4 דברים שמנהיגים צריכים לתת עליהם דין וחשבון

4 דברים שמנהיגים צריכים לתת עליהם דין וחשבון

כאשר אנו מדברים על "דין וחשבון" במקום העבודה, הכוונה היא לרוב להערכות הביצועים והערכות הניהול, אבל האחריות למעשה גדולה הרבה יותר

שיתוף
מודל Upskilling

מודל Upskilling

עם השכיחות של המדיה החברתית והשיתוף החברתי, מנהיגים ארגוניים מקפידים אף יותר שלא להיכשל בכלל תחומי האחריות שלהם.

אם ניזכר ב"כישלון" האחרון במקרה חברת התעופה בה קצין הביטחון גרר נוסע מחוץ לטיסה ולכמה שיתופים המקרה "זכה" ברשתות החברתיות, נבין עד כמה חשוב להקפיד על איכות הניהול ושירות הלקוחות.

המקר האמור הוא רק דוגמא אחת לשאלת האחריות הניהולית המשתרעת במקום העבודה וממחישה דאגה אמיתית: כיצד אנו אחראים למנהיגים שלנו?

ראשית, יש להגדיר את הדין והחשבון. זה לא רק לקחת את האשמה כאשר הדברים משתבשים, אלא "מתן התחייבות" ואחריות לתוצאות, לא רק בסדרה של משימות. מדובר ביוזמה עם מעקב אסטרטגי, מורכב.

להלן 4 דברים שעל המנהיגים לבצע עליהם דין וחשבון:

ניהול יעיל של שינויים

תפקיד המנהיג בין היתר, לפתח אסטרטגיה וניהול שינויים לאורך זמן. מנהיגים גדולים מעניקים השראה, ואז מתרחקים מהמסלול, כדי שהעובדים יוכלו לעבוד באופן עצמאי. מנהיגות היא לספק את התמונה הגדולה ואת החזון הגדול למה הארגון יכול להשיג – ולאחר מכן לספק את ההשראה, ההדרכה והאימון כדי לסייע לעובדים מוכשרים להפוך את החזון למציאות. מנהיגות אינה נוגעת רק במיקרו אלא במאקרו והדבר נכון במיוחד בתקופות של שינויים, המתרחשות בתדירות גבוהה יותר ככל שהטכנולוגיה משתפרת במהירות כה רבה.

תמיכה וייעול תקשורת

מנהיגים אסטרטגיים צריכים לתקשר בצורה יעילה מלמעלה למטה ולהבטיח כי כולם בארגון מיושרים קו עם המטרות שהם מנסים להשיג.

דרך יעילה לכך היא שמנהיגים יזמו פגישת משוב חודשית שבו קבוצות של כ- 10 עובדים יפגשו עם מנהיגי החברה ויבחנו את משימות הארגון, החזון שלו והערכים וכיצד כל אלו מועברים לעובדים. יש לדון בשיטות התואמות ערכים אלו ובפרקטיקות הנכונות ליישומם. – חשוב לתת לעובדים הזדמנות להציע שינויים רלוונטיים. בתהליך זה מנהיגים מרוויחים את האמון, האמינות והנאמנות של העובדים שלהם.

עידוד שיתוף פעולה בין הקבוצות

מנהיגים צריכים לגבש אנשים יחד ולבנות צוותים יעילים ואיכותיים. זה כולל השקעה בפעילויות של בניית צוותים, ומתן הזדמנויות לפיתוח מקצועי כדי לסייע לעובדים ללמוד כיצד לנהל משא ומתן טוב יותר ולתקשר עם חברי הצוות האחרים.
המפתח לשיתוף פעולה יעיל הוא יצירת תרבות של שקיפות כוללת בארגון. לארגון שקוף "יש את האומץ" להראות את ההתמודדויות ואת המצב שלו מול כל העובדים.

פיתוח מנהיגים עתידיים

חשוב לפתח מנהיגים עתידיים כדי להבטיח את המשך הצלחת החברה גם בהמשך. זוהי אחריותו של מנהיג לחשוב קדימה, כאשר מיישמים תרבות של אחריות בארגון שלו. זה כולל עבודה משותפת כדי לפתח תוכנית אסטרטגית מפורטת ולאחר מכן לנקוט צעדים כדי לקדם עובדים מבפנים לתפקידי מנהיגות עתידיים.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה