אחד האתגרים היותר גדולים שניצבים בפני מנהלי משאבי האנוש בעת מיזוגים ורכישות הוא איך לייצר, לשמר ולתגבר את מחוברות העובדים, בארגונים גלובליים, שהפכו לכאלה לאחר שרכשו כמה חברות בחו"ל.
אחת הסוגיות שעולות בנושא זה היא מהו תפקיד ההנהלה הבכירה בחברה גלובלית שממוקמת בישראל.
במילים אחרות, החברה היא למעשה ישראלית, אבל בעקבות רכישות ומיזוגים יש לחברה חברות בנות או סניפים הממוקמים בחו"ל.
כדי להבין איך הכי נכון להתנהל בסוג כזה של רכישות של חברות הפועלות וממוקמות בחו"ל, יש לבחון את הסוגייה מ-3 היבטים:
1 ההיבט הראשון הוא הרב-תרבותיות. הנהלה בכירה של חברה כזאת צריכה לדעת לעבוד עם עובדים במגוון גדול של תרבויות, ולהיות מודעת למנהגים השונים הרווחים בתרבויות השונות.
2 היבט שני הוא קיום תקשורת טובה, שוטפת ורציפה בין ההנהלה לבין עובדים הפרוסים בכל העולם.
3 ההיבט השלישי הוא יצירת אמון בין העובדים להנהלה ובין העובדים לבין עצמם, תוך גישור על הבדלי התרבויות.
כדי להשיג יצירת אמון בין עובדי ומנהלי החברות שנרכשו בחו"ל לבין ההנהלה הבכירה הממוקמת בישראל, יש קודם כל להקפיד על תקשורת אפקטיבית, רצופה ונכונה.
תקשורת כזאת צריכה להעביר מסר של אמון הדדי. עובדים רוצים לדעת שיש להם על מי לסמוך, ובה בעת הם רוצים לדעת שההנהלה סומכת עליהם.
זאת ועוד, מאחר שההנהלה מרוחקת גיאוגרפית מהעובדים של החברות שנרכשו בחו"ל, הרי שעל עובדים אלה (בחו"ל) מוטלת אחריות רבה בכל מה שקשור להשגת יעדי החברה.
בנוסף, יש להם מרחב רב לפעילות עצמאית ויוזמה אישית. לכן, כדי שהם יחושו מחוברים לארגון, הם צריכים לקבל מההנהלה את התחושה שסומכים עליהם, למרות הריחוק הגיאוגרפי והתרבותי.
בה בעת, עובדים אלה רוצים להיות בטוחים שהם תמיד יוכלו לקבל את התמיכה מהחברה לכשיזדקקו לה.
כדי להשיג את שני אלה, כלומר כדי שעובדים ירגישו שההנהלה נותנת בהם אמון וסומכת עליהם, ובה בעת מעניקה להם גיבוי ושיש להם על מי לסמוך בחברה, חשוב מאוד להקפיד על ערוצי תקשורת פתוחים ורציפים.
אחת הדרכים להשיג ערוצי תקשורת פתוחים שכאלה, היא לקיים פגישות אסטרטגיה אחת לתקופה ידועה מראש, בווידאו אונליין.
מטרת הפגישות הללו היא ליצור אינטראקציות של פנים אל פנים, בין העובדים והמנהלים שנמצאים בקצוות שונים של העולם.
במילים אחרות, יש להקפיד על קיום דיאלוג מתמשך בין העובדים בכל החברות הבנות שנרכשו לבין הנהלה הבכירה.
בשורה התחתונה, העובדה שבחברות הגלובליות יש עובדים מרוחקים, שלא נמצאים בהמשך המסדרון, יוצרת מחסום בפני תקשורת שוטפת.
ולמרות זאת, אסור לשכוח שגם אם העובד נמצא במדינה אחרת, אין להותיר אותו באפילה בכל הקשור לעיצוב האסטרטגיה ולהחלטות של החברה.