חשיבות האבחון המלא:
הראיונות ההתנהגותיים והדינמיקה הקבוצתית-התנהגותית קריטיים להצלחה בגיוס האנשים המתאימים, אף יותר מ: ידע, רמת אינטליגנציה וכדומה. שכן על-פי מחקרים, כמו גם ב"שטח", מעל ל- 83% ממקרי העזיבה (רצונית ולא רצונית מצד העובד/ת) אירעו בשל אי-התאמה בין-אישית ותרבותית, פערי גישה, פערי כישורים ומיומנויות רכות ופחות בשל היבט מקצועי-ידע וניסיון.
בנוסף, ביטויי מקרי-גיוסים לא מוצלחים, אינם מתבטאים רק בעזיבות מרצון או לא מרצון ובירידה בתפוקות ובמוטיבציה של המתקבלים, אלא משפיעים רבות על שכבה קריטית בארגון, שכבת מנהלי הביניים וראשי הצוותים, הנשחקת מגיוס אנשים פחות מתאימים ומהווה אוכלוסיית סיכון נוספת לשחיקה.
לכן, התאמה בין-אישית, המושתתת אבחון סגנונות תקשורת, הינה קריטית למניעת שחיקת שכבת מנהלי- הביניים.
ראיונות התנהגותיים לא מתבססים על הצהרות תיאורטיות, סימולציות או על מחשבות ותובנות, כגון: על מה שיכול היה לקרות אם… , אלא על התנהגויות עבר שאכן התרחשו במציאות בה לעיתים ה"רצפה עקומה" והמשאבים מוגבלים וכיצד מצליחים להתנהל ולהתנהג במציאות ולא בתיאוריה.
האבחון המלא בוחן התאמה על בסיס עבר והווה (צפייה בזמן אמת) בהתאמה ל- 4 מימדים עיקריים:
• רמת הביצועים והכישורים המרכזיים בעבר ביחס לרמה המצופה.
• רמת הפתרונות והפרואקטיביות בעבר ביחס לרמה המצופה, מבלי ליצור עשיית- יתר / "OVER- HEAD" לארגון.
• גישה – גורמי המוטיבציה וביטויי מחויבות בעבר הלא רחוק ובהווה והשוואתם לתרבות ולמציאות הארגונית.
• דיוק התאמה בין אישית על פי סגנונות תקשורת– מה זה אומר לעבוד עם מישהו/י שנעים לעבוד איתו/ה, איזה סגנון תקשורת יתאים יותר למנהל/ת המגייסת/ת ואיזה סגנון תקשורת יתאים פחות.
לכל מימד התאמה ישנן שאלות- מפתח לאבחון שיסייעו להגדיר התאמה באופן מקיף ולמזער נקודות- עיוורון פוטנציאליות.
מדידת ההתאמה: היא ביחס להתאמה להגדרת כל אחד מהמימדים ולא מבוססת השוואה בין מועמדים.
מה נלמד?
נלמד לעומק, כיצד:
(1) לנבא ביצועים והתנהגויות עתידיים על-פי ביצועים והתנהגויות עבר רלבנטיים.
(2) לאבחן סגנונות תקשורת ולהסיק על מידת התאמה למנהלים ולממשקים הישירים וליחסים בין-אישיים תקינים ומפרים.
(3) לבחון מניעי מוטיבציה וגישות לכל סיטואציה שכיחה שתתרחש בעבודה היומיומית של המועמד/ת המתקבל/ת על מנת לבחון התאמה ל: תפקיד ולחברה ומסוגלות החברה לשמר את המועמד/ת המתקבל/ת לטווח ארוך.
(4) יכולת למשוך את המועמדים המתאימים ולהשתמש בכלי כיתרון יחסי על פני מתחרים בהון האנושי המבוקש.
קהל יעד
מנהלי משאבי אנוש, HRBPs, מנהלי גיוס ומגייסים, מנהלים מגייסים אשר ראיינו מועמדים ומעוניינים להמשיך ולשכלל את רמת התוקף של הראיונות ההתנהגותיים כמי שאמונים על ההתאמה מעבר להיבט המקצועי.
מסר לסיום
אבחון מלא ושיטתי הינו קריטי לניבוי גיוס מוצלח!