איך ליצור את מודעת המשרה המושלמת?

איך ליצור את מודעת המשרה המושלמת?

יצירת מודעת משרה מצריכה זמן, משאבים וכסף, לכן כדאי לעשות אותה הכי טוב שאפשר

שיתוף
מודעת משרה איכותית

מודעת משרה איכותית

מעסיקים רבים כותבים מודעת דרושים בנוסח דומה וגילו למעשה שהם משתמשים באותן מודעות עבודה משעממות שוב ושוב. מודעות אלו לא מושכות אליהם מחפשי עבודה פוטנציאליים ולכן הרעיון ההתחלה היא לבחור את תיאור העבודה הבסיסי ולהתחיל לייעל אותו ולרענן אותו באופן יצירתי ומושך.

אם אתם מעוניינים ביתרון תחרותי, הקדישו זמן ומחשבה לכותרת המודעה. כותרת המשרה הינה חשוב להפליא כדי למשוך את המועמדים הנכונים.

כתיבת מודעת משרה איכותית מתחילה בלשאול את 3 השאלות הללו:

כיצד אוכל לוודא שהמודעה שלי מוצגת בחיפושים?

כיצד אוכל לגרום לאנשים רבים יותר לקרוא את מודעת המשרה שלי?

כאשר אנשים קוראים את המודעה שלי, איך אשכנע אותם להגיש פניה?

נתחיל בשאלה הראשונה: כיצד אוכל לוודא שהמודעה שלי מציגה את החיפוש?

אם אתה איש גיוס, סביר שאתה מפרסם את מודעות המשרות שלכם בלוחות דרושים באינטרנט. הצעד הראשון כדי להפיק את המרב ממודעות המשרות, הוא לוודא שאתה גלוי למחפשי עבודה רבים ככל האפשר. חשוב לזכור כי אתה מתחרה עם מאות או אלפי מקומות עבודה דומים.

בצע אסטרטגיות כתיבת מודעות משרות אלו כדי להבטיח חשיפה מקסימלית למחפשים:

כתוב את התפקיד בכותרת. מנועי חיפוש רבים מבצעים אופטימיזציה למודעה שלך רק כשיש התאמה מדויקת לאלגוריתם החיפוש שלהם. פירוש הדבר שמודעת המשרה שלך תוצג רק אם הכותרת או התיאור מכילים את המונחים המדויקים שהמועמד הקליד לתוך תיבת החיפוש.

השתמש במונחים הנפוצים ביותר כדי לציין את התפקיד. אתה רוצה לוודא שאתה משתמש במונחים הנפוצים ביותר במודעת המשרה שלך.

אל תמציא מחדש את תיאור התפקיד. לדוגמה, אם אתה מחפש "עוזר מנהל", אל תכתוב במקום זה "מנהל משנה".

השתמש במילות מפתח. אתה רוצה שאנשים ימצאו את מודעת המשרה שלך ע"פ מילות המפתח שהם מקלידים בחיפוש.

שאלה שניה: כיצד אוכל לגרום לאנשים רבים יותר לקרוא את מודעת המשרה שלי?

אם בצעת את השלבים לעיל, סביר שכעת המודעה שלך מופיעה במרבית החיפושים הרלוונטיים של מחפשי העבודה.

לאחר שהשגת שליטה על תוצאות החיפוש, אתה צריך לוודא שמועמדים פוטנציאליים בוחרים ללחוץ על המודעה שלך כדי לקבל פרטים.

בצע את השלבים הבאים כדי למקסם את שיעור הקליקים:

כתוב כותרת משרה חדשנית. חשוב להקל על מחפשי העבודה למצוא את המודעה שלך. עם זאת, חשוב באותה מידה לנסות להגדיר את עצמך באופן שונה ולייחד את עצמך מאחרים. חשוב שהכותרת תהיה מושכת ומעניינת, אך עדיין לשמור על תיאור תפקיד קונקרטי בשביל להתאים למנועי החיפוש.

נסה "לתבל" קצת את הכותרת שלך על ידי הוספת יותר מידעעל התפקיד, החברה, או ההטבות. לדוגמה: עוזר אדמיניסטרטיבי (הטבות מלאות וחברות במועדון כושר).

הקפד שהכותרת לא תעבור את אורך ה- 60 תווים. הכותרת צריכה להיות אידאלית – לא קצרה מידי ולא ארוכה מידי.

שאלה שלישית: כאשר אנשים קוראים את המודעה שלי, איך אשכנע אותם להגיש פניה?

כאשר אנשים קוראים את העבודה שלי, איך אני משכנע אותם להגיש בקשה?
השלב הבא הוא לוודא כי כל מי שמוצא את עצמו מתאים לדרישות המשרה ומעוניין בתפקיד, ישלח לך פניה. על מנת לוודא שזה יקרה: ראשית, הצג את התיאור שלך בסדר הגיוני.

הקורא הטיפוסי באינטרנט קורא רק כ- 20% של תוכן, ומחפשי עבודה משקיעים בממוצע 30 שניות לקריאת מודעות משרות. זה אומר שעליך להתחיל עם המידע החשוב ביותר, כי רוב הסיכויים שאנשים לא יקראו הרבה מעבר לכך.
לאחר מכן, יש לפרט את התועלות, הדרישות, וכיצד ניתן לפנות.

חשוב לזכור כי רוב המועמדים הפוטנציאליים הולכים לקרוא את התיאור שלך במכשיר הנייד או בלפטופ שלהם ואף אחד לא אוהב לקרוא בלוקים של טקסט. הטקסט צריך להיות קצר, ברור, מעניין, מעוצב יפה מבחינה ויזואלית ומתאים לנייד.

בעת כתיבת פסקאות, נסו לשמור על פסקאות קצרות של 1-2 משפטים במידת האפשר. המשפטים החשובים ביותר בפסקה הם הראשון והאחרון, על רוב התוכן באמצע הקוראים נוטים לדלג. גבש את הפסקאות לרעיון מרכזי אחד.

השתמש בכותרות מודגשות או נטויות כדי להפריד חלקים שונים של תיאור התפקיד כגון: מיומנויות, דרישות, הטבות, איך לפנות וכן הלאה.

בצע פניה אישית לקורא. השתמש במונח "את/ה" – זה מציב את הקורא כקולגה שלך והוא ירגיש נוח יותר.

אתה רוצה שמחפש העבודה ירגיש מוטיבציה לעבוד אצלכם. על ידי הפיכת המודעה שלך לפרטית יותר, הוא לא יוכל שלא להגיב בצורה זו.

הצג את תרבות החברה. הוסף תמונה שממחישה את הווי החברה מתוך אירוע, מסיבה, פעילות גיבוש עם העובדים וספר על הפעילויות הללו לקורא. השתדל לשתף במודעה המלצות של עובדים קיימים מתוך החברה.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה