ככל שהטכנולוגיות המוטמעות בארגונים הולכות ומשתכללות, כך עובדים נדרשים להשקיע פחות זמן ואנרגיה במשימות רוטיניות שניתנות לביצוע באופן אוטומטי.
הודות לטכנולוגיות אלה, עובדים יכולים להקדיש יותר זמן ומחשבה למשימות הדורשות את הכישורים והמומחיות הייחודיים שלהם.
בשנתיים וחצי האחרונות הואצה מאוד כניסת הטכנולוגיות לארגונים והפכה את הטכנולוגיות המתקדמות לכלי עבודה שכיח בארגונים.
מגיפת הקורונה והסגרים תרמו רבות למצב זה, שכן חברות רבות מצאו עצמן במצב בו הן חייבות ליישם טכנולוגיות חדשניות כדי לאפשר לעובדיהן לעבוד מהבית.
לאחר שהנהלות הארגונים נוכחו במידת התועלת והיעילות שניתן להפיק מטכנולוגיות אלה לטובת הפרודוקטיביות הכוללת של העובדים, הפכו תהליכים טכנולוגיים חדשניים לחלק קבוע מסביבות העבודה במשרדים ובעבודה מרחוק כאחד.
אחת המגמות הבולטות שהואצו בעקבות כניסת הטכנולוגיות החדשניות לארגונים היא המעבר לגמישות מוגברת בעבודה.
בעוד שטרם פריצת המגיפה היו לוחות הזמנים של העובדים נוקשים למדי, הרי שמהרגע שנפרצה חומת הנוקשות של העבודה מהמשרד, יכולים העובדים למנף את הטכנולוגיות שכבר הפכו לחלק משגרת יומם של העובדים מהבית.
אלא שהגמישות הופכת את כוח העבודה למבוזר יותר באופן חסר תקדים, דבר שיוצר למנהלי משאבי האנוש אתגרים שלא היו בעבר.
אחד האתגרים הוא לבצע אופטימיזציה של שיתוף פעולה בין עובדים, כדי להבטיח עבודה חלקה בין עובדים במשרד לבין העובדים מהבית.
כבר עתה יש מגוון טכנולוגיות שמאפשרות להתגבר על אתגרים אלה, שמייעלות את תהליכי התקשורת של העובדים, בהם כלים שמאפשרים לבצע סיעור מוחות ולהפוך רעיונות ליוזמות בשטח.
כדי להגביר את היעילות, ארגונים יצטרכו להמשיך להצטייד בטכנולוגיות נוספות, שהן אף מתקדמות יותר, כדי לייעל את העבודה בצורה טובה, ובד בבד לענות על הצרכים והיעדים של העובדים.
נכון לעכשיו, משרדי החברות משרתים עדיין מגוון של מטרות מקצועיות בדומה לשיטות העבודה בעבר, וברוב מקומות העבודה יש עובדים רבים שעובדים מהמשרד בחלק מימי השבוע ולפעמים ברובם.
עם זאת, במבט קדימה, צופים שבסופו של דבר יהפוך המשרד למוקד של שיתוף פעולה, חדשנות, וחיבור בין עובדים שיעבדו מרחוק.
בנוסף, חברות יצטרכו לייעל תהליכים כדי להבטיח שלעובדים מהבית יש גישה למשאבים באותה איכות כמו העובדים במשרד.
בכל הנוגע לקליטת עובדים חדשים, מנהלי משאבי האנוש צפויים לשפר את תהליכי הקליטה הווירטואליים על ידי השקעה בטכנולוגיה שמאפשרת מצגות מתוחכמות, תוכנות מתוחכמות יותר לשיחות ועידה בווידאו, לרבות כלים של מציאות וירטואלית, וכלים וירטואליים לחיבור בין העובדים, במטרה להציג את העובדים החדשים בפני כלל עובדי הצוות או החברה.
בעתיד הרחוק יותר, צופים שגם חלק מארועי הגיבוש והתרבות יתקיימו באופן מקוון. תחזית זאת תחייב את מנהלי משאבי האנוש לחפש פלטפורמות חדשות לאירועים וירטואליים.
סוג נוסף של התפתחות טכנולוגית שניתן ליישום כבר היום, הוא פתרון בעיות עבור עובדים מהבית שזקוקים לתמיכה מרחוק של עובדי ה-IT, על ידי שימוש בטכנולוגיית גישה מרחוק כדי לסייע בכל בעיה טכנית, לרבות כלי שיתוף מסך.