סקר חדש מגלה שהתעניינותן של החברות בגיוון במקום העבודה מתמקדת בטיפול בהטיה בגיוס ושימוש בכלים חדשים כדי לצמצם את הטיה זו.
הגדלת המגוון התעסוקתי באמצעות גיוס
גיוס מגוון שמספק תוצאות יצירתיות וחדשניות יותר, מועדף על מרבית המגייסים בעולם כיום.
סקר של Glassdoor מצא כי 67% ממחפשי העבודה סבורים שהגיוון הוא גורם חשוב כאשר הם בוחנים חברות והצעות עבודה, ו -57% מהמגייסים אומרים כי אסטרטגיות גיוס הכישרונות שלהם נועדו למשוך מועמדים מרקעים שונים.
המגוון האנושי במקום העבודה מתבסס על הבנה, קבלה והערכה של הבדלים בין אנשים מגזעים שונים, עדות, מגדרים, גילאים, דתות, מוגבלויות, נטייה מינית, וכן הבדלים במיומנויות, בחוויות ובבסיסי הידע.
ההכללה היא סביבה שיתופית, תומכת ומכבדת המעודדת את השתתפותם ותרומתם של כל העובדים.
גיוון והכללה הם המשימה של החברה, האסטרטגיה שלה והפרקטיקות שהיא מיישמת כדי לתמוך במקום עבודה מגוון ולמנף את השפעת הגיוון המקצועי כדי להשיג יתרון עסקי תחרותי.
להלן 4 טיפים להגדלת הגיוס המגוון:
טיפ מספר 1: השתמשו בטכנולוגיה כדי לטפל בהטיות בגיוסים
הסרת הטיות בתהליכי הגיוס מצריכה גישה שיטתית, הכוללת מעקב אחר בדיקות המועמדים, ראיונות העבודה ודפוסי הצעות עבודה לצורך איתור סימנים של אפליה.
למרבה המזל, יש כעת כלים זמינים המסייעים באיתור מניעת הטיות הגיוס. תוכנות אלו עושות שימוש ב- AI (אינטליגנציה מלאכותית), כדי להחליף את סריקת קורות החיים הידנית, וכן כדי לבחון מועמדים מתאימים על סמך כישורים, ללא אבחנת רקע, מוצא, גיל, מגדר, וכד'.
טיפ מספר 2: השתמשו בגישת "2 ציפורים" כדי להגדיל סיכוי לגיוס בני מיעוטים
מחקרים גילו כי כאשר במאגר המועמדים הסופיים יש רק מועמד אחד מבני מיעוטים, כמעט אין סיכוי לבני המגזר הזה להתקבל לעבודה. לכן, הקפידו שבמאגר המועמדים הסופיים לבחינת התאמה לתפקיד, יהיו לפחות 2 מועמדים ממגזר זה.
טיפ מספר 3: עודדו שיטת "חבר מביא חבר" מעובדים מרקעים שונים
למרות שגיוס בשיטת "חבר מביא חבר" היא אחת השיטות הטובות ביותר לגיוס מועמדים, היא עשויה להיות "צוואר בקבוק" בתחום הגיוס המגוון. זאת כיוון שמרבית העובדים ימליצו על חבר או מכר מרקע דומה לשלהם. הדרך להתגבר על כך לטובת הגיוס המגוון, היא לפזר את השיטה הזו לעובדים מרקעים וממגזרים שונים בתכלית, וכן לעודד הבאת מועמדים ממגזרים, גילאים, רקע ומגדר שונים.
טיפ מספר 4: במותג המעסיק לכלול היבט של גיוון תעסוקתי
לדוגמה, כדי למשוך יותר מועמדות נשים, הקפידו לפנות בנימה נשית ולהפחית בשימוש במילים "גבריות" רבות מדי (כגון: שליטה, אתגר, עצמה) בתיאור התפקיד שלכם, תוך הוספת מילים "נשיות" יותר (כגון: מחויבות, אמפתיה).
סקר שערכה חברת ייעוץ תוכנה מצא, כי 51% מהמועמדים לעבודה נמשכים יותר למודעות עבודה הכוללות תמונות וקטעי וידאו.
ניתן לנצל זאת ע"י הוספת סרטוני וידאו הממחישים את הווי עובדים החברה, תוך הוספת עובדים ממגזרים, מגדר, גילאים, רקע דתי שונים.