3 דרכים למניעת שחיקת העובדים

3 דרכים למניעת שחיקת העובדים

כיום העובדים מגיעים לנקודות השבירה שלהם במהירות, הרבה יותר מאשר אי פעם בעבר

שיתוף
כיצד לטפל בשחיקת עובדים

כיצד לטפל בשחיקת עובדים

על פי מחקר של Kronos Incorporated בנושא מעורבות עובדים, 95% ממנהיגי משאבי אנוש אומרים כי שחיקת עובדים היא גורם שמחבל בכוח העבודה שלהם. המחקר מראה כי כמעט מחצית ממנהיגי משאבי אנוש מאשימים את השחיקה בנטישת מחצית מצוות העובדים שלהם מדי שנה, ועלויות תחלופת עובדים מתורגמות למיליונים בשנה, תוצאה של פרודוקטיביות נמוכה, עלויות בריאות, גיוס והכשרת עובדים חדשים. עם זאת, חברות נוטות להתייחס לשחיקה כאל בעיה אישית ולא להכיר בה כבעיה תרבותית במקום העבודה. אם מנהלים לא יתמכו באמצעים למניעת שחיקה במקום העבודה, השחיקה תמשיך להיות "מגפה" המאיימת על כוח העבודה.

מה תוכלו לעשות כדי למנוע את שחיקת העובדים?

הגבלת שיתוף פעולה

שיתוף פעולה אינו מתקשר בדרך כלל כאחד הגורמים הבסיסיים של שחיקה. עם זאת, כאשר כל תנועה זעירה בעבודה מפוקחת, זו דרך בטוחה לשחוק את העובדים. בני דור המילניום, שהם כוח העבודה העיקרי כיום במרבית החברות בעולם, חושבים אחרת מדורות קודמים. הם מודאגים יותר מסביבת העבודה שלהם כאשר הם מחפשים מקומות עבודה.

הם אוהבים להיות בשליטה ולהרגיש אוטונומיה, במיוחד כשמדובר בהשלמת משימות. אוטונומיה היא דרך אחת לנהל את הדברים בצורה חלקה יותר, במיוחד כשמדובר בתזמון עובד למשימה . על ידי מתן אוטונומיה לתזמון וביצוע המשימות, רמות הלחץ של מנהיגים ועובדים כאחד מופחת. שיתוף פעולה מופרז מוביל גם לפגישות רבות, לכנסים וכד', כדי לוודא שכולם נמצאים באותו קו ובסופו של דבר זה בא על חשבון שעות עבודה, ומקטין את אפשרויות ההספק לאחר מכן.

בנוסף, זה מאלץ עובדים לעבוד שעות נוספות כדי לפצות על זמן אבוד ואז האיזון מיוחל בין העבודה והבית נפגע. לכן חשוב שמנהיגים יכירו בכך ויגבילו את קונספט שיתוף הפעולה המיותר. החזירו לעובדים את השליטה על המשימות שלהם ועל לוח הזמנים שלהם והפכו את מקום העבודה לבריא ומאושר.

הפצת האחריות

לפעמים, בשל גיוס עובדים לא מתאימים לצמיחה ולמדיניות הארגון, עומס העבודה של העובדים גדל. חברות נוטות להפריז בהערכת ההשפעה של הטכנולוגיה הדיגיטלית על הפרודוקטיביות. העובדים המוכשרים ביותר הם אלו שהכי עמוסים בעבודה כדי לעמוד במשימות שלהם בזמן. מחזור זה מוביל לשחיקה לעתים קרובות וכתוצאה מכך לאיבוד כישרונות טובים של החברה. במחקר אחד התגלה, שמנהל ממוצע מאבד יום שלם בשבוע לדוא"ל ולתקשורת אלקטרונית אחרת ויומיים בשבוע לפגישות. סביר להניח כי מנהל מוכשר מאוד יפסיד עוד יותר. חברות צריכות לתת על כך את הדעת ולפעול לצמצום עומס העבודה, כך שמנהלים יוכלו להתמודד עם האחריות ללא עומס יתר. לצד זאת, במקום להסתמך אך ורק על היכולות הטובות ביותר, חשוב להפיץ את האחריות לכל העובדים בחברה ולא רק לכישרונות העל, כדי לאזן את עומס העבודה.

הגדרת ציפיות התקשורת

כיום העובדים "עובדים תמיד". מחקרים מראים כי 82% מהעובדים הגיבו להודעות הקשורות לעבודה גם כשהיו בחופשה ו -87% מהעובדים סבורים כי מקובל לקבל שיחות ממנהלים ולקוחות בנושאים הקשורים לעבודה מחוץ לשעות העבודה הרגילות. קישוריות מתמשכת זו אינה מאפשרת לעובדים להרגיש שהם אינם בעבודה, כשהם מתגלגלים אל מדרון השחיקה. ניהול זמני התקשורת והגבלתם מחוץ לשעות העבודה, יכול למנוע שחיקה על ידי ניצול משאבים בצורה יעילה יותר. כחלק מכך, יש לפתח מדיניות תקשורת ולקבוע ציפיות מקובלות בכל הנוגע לתקשורת, לחופש של העובדים ולצורך שלהם להתנתק.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה