חברות שרוצות להצליח על פני זמן חייבות לבדוק כל הזמן אילו שינויים חלים בתעשייה שלהן, איך הן יכולות להשתלב בשינויים אלו ואילו שינויים הן צריכות לעשות לשם כך בעצמן.
שם המשחק הוא שיעור ניכר של חדשנות. מדובר בחדשנות בהיקפים שלא יכולים להגיע רק מכיוון הנהלת החברה ולכן יש צורך בחדשנות שמגיעה כתוצאה מיזמות של עובדים.
בתנאי התחרות הקיימים בשווקים בכל העולם, חדשנות היא החמצן שעסקים זקוקים לו כדי לפרוח ולצמוח.
העובדים הטובים ביותר שמסוגלים להניע את החדשנות הזאת הם עובדים בעלי תכונה של יזמות. כלומר עובדים שהנושא של יוזמה לחדשנות בוער בעצמותיהם.
תכונות היוזמה והתושייה של עובדים יזמיים מועילות מאוד לחברות בכל הגדלים, השווקים ומגזרי הפעילות.
לדוגמה, אם במהלך הפרויקט מתברר שהתקציב שהוקצה לו קטן מדי ולא עונה על הדרישות, עובדים בעלי תכונת היזמות עשויים להצליח למצוא דרכים יצירתיות כדי להתגבר על המכשול.
משיכת עובדים יזמיים לארגון ושימורם לאורך זמן, דורשת מהארגון לחפש עובדים בעלי תכונות יזמות שיש להם ניסיון מוכח ומתועד של חשיבה מחוץ לקופסה. עובדים שמובילים פיתוח רעיונות, מוצרים או תהליכים חדשים בחברה.
העובדים היזמים בדרך כלל בונים מוצר מהיסוד, או שמעלים רעיונות לשיפור מוצרים קיימים, בדרך שלא נעשתה בעבר.
אין ספק שיוזמות של עובדים עלולות גם להיכשל. אבל המומחים מכל התחומים מסכימים על כך שחברות לא יכולות לשרוד בלעדי אותה יזמות.
חברות שישרדו ויצליחו לאורך זמן הן חברות שמסתגלות לשינויים. וכדי להסתגל לשינויים יש צורך בחדשנות שמתאפשרת הודות לעובדים יזמיים.
הענקת אפשרות לעובדים לבטא את היזמות שלהם ואת השאיפה שלהם להמציא דברים חדשניים בתוך החברה, בלי לשפוט אותם על כישלונות, אלא להשתמש בכישלונות כמנוף לשיפור, מגבירה מאוד את מחוברות העובדים לארגון.
עובדים מחוברים תורמים ככל יכולתם לארגון שבו הם עובדים ומנסים לחולל שינוי, ולכן הם גם העובדים הכי פרודוקטיביים.
ברגע שעובד רואה שהרעיון שלו מוערך על ידי הארגון, זה יוצר אצלו תחושה שהוא יכול להשפיע לטובה על עתיד החברה, מה שבסופו של דבר מגביר אצלו את המוטיבציה. לכן, ארגון שמיישם מערכת שמתגמלת חדשנות, מקבל בתמורה עובדים מחוברים בעלי מוטיבציה גבוהה.
עובדים שהם יזמיים יכולים להיות מאוד שונים זה מזה אבל יש להם 4 תכונות משותפות שמהוות חלק בלתי נפרד מתכונת היזמות שלהם:
1 הם נוטלי סיכונים שאוהבים לבדוק את גבולות היכולת שלהם, ולמצוא שיטות חדשות לעשות את מה שכבר נעשה בעבר (בשיטות ישנות).
2 הם מחפשים אחר דרכים לשפר מוצרים ושירותים קיימים ושואפים להמציא מוצרים ושירותים שיש בהם צורך רב בשוקי היעד.
3 הם מוצאים גישות חדשות לתהליכים מיושנים.
4 הם שמחפשים כל הזמן דרכים לפתח את עסקי הארגון ולהצעיד קדימה את החברה שהם עובדים בה.