מנהלי משאבי אנוש ומנהלי גיוס שמפרסמים מודעות דרושים בתדירות גבוהה ומקווים למלא משרות רבות שנפתחות או שמתווספות, נעזרים לרוב בעמוד ה"קריירה" שבאתר החברה.
בעמוד הקריירה מציינת החברה, בדרך כלל, את כל הפרטים הרגילים: רשימת המשרות הפתוחות והדרישות לכל אחד מהתפקידים, סיכום קצר על החברה, וקריאה לטלנטים להצטרף לחברה.
השאלה הגדולה היא איך הארגון יכול לבדל את עצמו מול מעסיקים אחרים. כדי לבדל את הארגון כדאי לבנות את העמוד הזה מתוך נקודת מבטו של המועמד הפוטנציאלי.
כאשר מנהלי הגיוס ומנהלי משאבי האנוש בונים את עמוד הקריירה, כדאי לנסות להכנס לנעליו של המועמד שמחפש עבודה.
אמנם, הדרך הרגילה והבסיסית של מועמד שמחפש עבודה היא לסרוק את המשרות בלינקדאין. אבל במקביל, הוא גולש ברחבי האינטרנט בחיפוש אחר דברים מעניינים.
בשלב מסוים הוא מגיע לאתר של החברה שקוראת למועמדים להגיש את מועמדותם למשרה כזאת או אחרת וחושב: החברה הזאת נראית מעניינת, והתפקידים שהיא מציעה יכולים לעניין אותי. מעניין אם הם מחפשים מישהו כמוני.
בשלב זה הוא נכנס לעמוד ה"קריירה" של החברה. וכאן מתחיל ההבדל בין מצב בו המועמד רוצה לעבוד בחברה מכיוון שהוא אוהב את המוצר או השירות שלה ובנוסף היא גם עוסקת בתחום ההתמחות שלו, לבין מצב בו המועמד רוצה לעבוד בחברה כי היא נראים מקום מדהים לעבוד בו והמועמד מקבל תחושה שיש בחברה הזאת התאמה טובה עבורו.
יש כמה אלמנטים מרכזיים שכדאי לחשוב עליהם בבניית עמוד קריירה שימשוך את תשומת לבם של מועמדים ויגרום להם להרגיש שהחברה שלכם היא בעלת התאמה טובה לשאיפות ולרצונות שלהם.
אחד מהם הוא המלצות של עובדים בהווה ואף בעבר. מועמדים קוראים לעיתים קרובות על ביקורות על חברות במגוון מקורות לרבות ברשתות החברתיות, באתרים יעודיים דוגמת גלסדור ואחרים.
לכן כדאי שעמוד הקריירה של החברה יכלול כמה המלצות ידידותיות של עובדים בהווה ובעבר. זה יכול להשפיע לטובה על הרושם שהמועמד מקבל על החברה.
דרך נוספת היא למקם את סעיף ה"אודות החברה" בראש העמוד. אחת הדרכים לגרום למועמדים לרצות לבוא לעבוד בחברה שלכם היא לומר להם מראש מי היא ומה היא החברה.
יש עובדים שמעדיפים לעבוד בחברה קטנה ויש שמעדיפים לעבוד בחברה גדולה, יש מועמדים שמעדיפים לעבוד בחברה בעלת ותק ויש שמעדיפים לעבוד בחברה צעירה בתחילת דרכה, וכו.
לכן כדאי לעצב את עמוד הקריירה באופן שה"אודות" על החברה יהיה מספיק מפורט. והכי חשוב – לא לגרום להם לחפש את סעיף ה"אודות" יותר מדי. כדאי למקם אותו ממש מול עיניהם של המועמדים שנכנסים לעמוד הקריירה, על העמוד עצמו ואף בראש העמוד.
שתי פסקאות קצרות, המפרטות מי ההחברה ומה היא עושה, עד 100 מילים, לא יותר (אם אפשרי עדיף קצת פחות), שמעניקות למועמד את ההבנה לגבי כל מה שהוא צריך לדעת על החברה כדי לקבל החלטה מהירה אם להגיש מועמדות לתפקיד או לא.