מהו תפקידו של מנהל ההדרכה בארגון – עונה על צורך, מספק תשובות לרצונות, מפתח ידע, מנהל למידה…?
בימים אלו השיח, בארץ ובעולם, הוא על הנגשת הידע תוך התאמה ללומדים!
מנהלי הדרכה, מפתחי הדרכה וצוותי ההדרכה בארגונים מתעסקים חדשות לבקרים עם קשת של צרכים ארגוניים הנעים בין שיפור ביצועים, השאת ערך, הבאת הדבר הבא ומענה לצרכי ההדרכה.
מטרת סדנה זו לעשות הפסקה ומנוחה מהשוטף, להרים את הראש מעל המים, לדון בשאלות אלו ולקבל כלים איך לעשות את זה ולהתאים את הידע הנדרש ללומדים השונים.
הנושאים בהם תעסוק סדנת כלים ועקרונות בפיתוח תהליכי הכשרה בארגון:
התאמת הפתרון לצורך
צרכי הדרכה רבים עולים בארגון, נבדוק כיצד אנו מאתרים את הסיבה לפערי הידע וכיצד להתאים לצרכים את הפתרון הנכון.
בין השאר נבדוק:
- האם הדרכה היא הפתרון
- סוגים של פתרונות והמאפיין כל אחד מהם
- קצת על סוגים של פתרונות דיגיטליים
- התאמת פתרון לצורך
בסדנה נשלב עבודה בקבוצות וניתוח מקרים.
התאמת הפתרון ללומדים
הלומדים בארגון הם בני דורות שונים ובעלי מאפייני למידה שונים. בחלק זה נבין ונזהה את מאפייני הלמידה האישים ונתאים את הפתרון המתאים גם לצרכים שלהם.
- הרצאה מפעילה שתעסוק בסגנונות למידה – מודל VARK ושאלון.
- מאפייני הלמידה של בני כל הדורות – מתן מענה הדרכתי לארגון רב דורי.
- פרסונליזציה בלמידה.
נשלב תרגיל התאמת פתרונות לצרכים וללומדים.
מכאן הסדנא תחולק לשני מסלולים…
מסלול 1: למידה דיגיטלית
אז החלטנו להיכנס לעולם הדיגיטלי, אבל איך נעשה את זה נכון?
הרצאה המשלבת הפעלות הקודקודים המרכיבים את המעגל:
פיצוח תוכן, גראפיקה וטכנולוגיה, ניהול הלמידה, מה יש בלומדה שאין בהרצאה, מה המאפיינים של תוצר טוב (אינטראקטיביות, סוכן למידה, עומק, עץ התפצלויות ועוד)
וגם נדבר ת'כלס, על תפקידו של מנהל ההדרכה בתהליך.
מסלול 2: פיתוח הכשרות
עולם הכשירות המקצועית בארגון, על מה אחראי איש ההדרכה בארגון?
- מיפוי אבני דרך מרכזיות בחייו המקצועיים של כל עובד.
- הכשרה מקצועית לעובדים פרופסיונאלי או למי שלומד את תפקידו בארגון.
- מהם אבני בסיס בתכנית ההדרכה בארגון.
- איך בונים מסלולי הכשרה לאורך הקריירה המקצועית – הצורך וההתאמה לדורות השונים.