שיתוף

כמו כל עובד ומנהל, גם מנהלים במגוון הדרגות במחלקות ואגפי משאבי אנוש רוצים לראות לפניהם אופק להתפתחותם המקצועית.

מנהלים ועובדים בכירים בתחום משאבי אנוש רוצים שיעמוד בפניהם מסלול קידום שניתן להתקדם בו על ידי הרחבת תחומי האחריות.

כמו כן הם מעוניינים שיהיו להם אפשרויות מגוונות לבטא את יכולותיהם וכישוריהם, ולא פחות חשוב – הם רוצים גם את האפשרות להתקדם בשכר ובהטבות, לפחות על פני זמן.

החדשות הטובות הן, שככל שתחום הפעילות של משאבי האנוש הולך ומתפתח, הולך וצובר תאוצה, הולך ומרחיב את תחומי פעילותו, כך גם אפשרויות הקידום ואופק ההתפתחות הניצבים בפני מנהלי משאבי אנוש הולכים וגדלים. בד בבד גדל גם מספר האפשרויות של מנהלי משאבי אנוש לצבור סוגי התמחויות חדשים במגוון הולך וגדל של תחומים.

לפרוץ על גבולות תחומי הקידום

כדאי ורצוי שמנהלי משאבי אנוש שרוצים לפרוץ את גבולותיו של מסלול הקידום הרגיל המתווה לתחום משאבי האנוש, יכינו רשימה מפורטת של יכולותיהם ושל תחומי האחריות שהם מעוניינים לקחת על עצמם, כולל ניסיון מוכח בסוגי ההתמחויות שהם צברו על פני השנים, ולמפות אותם. את התוצאות חשוב מאוד להצליב עם מודעות הדרושים למשרות שאליהן מעוניין אותו מנהל משאבי האנוש להתקדם.

בכתבה זו פרטנו את תחומי האחריות שמנהלי משאבי אנוש יצטרכו לקחת על עצמם אם ירצו להתקדם אל תפקיד חדש יחסית בתחום משאבי האנוש – מנהל תקשורת ושיווק במשאבי אנוש: HRMC:

1 אחריות על פיתוח של אסטרטגיות שיווק ותקשורת בתוך הארגון, המיועדות לשווק את המסרים לעובדים ומועמדים ולתקשר אותם בצורה מיטבית.

2 אחריות על יישום בשטח של תקשורת בין משאבי האנוש לעובדים, בין העובדים להנהלה, ובין העובדים לבין עובדים אחרים, כל זאת תוך תיאום עם כל הגורמים הרלוונטיים ועל ידי מגוון ערוצים.

3 אחריות עצמית: מסוגלות לעבודה עצמאית, יכולת ליזום כל הזמן ולייצר יוזמות חדשות, ובד בבד לעבוד בתיאום ובשיתוף פעולה מול בעלי תפקידים אחרים במשאבי אנוש.

4 אחריות בנושאי יצירתיות וחדשנות: מסוגלות לחשיבה יצירתית ופיתוח שיטות חדשניות של עבודה בכמה מישורים בעת ובעונה אחת.

5 יכולת לתקשר את המסרים למועמדים ולעובדים ולשווקם, באופן שיאפשר לארגון להגיע אל כל מי שמסרים אלה מיועדים אליו.

אחריות על פיתוח קמפיינים של תקשורת ושיווק ועל הוצאתם לפועל.

7 אחריות על ניהול כל האספקטים במשאבי אנוש שדורשים יכולות שיווק ותקשורת ועדכון שוטף של כל בעלי התפקידים האחרים במשאבי האנוש שהינם רלוונטיים לאספקטים אלה.

יצויין כי מועמדים לתפקיד מנהל שיווק ותקשורת – HRMC חייבים להיות בעלי רמה גבוהה של תקשורתיות ובעלי יכולות שיווק מצויינות.

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה