רק כמחצית העובדים אופטימיים לגבי AI ורובוטים במקום העבודה. על פי סקר של MetLife שנערך לאחרונה בארה"ב שסקר 2,501 מקבלי ההחלטות, 56% אמרו שיש להם השקפה חיובית לגבי טכנולוגיות אוטומציה כגון בינה מלאכותית (AI), כלי ניתוח אנליטי, כלי שיתוף פעולה ורובוטים שיכולים לסייע לחברות להשלים משימות אנושיות. 20% מהמעסיקים היו פסימיים.
העובדים רואים את טכנולוגיות האוטומציה באור חיובי, אך חוששים מאובדן הקשר האנושי בעבודה, כך על פי דו"ח MetLife.
56% מהמעסיקים ו -49% מהעובדים אומרים שהם אופטימיים לגבי טכנולוגיות אוטומציה. 51% מהמעסיקים ו 46% מהעובדים אומרים שהם חוששים כי העבודה תהפוך פחות אנושית בשל האוטומציה. העובדים האנושיים אכן מאמצים את עמיתיהם הרובוטים העתידיים, אך חוששים מאובדן הקשר האנושי במקום העבודה, על פי הדו"ח.
העובדים דיווחו גם על אופטימיות לגבי עתיד האוטומציה: מתוך 2,653 עובדים במשרה מלאה שנסקרו, 49% אמרו שיש להם מבט חיובי לגבי האוטומציה בעתיד, ואילו 24% היו בעלי דעה שלילית. בקרב הגברים (54%) היו אופטימיים יותר מאשר נשים (43%), בני המילניום היו אופטימיים יותר (63%) מאשר דור ה- X (47%) או דור הבייבי בום (38%).
"בעוד שהאוטומציה היא הדבר הבא במקום העבודה, החשש הגדול ביותר של העובדים והמעסיקים הוא שהיצירה תאבד את המגע האנושי שלה, כנראה בשל צרכים שלא סופקו לצורך התאמה אישית והכרה". אמר טוד כץ, סגן נשיא בכיר של הטבות קבוצתיות בחברת MetLife, בהודעה לעיתונות. "מעסיקים שמסוגלים לאזן בין העובדים שלהם לבין הרצון שלהם לחדשנות באמצעות אוטומציה, תוך יצירת חוויות עבודה נהדרות, יהיו מנהיגי הכישרונות של מחר".
העובדים רואים יותר ויותר בעבודה שלהם כהרחבה של עצמם, כך עולה מהדו"ח. לפיכך, אפשרויות מותאמות אישית לפיתוח מקצועי ותזמון והטבות, הן המפתח לבניית נאמנות ואמון.
איזון העבודה והחיים האישיים היה גורם מרכזי בשביעות הרצון של העובדים, כך עולה מהדו"ח. 87% מהעובדים שאמרו שהמעסיק שלהם מאפשר להם לנהל את חייהם הן בתוך העבודה והן מחוצה לה, ולכן הם נאמנים ומרוצים יותר. 72% אמרו כי האפשרות לעבוד מרחוק היא חשובה להשגת איזון זה, ואילו 74% אמרו כי לוח זמנים גמיש בעבודה הוא המפתח תוך התחשבות בעבודה חדשה.