מטרת ההדרכה
נושא השימור מקבל ביטוי משמעותי במחקרים ובמאמרים בשנים האחרונות, כדוגמת מאמר חברת TOWER WEDSONהמתייחס לשינוי בתפישת יחסי הגומלין ממדידת העובד והציפייה "להשקיע מעבר לציפיות" למדידת יכולות המנהלים לשמר ולרתום את העובד לחברה לצורך צליחת אתגרים והשגת הצלחות. לכן, גם הארגון והמנהלים נדרשים לספק תנאים שיאפשרו לעובד להירתם ולהיות מחויב מ"בפנים" לחברה ולתפקיד.
מה נלמד?
בסדנא יוקנו Best Practices ופיתוח שגרות ניהוליות להשתלבות אפקטיבית של העובדים בשני מישורים:
(1) רמת מוטיבציה ומחויבות גבוהה בכל שלב על-פי Employee Life Cycle, תוך ניבוי סיטואציות למניעת משברי-ניהול וגיוס בעיקר במהלך השנה הראשונה.
(2) מקסום היכולות, הניסיון והידע הנרכש החדש לכדי ביצועים והישגים ריאליים.
מכלים ומשגרות אלו נוכל לסייע למנהל להירתם לשימור באופן מושכל כאחראי ושותף לקליטת ושימור העובדים: המנהל ידע למה לצפות, כיצד להתנהל פרואקטיבית ואלו יוזמות ופעולות ניהוליות רלוונטיות נדרשות. בדרך זו, אנו משמרים וממזערים שחיקה של המנהלים בארגוננו.
תוצרי הסדנה:
(1) יוקנו כלים פרקטיים ליישום מנגנוני משאבי אנוש רלוונטיים וכלים למנהלים להשתלבות וקליטה נכונה מהיום הראשון לעבודה ועד תום השנה הראשונה, כזמן קריטי לבניית מחויבות.
(2) העלאת מודעות לגבי מימדי-מוטיבציה משתנים באופן מובנה ומתודי לכל שלב בחברה ובתפקיד בהתאם למודל ELC.
(3) נלמד לתעל באופן אופטימלי את רמת המוטיבציה הגבוהה כמנוע לתפקוד מיטבי וביצועים מובילי הישגים ועמידה ביעדים.
(4) נשתף בשגרות ארגוניות ופעולות פרואקטיביות הממזערות סיכוני שחיקה ותסכול.
(5) נלמד כיצד למדוד רתימה ומחויבות בפועל ולא רק על פי סקרי מחויבות.
קהל יעד
מנהלי משאבי אנוש, HRBPs, מנהלי גיוס ומגייסים.
מסר לסיום
קליטה ושימור עובדים צריך להיות חלק אינהרנטי בכל תוכנית גיוס ארגוני שכן ניהול נכון של המועמד/עובד בשלבים זה חוסך לארגון תהליכי גיוס יקרים ומיותרים.