שיתוף

מהבטחת סביבת עבודה חיובית, דרך בקשות לחופשות ועד איזון נכון בין חיים אישים לעבודה, חווית העובד מקבלת ביטוי בכל שלב במהלך תקופת עבודתו של העובד בחברה.

מבחינת הארגונים יש חשיבות קריטית להבטיח שכל שלב, בין אם בהיבט של קליטת העובד, קידום, פיתוח כישרונות, הכשרה, עזיבת עובדים, מחוברות עובדים, תגמול עבור השגת יעדים, או ניהול ביצועים, כל שירותי משאבי האנוש צריכים לשקף חווית עובדים חיובית, עקבית וחלקה.

יש כמה צעדים שעל מנהל משאבי האנוש לנקוט כדי להבטיח חווית עובדים חיובית:

1 תכנון והגדרה של אסטרטגיית חווית עובד.

2 הצעדים שיש לנקוט בעת יצירת אסטרטגיית חווית עובד.

3 שיטות עבודה מומלצות להעשרת חווית העובד.

4 רשימת היתרונות הטמונים באסטרטגיית חווית עובד טובה.

האסטרטגיה ליצירת חווית עובדים חיובית צריכה להיות תוכנית מקיפה שכוללת את כל הפונקציות והתהליכים של משאבי אנוש.

בנוסף, אסטרטגיית חווית עובד אידיאלית צריכה לענות על כל הצרכים, ההעדפות והמרכיבים שמעודדים מוטיבציה בקרב העובדים.

אסטרטגיה כזאת תשיג רמות גבוהות של פרודוקטיביות, מורל, מחוברות עובדים, מחויבות וביצועים טובים.

כדי לתכנן את אסטרטגיית חווית העובדים יש להתחיל במיפוי כל הנקודות שבונות את חווית העובד. מיפוי כזה יסייע למנהל משאבי האנוש לזהות את האירועים, האינטראקציות, אבני הדרך והמקרים החשובים לאורך מסע התעסוקה של העובד.

כדי לבנות (או לבנות מחדש) את אסטרטגיית חווית עובד חיובית, יש ללכת עקב בצד אגודל בעקבות פורמט החשיבה התכנונית של חוויית העובד.

כדי לגבש אסטרטגיה לשיפור חווית העובד, כדאי להתחיל באיתור המאפיינים של איך נראית חווית העובד כיום.

כדי למדוד זאת יש לעקוב מקרוב אחר הדרך שהעובד עושה בארגון, ולאסוף נתונים מעשיים שבאמצעותם ניתן לכמת את החוויה הזו.

לכן, לפני כל דבר אחר, יש לאסוף נתונים ולנתח אותם כדי לקבל הבנה טובה יותר של מה העובדים רוצים ומה הארגון יכול לעשות עבור עובדיו.

בשלב הבא, תוך כדי עבודה עם הנתונים שיתקבלו מהפעלת סקרים בקרב העובדים, יתגלו דפוסים בתחומים בהם יש מקום לשיפור.

כעת ניתן להגדיר בבירור את הבעיה או את התחום הטעון שיפור. זהו שלב קריטי בתהליך מיפוי חווית העובד, ומצביע על הדברים שיש לעשות כדי לשפר את חווית העובד.

לאחר שמנהל משאבי האנוש זיהה את הנושאים הבעייתיים, הגיע הזמן למצוא פתרונות לבעיות אלו ולהבטיח חוויה חיובית לעובדים.

שלב זה של התהליך עוסק כולו בשמירה על זרימת היצירתיות והחדשנות. לאחר מכן יש לרשום את הרעיונות  היעילים ביותר שיעבדו בצורה הטובה ביותר עבור התרבות הארגונים וערכי הארגון.

לאחר שנוצרו והוגדרו הפתרונות החדשניים לכל המכשולים, ולאחר שנבחרה הדרך הטובה ביותר לייעול התהליכים, הגיע הזמן ליישם את התוכניות.

שלב הבדיקה של אסטרטגיית חווית העובדים מהווה רשת שלמה של יישום שיטות חדשות וקבלת משוב מהעובדים.

לסיכום, חווית עובדים יכולה ליצור מותג מעסיק והיא יכולה גם להכשיל אותו. לכן, בעת שמנהל משאבי האנוש מתכנן את האסטרטגיה בנושא חווית עובד, חשוב ללמוד מהשוק ולזכור את שיטות העבודה המומלצות לחוויית העובדים.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה