איך להתמודד עם "ערפדי אנרגיה"?

איך להתמודד עם "ערפדי אנרגיה"?

הם מתלוננים המון, אוהבים דרמה ותשומת לב, לעולם אינם מרוצים וגוזלים מכם זמן וכוח. בכל ארגון יש כמה עובדים תובעניים במיוחד שצריך לדעת להתמודד איתם.

שיתוף
ערפדי אנרגיה - ניהול זמן

האם יש בארגון שלכם קבוצה קטנה של עובדים ששותים מכם את כל האנרגיה ומותירים אתכם מותשים מנטלית? נדמה לכם שהם בוזזים מכם את כל הדלק ומאכילים בו את מערך ההתנהגויות והתגובות הלא-מידתיות שלהם? לא חייבים להשלים עם המצב הזה, ויש דרכים להתמודד עם ערפדי האנרגיה.

על פי נתונים מארצות הברית, כ-20% מהמועסקים בכל סוגי הארגונים עשויים להיות "תובעניים". אלה אותם אנשים שמעמיסים משקל על רשימת התלונות הרשמיות והלא רשמיות בארגון, כאלה שקשורות לתהליכי עבודה וגם לתגמולים. גם עובדים מהסוג הלא תובעני במיוחד עשויים להתלונן ולהעיר על תהליכים וזכויות, אבל להבדיל מהערפדים, הם נכונים יותר לקבל את תוצאות הטיפול בסוגיה, מרפים וממשיכים בשגרה. התובעניים אוהבים את הדרמה שבכל סיטואציה, את תשומת הלב ואת מרכז הפוקוס עליהם. כשהפוקוס באמת עליהם, אתם כמנהלי משאבי אנוש נאלצים מכורח הנסיבות להזניח את העניינים החשובים שבלב העסק.

קת'רין גילפסי מ-hrdaily כותבת שהעובדים התובעניים נצמדים בחוזקה למציאות הדרמטית והרגשנית שלהם ומצפים מהסובבים אותם להאמין בה גם כן. נראה שהם נהנים להיות חלק מקונפליקטים, ואם אפשר, אז גם להעלות אותם לרמות חריפות יותר. האנשים האלה נוטים להתגוננות, ווכחנות, הם לעתים לא רציונליים ולא הגיוניים. הם מצליחים לבלבל ואז להדאיג את מי שעובד איתם והם לעולם אינם מרוצים – גם אם קיבלו מכם יותר תשומת לב ומשאבים משהתכוונתם לתת. כל תקרית איתם מעוררת מתח רב מפני שהם תוקפים אתכם אישית ומאשימים את כל העולם בבעיות שעליהן הם מתלוננים, חוץ מאת עצמם.

כך תתמודדו עם גנבי האנרגיה

לפעמים העובדים התובעניים כה מעיקים, שאתם פשוט מייחלים להזדמנות טובה לסיום ההתקשרות איתם. אבל אין מניעה שעובד תובעני יהיה איש מקצוע מצוין ונחוץ לארגון. אז מה עושים? לגילפסי יש ארבעה טיפים מעשיים.

1. טפלו בכל אינטראקציה עם כל עובד כאילו הוא או היא שייכים לקבוצת התובעניים. הציבו גבולות מקצועיים חזקים מראש. עמדו תמיד על המשמר כך שלא תהיו מושפעים או אנוסים לוותר על הגבולות שקבעתם.

2. שימרו תמיד על התנהגות נאותה ומקצועית ועמדו בפיתוי "לשים אותם במקום", גם כאשר הם תוקפים אתכם ברמה האישית. אל תגיבו לתקיפה, אלא הישארו ממוקדים בנושא הנדון.

3. עשו רק מה שהגיוני והכרחי מבחינתכם לעשות. אל תלכו מעל ומעבר למה שמצופה מכם לעשות במסגרת תפקידכם המקצועי.

4. הפנו את תשומת הלב לתהליך ולא לדרמה ולהסחות הדעת שאליהן התובעניים ידרשו מכם להתייחס.

הטיפ שלנו הוא לאמץ את כל הטיפים של גילפסי ולזכור שהכי חשוב להיות עקביים בהתנהגות ובהתנהלות מול ערפדי האנרגיה. ניצחון אחד שלכם לא יבטיח דבר בהתמודדות הבאה. לעתים הם רגישים מספיק כדי לזהות את המקומות שגורמים לכם להיכנע, מה שעשוי לגרום להם להתעקש ולהיצמד לדרכיהם באופן מניפולטיבי במיוחד. ואם אפשר להיות חכמים בדיעבד, אז נסו לאתר את הנטיות האלה בראיונות הקבלה לעבודה. לפעמים אישיות בעייתית פשוט לא מצדיקה את היכולות המקצועיות.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה