עובדים נוטים להעריך מנהלים על פי ההופעה החיצונית שלהם – כך מצאו חוקרים מאוניברסיטת דיוק בארצות הברית.
המחקר הציג בפני הנבדקים תמונות של מנהלים ושל עובדים אחרים בעשרות ארגונים. התברר כי עובדים ייחסו משקל גבוה במיוחד להופעה החיצונית של מנהלים, כגון הלבוש והתספורת. פרופ' ג'ון גרהם הסביר כי "מחקרים אחרים כבר עמדו על הקשר בין יופי לגובה המשכורת או בין יופי להצלחה של פוליטיקאים בבחירות. המחקר שלנו בדק את הקשר בין הופעה חיצונית של מנהלים וייחס הארגון אליהם".
למסקנות מפתיעות הגיעו חוקרים אחרים שהציגו ל-2000 נבדקים, תמונות של מנהלים ועובדים אחרים בארגון. אלו גילו כי הנבדקים ייחסו רמה גבוהה יותר להופעה חיצונית מושכת של מנהלים, על פני העובדים האחרים, ללא קשר כמובן לנתונים האובייקטיביים.
עוד מצאו אותם חוקרים כי מרבית הנבדקים ציינו כי המנהלים אמינים פחות…
.פרופ' מנג'ו פיורי אמר בסיום המחקר כי "זה מרתק לגלות את הקשר בין הופעה חיצונית לבין הצלחה בקריירה, בעיקר של נשים בתפקידי ניהול".
עוד מצא המחקר כי מנהלים שהוערכו כבעלי הופעה חיצונית מושכת, גם קיבלו משכורות גבוהות יותר. חוקר אחר –פרופ' קמפבל הרווי, אמר כי "תמיד חשבתי שיש קשר בין הופעה חיצונית מושכת של פוליטיקאי לבין ההצלחה שלו בבחירות, אבל אין קשר בין הופעה חיצונית ליכולת להצליח כמנהל. סיפרו לי כל הזמן כי מנהלים נבחרים באופן אובייקטיבי על ידי הדירקטורים של חברות. המחקר שלנו מראה ללא ספק את הקשר שבין הופעה חיצונית לבין בחירת מנהלים וההצלחה שלהם. אני רק מקווה שתוצאות המחקר יביאו לבחירה אובייקטיבית יותר בה המראה החיצוני הוא לא הגורם המרכזי", ציין פרופ' קמפבל הרווי.
נשמע מסובך? לא בהכרח. ממצא נוסף של המחקר קושר בין הופעה חיצונית לבין היכולת להתקדם ולהצליח בתפקידי ניהול. על פי הממצא, אנו נוטים לייחס לאלו שכבר מכהנים בתפקידי ניהול, הופעה חיצונית מושכת יותר. המסקנה היא כי כדאי מאוד להשקיע בהופעה חיצונית כבר בראשית הדרך כדי להיות מקודם לתפקידי ניהול, אחר כך אפשר יהיה להשקיע קצת פחות במלתחה.