שיתוף

בדידות של עובדים בעבודה – בין אם מדובר בעובדים שעובדים באופן מלא מהמשרד, או עובדים שעובדים באופן מלא מהבית או עובדים לפי המודל ההיברידי – עלולה להשפיע באופן משמעותי על הפרודוקטיביות ועל ההצלחה הכוללת של החברה.

בדידות של עובדים נובעת לרוב מתחושת חוסר מחוברות וגורמת לניתוק מהארגון, מה שמפחית את המוטיבציה והיצירתיות של העובד. כתוצאה מכך הפרודוקטיביות נמוכה יותר והביצועים גרועים יותר.

כאשר עובדים מרגישים מבודדים או בודדים, פוחת הסיכוי שהם ישתפו פעולה זה עם זה ביעילות, יהיו חדשניים או יתרמו בצורה חיובית לדינמיקה של הצוות.

זה יכול לגרום לירידה במורל, לשיעורי תחלופה גבוהים יותר, ובסופו של דבר, לירידה בהצלחה הארגונית.

התמודדות עם הבדידות על ידי טיפוח סביבת עבודה תומכת ומחוברת היא חיונית לשמירה על פרודוקטיביות גבוהה וכוח עבודה בעל מוטיבציה, והיא חיונית להשגת יעדי החברה ולשמירה על הצלחה ארוכת טווח.

טיפול יעיל בתחושת הבדידות של עובדים בעבודה, דורש מהארגון להתמקד בשיפור המחוברות של העובדים לארגון.

יצירת סביבת עבודה שבה עובדים מרגישים שתרומתם מוערכת, מאפשרת לארגונים להפחית באופן משמעותי את תחושות הבידוד בקרב העובדים שלהם.

עובדים שחשים מידת מחוברות גבוהה לארגון חווים פחות בדידות ובנוסף, גם נוטים יותר להיות פרודוקטיביים ומרוצים מעבודתם, מה שמוביל לתוצאות ארגוניות טובות יותר.

ממחקר של חברת המחקרים האמריקאית גאלופ, שנערך לגבי שוק העבודה הגלובלי ל-2024 עולה, כי כ-20 אחוזים מהעובדים ברחבי העולם מדווחים על תחושת בדידות משמעותית על בסיס יומיומי.

נושא זה נפוץ יותר בקרב עובדים מתחת לגיל 35 מאשר בקרב בני 35 ומעלה, ללא הבדלים משמעותיים בין המינים או רמות התפקיד.

ההבדלים הבולטים ביותר ברמות הבדידות קשורים למיקום העבודה. עובדים שעובדים מרחוק (מהבית) באופן מלא מדווחים על שיעורי בדידות גבוהים יותר, של כ-25% לעומת עובדים שעובדים רק במשרד, שאצלם שיעור הבדידות הם כ-16 אחוזים.

עובדים שעובדים על פי המודל ההיברידי מדווחים על רמת בדידות מתונה של כ-21%.

לבדידות ולבידוד חברתי יש השלכות קשות על הבריאות הפיזית והנפשית כאחד.

לדברי החוקרים, עצם התעסוקה (העובדה שהעובד מועסק) יכולה להפחית את תחושות הבדידות.

רק כ-20 אחוזים מהעובדים המבוגרים חשים בודדים, לעומת כ-32 אחוזים מהמובטלים חשים בודדים.

החוקרים של גאלופ מציינים כי מגמה עקבית בין כל קבוצות הגיל. עם זאת, זה מושפע מאוד מרמת המחוברות של העובדים.

עובדים שחשים מנותקים באופן פעיל מהארגון חווים בדידות בשיעורים דומים למובטלים.

לעומת זאת, עובדים שמידת המחוברות שלהם לארגון גבוהה, שחשים שעבודתם משמעותית ומרגישים מחוברים לצוותים ולארגונים שלהם, מדווחים על רמות בדידות נמוכות משמעותית.

ממחקר אחר שבוצע בארה"ב עולה, כי הסיכוי שעובדים בעלי מידת מחוברות גבוהה ירגישו בודדים, נמוך בכ-64% מהסיכוי לבדידות של עובדים אחרים שאינם מחוברים.

עוד עולה מהמחקר, כי הסיכוי שעובדים שמאמינים שדעותיהם חשובות לארגון יחושו בדידות, נמוך בכ-39%, בעוד שהסיכוי שעובדים שיכולים למנף את החוזקות שלהם מדי יחוו בדידות  נמוך בכ-37%.

ברקע, החוקרים של גאלופ מציינים, כי נוכחות של החבר הכי טוב בעבודה אמנם מועילה, אבל השפעתה על הפחתת תחושת הבדידות קטנה יותר.

לדבריהם, הסיכוי שעובדים שהחבר הכי טוב שלהם עובד איתם ​יחוו בדידות נמוך בכ-21%.

החוקרים מסיקים מכך, כי למרות שחברות בעבודה היא בעלת ערך, היא אינה קריטית כמו העיסוק הכולל בהפחתת הבדידות.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה