שיתוף

התרבות הארגונית ורווחת העובדים שלובות זו בזו, כאשר כל אחת מהן משפיעה על השנייה בדרכים משמעותיות.

התרבות הארגונית ורווחת העובדים הן אלמנטים המחזקים זה את זה, והינם קריטיים להצלחה וליכולת הקיימות של כל ארגון.

תרבות ארגונית  חיובית מקדמת רווחת עובדים. רווחת עובדים מעודדת מחוברות עובדים,  פרודוקטיביות ושימור עובדים.

לעומת זאת, תרבות ארגונית שלילית עלולה לשחוק את רווחת העובדים, להוביל לירידה בביצועים, לתחלופה גבוהה יותר ולסביבת עבודה רעילה.

ארגונים מציבים את התרבות הארגונית והרווחה בסדר עדיפות גבוה, נוטים יותר לשגשג בטווח הארוך, ולטפח מקום עבודה בו העובדים יכולים להופיע במיטבם תוך שמירה על בריאותם ואושרם.

תרבות ארגונית חיובית יכולה לשפר את רווחת העובדים. רמות גבוהות של רווחה תורמות לסביבה ארגונית משגשגת ופרודוקטיבית.

לעומת זאת, תרבות ארגונית שלילית במקום העבודה עלולה לפגוע ברווחת העובדים, ולהוביל ללחץ מוגבר, לשחיקה ולתחלופה גבוהה, שעלולים להחליש עוד יותר את התרבות הארגונית.

להלן 4 דרכים בהם התרבות הארגונית משפיעה על רווחת העובדים:

1 תמיכה פסיכולוגית:

תרבות ארגונית המקדמת בטיחות פסיכולוגית, שבה העובדים מרגישים בנוח לבטא את רעיונותיהם, דאגותיהם וטעויותיהם ללא חשש, משפרת משמעותית את הרווחה הנפשית.

עובדים שמרגישים מוערכים ונתמכים נוטים פחות לחוות חרדה ולחץ, מה שמוביל לשביעות רצון ומעורבות גבוהה יותר בעבודה.

מנהיגות תומכת, תקשורת פתוחה ותרבות ארגונית שמעריכה איזון בין עבודה לחיים אישיים, תורמים לאקלים רגשי חיובי.

כאשר עובדים יודעים שרווחתם היא בראש סדר העדיפויות, יש סיכוי גבוה יותר שהם יהיו בעלי מוטיבציה, פרודוקטיביים ונאמנים לארגון.

2 איזון בין עבודה לחיים אישיים וגמישות:

תרבות ארגונית שמעריכה איזון בין עבודה לחיים אישיים ומציעה גמישות בסידורי העבודה, כגון אפשרויות עבודה מרחוק, שעות גמישות וכבוד לשעות הפנאי של העובד, משפיעה ישירות על הבריאות הפיזית והנפשית שלו.

עובדים שיכולים לנהל את תחומי האחריות שלהם בעבודה וגם לעמוד במחויבויות האישיות שלהם, חווים רמות מתח נמוכות יותר ובריאות כללית טובה יותר.

ארגונים המעודדים את העובדים לקחת הפסקות, להשתמש בימי החופשה שלהם ולהתנתק  לאחר שעות העבודה, יוצרים סביבה שבה העובדים יכולים למלא מצברים, לשמור על רווחתם, ולהפחית את הסיכון לשחיקה.

3 מערכות הכרה ותגמול:

תרבות ארגונית של הכרה בהישגים, שבה מאמצים והישגים של העובדים מקבלים הכרה קבועה, מגבירה את המורל וההערכה העצמית של העובדים.

הכרה זו יכולה ללבוש צורות שונות, כגון שבחים ציבוריים, תמריצים כספיים או הזדמנויות לצמיחה והתפתחות.

כאשר עובדים מרגישים מוערכים ושמכירים בתרומתם, תחושת השייכות והמטרה שלהם בארגון מתחזקת, מה שמוביל לשיפור ברווחה הנפשית וברווחה הכללית שלהם.

4 הכלה וגיוון:

תרבות ארגונית שמעריכה גיוון והכלה מטפחת תחושת שייכות וכבוד בקרב העובדים, שהיא חיונית לרווחה רגשית.

כאשר אנשים מרגישים כלולים ומכובדים ללא קשר לרקע שלהם, יש סיכוי גבוה יותר שהם יהיו מחוברים לארגון ומרוצים בעבודה.

תרבות ארגונית מגוונת ומכילה, מקדמת גם חדשנות ושיתוף פעולה, שכן נקודות מבט ורעיונות שונים מוערכים ומשולבים, ויוצרים סביבת עבודה דינמית ומספקת יותר.

להלן 4 דרכים בהן רווחת העובדים משפיעה על התרבות הארגונית:  

1 מעורבות ופרודוקטיביות מוגברת:

כאשר עובדים חווים רמות גבוהות של רווחה, יש סיכוי גבוה יותר שהם יהיו מחוברים, בעלי מוטיבציה ופרודוקטיביים.

אנרגיה חיובית זו יכולה להתפשט בכל הארגון, לתרום לתרבות ארגונית של ביצועים גבוהים והצלחה.

רווחה מפחיתה היעדרות ומצבים בהם גם כשהעובדים נוכחים פיזית, הם אינם מעורבים באופן מלא, ומבטיחה שהעובדים לא רק נוכחים אלא תורמים באופן מלא למטרות הארגון.

2 שיתוף פעולה ודינמיקה צוות משופרת:

במקומות עבודה ששמים דגש על רווחת העובדים, העובדים נוטים ליחסים בין אישיים טובים יותר, מה שמשפר שיתוף פעולה ועבודת צוות.

תרבות ארגונית של שיתוף פעולה ותמיכה הדדית נוצרת כאשר העובדים מרגישים טוב נפשית ופיזית, מה שמוביל לדינמיקה יעילה והרמונית יותר בתוך הצוות.

רווחה חיובית גם מטפחת חוסן ויכולת הסתגלות מהירה לשינויים, ומאפשרת לצוותים להתמודד עם אתגרים בצורה יעילה יותר ולשמור על תרבות ארגונית חיובית גם בזמנים קשים.

3 תחלופה נמוכה יותר ושימור גבוה יותר:

רמות גבוהות של רווחת עובדים תורמות לשיעורי שימור גבוהים יותר, שכן עובדים המרוצים מסביבת העבודה שלהם נוטים פחות לעזוב.

יציבות זו מחזקת תרבות ארגונית חיובית, שכן עובדים מנוסים ומחויבים ממשיכים לתרום להצלחת הארגון.

תחלופה נמוכה גם מפחיתה את העלויות והשיבושים הקשורים בגיוס עובדים והכשרה תכופים, ומאפשרת לארגון להתמקד ביעדים עסקיים ארוכי טווח.

4 מנהיגות וחדשנות:

עובדים שמרגישים טוב בעבודה נוטים יותר לקחת יוזמה, להוביל פרויקטים ולתרום רעיונות חדשניים.

התנהגות פרואקטיבית זו מעשירה את התרבות ארגונית על ידי טיפוח רוח של מנהיגות ושיפור מתמיד.

תרבות ארגונית המעודדת רווחת עובדים ותומכת בה, נוטה יותר למשוך ולשמר כישרונות מובילים, ולשפר עוד יותר את יכולת החדשנות והיתרון התחרותי של הארגון.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה