המודרני
אילו מיומנויות העובד המודרני צריך לפתח?: לטפל בהתמודדות עם פער המיומנויות, אימוץ גישה אסטרטגית, דיגיטל, תוכנות מתקדמות, אוטומציה, בינה מלאכותית.
העובד המודרני יצטרך לפתח את הכישורים האנליטיים. הטכנולוגיות ההולכות ונפוצות עדיין תלויות בדרך שבה הן מנוצלות וכיצד המערכת משתמשת בהן. כתוצאה מכך, יהיה צורך גדל והולך עבור העובדים להבין מהן הבעיות על מנת להגדיר את הטכנולוגיה כראוי כדי לפתור אותן. העובדים יצטרכו להבין את היתרונות האפשריים של האפשרויות השונות הפתוחות בפניהם, וכן את הדרך הטובה ביותר לספק את הפתרון ולבצע אותו.
בהתחשב בדרישות האנליטיות שתוארו לעיל, מעולם לא היה חשוב יותר להיות מסוגל להקשיב ולהבין מה נדרש כדי לקבל החלטות אפקטיביות. זה כולל את יכולת המחקר, להגיע אל שורש הבעיה ולאחר מכן לעצב פתרונות אינטואיטיביים המספקים את מה שהעסק דורש.
בנוסף, העובד המודרני יידרש לפתח מיומנויות חדשות סביב נתונים ומספרים, שכן נפח ומגוון של נתונים שעליו העסק מסתמך גדלים באופן אקספוננציאלי. חקר נתונים מצריך רמה גבוהה של ידע במדעי הנתונים, ויהיה לכך יותר ויותר ביקוש.
ניתוח נתונים הופך למהותי בכל התחומים כולל בשיווק, מיתוג, מכירות, גיוס ועוד. אך זה לא רק מיומנויות, כאשר הטכנולוגיות החדשות מאומצות בהדרגה, העובדים המודרניים יצטרכו לאמץ "חשיבת צמיחה". זה ייתן להם את הגמישות להתמודד בהצלחה עם שיפור מתמיד באמצעות ביצוע תהליכים עסקיים, ופיתוח זריז ופרישה מהירה של הטכנולוגיה, שיאפיינו את העסקים הדיגיטליים המודרניים.
העובדים יצטרכו שהמעסיקים שלהם ומנהלי משאבי האנוש בחברות יסייעו להם לפתח את המיומנויות החדשות שהם צריכים ככל שהתפקידים שלהם ישתנו ויתפתחו.