בעולם עבודה תחרותי, רווי שינויים ותמורות, חשיבותו של מנהל המכירות בפרט וצוות המכירות בכלל גוברת וזאת עקב השפעתם הרבה של אנשי המכירות על יציבותם והצלחתם של ארגונים. מערך המכירות בכל חברה הינו בעל חשיבות רבה מאד להצלחה העסקית של החברה, ולהישרדותה בעולם המשתנה תדיר. ברור היום לכולם שמערך מכירות טוב ואפקטיבי יאפשר לארגון לצמוח ולהשיג את מטרותיו.
יחד עם זאת, בהיבט של ניהול ההון האנושי, הטיפול במערך מורכב זה מהווה אתגר לא פשוט כלל ועיקר. מורכבות ניהול מערך המכירות ניכרת בכל מחזור החיים של איש המכירות. החל מהקושי הרב בגיוס איש המכירות, דרך מורכבות הנושא של קביעת רמת השכר והתמריצים, המשך בהכשרת איש המכירות, וכמובן בנושא של שימור אנשי המכירות ומניעת נטישה.
יום עיון ניהול מערך המכירות, מיועד לתת כלים וללמד שיטות לבנייה ולשיפור של מערך המכירות של הארגון – נקודה קריטית במרבית הארגונים, גדולים כקטנים.
התכנים שנלמד ביום העיון:
- גיוס אנשי מכירות – החל במיתוג ובסורסינג, וכלה במיון ובקליטה.
- תגמול אנשי מכירות – שכר, עמלות, תמריצים ובונוסים.
- הכשרת אנשי מכירות – כיצד נבנה מערך הכשרות ונקדם את אנשי המכירות שלנו לרמה המקצועית הנדרשת, וכיצד נלמד אותם את עולמות התוכן של הארגון.
- תרבות ארגונית – התאמת איש המכירות ל-DNA הארגוני.
- הנעה ומוטיבציה – הכלים אותם נוכל ליישם על מנת להעלות את המוטיבציה, וכנגזרת מכך את התפוקה, של אנשי המכירות.
- שימור אנשי מכירות – זיהוי פוטנציאל נטישה, והצגת כלים למניעת הנטישה של הון אנושי כה חשוב.
- ניהול מערך מכירות – כיצד ננהל את איש המכירות, כיצד נמדוד אותו ונאפשר שיפור, כיצד נבקר את איש המכירות, ועוד כלי ניהול ממוקדים לאוכלוסייה זו.