שיתוף

סטטיסטיקות ונתוני גיוס עולמיים חשובים לידיעה, ע"מ שתוכלו לחשוב מחדש על אסטרטגיית הגיוס שלכם ולהבין האם אתם עושים את הטוב ביותר לצורך גיוס עובדים.

לדוגמה, האם אתה יודעים בדיוק על כמה קו"ח מגייס ממוצע עובר, כדי לגייס עובד אחד? או אילו גורמים רוב המועמדים לוקחים בחשבון במיוחד, בעת קבלת הצעת עבודה? במידה ולא, להלן כמה מהסטטיסטיקות הללו.

250 קו"ח בממוצע מוגשים לכל תפקיד שמתפרסם. כדי להפחית את מספר קורות החיים שאתם מקבלים ולהפוך את המיון לנוח יותר, כדאי לחשוב מחדש על מודעות הדרושים.

האם מודעות הדרושים שלכם אכן יעילות כפי שהן צריכות להיות? האם למועמדים הפוטנציאליים קל להבין את כותרת המודעה ואת התפקיד המוצע? לעתים כותרות מודעת דרושים אוונגרדית כגון 'קצין הפצה ומשקאות' שאולי נשמעות מגניבות, בפועל מבלבלות את המועמדים והם פשוט מדלגים עליהן ועוברים הלאה. או לחילופין אתם מקבלים המון קורות חיים שבכלל לא רלוונטיים למשרה.

להלן 5 סטטיסטיקות שיוכלו לשפר את הגיוסים שלכם:

סטטיסטיקת גיוס1

פירוט טווח השכר

מועמדים רבים לוקחים בחשבון את פרסום טווח השכר במודעות הדרושים להם הם עונים. מחקרים מראים כי 52% ממחפשי העבודה בשבועות האחרונים, יעדיפו לשלוח קורות חיים למעסיקים שמפרסמים את טווח השכר לתפקיד המוצע. במיוחד לאחר כלי השוואות שכר שיצאו לאחרונה בלינקדאין וב- Glassdoor. אם אתם מעוניינים לבחון את השפעת קורות החיים שנשלחים אליכם בהתאם לחשיפת הצעת השכר, נסו לציין את הטווח במודעה הבאה שלכם.

ביקורת לגביי החברה

54% מהמועמדים קוראים את הביקורת ברשת לגביי החברה המגייסת. מדובר גם בביקורות חיוביות וגם שליליות. הנתון הזה מעלה את החשיבות של התייחסות המעסיק לביקורות שנכתבות על החברה. מותג המעסיק צריך להתעדכן כל הזמן בתגובות רלוונטיות ומושכלות לביקורת השונות. בארה"ב נמצא כי 46% מגולשי אתר Glassdoor קוראים את הביקורות באתר על החברה המגייסת, לפני שהם בכלל שולחים קורות חיים או פונים למעסיק. לכן חשוב כיצד לענות לאותן ביקורות.

אנשי מכירות

78% מאנשי המכירות שנסקרו לאחרונה טוענים, כי הם יעדיפו לעבוד בחברה שהם מתחברים למוצר שהיא מוכרת, יותר מאשר לשכר המוצע להם בתפקיד. הנתון הזה חשוב כיוון שמגייסי אנשי מכירות יכולים לעשות בו שימוש ולפנות לקהל מועמדים ברשת, שמתחבר למוצר שהחברה מוכרת. את זה ניתן לגלות די בקלות ע"י האתרים בהם המועמדים גולשים, תחומי העניין שלהם, הנשאים עליהם הם כותבים ברשת, וכד'.

פוסטים של עובדים קיימים

54% ממחפשי העבודה, קוראים ביקורת של עובדים קיימים בחברה, לגביי העבודה בחברה. זה חשוב מאוד כיוון ע"י הבנת הסטטיסטיקה הזו ניתן לכוון את עובדי החברה בביקורות שהם כותבים. מה נכון לכתוב, מה ראוי לכתוב ומה פחות. על העובדים להבין כי הם שגרירי המותג של החברה והם מייצגים אותה בכל שעה בשעות היום, גם כאשר הם אינם נמצאים במשרד.

שימוש במובייל

45% מחפשים עבודה דרך המכשיר הנייד. הדבר מחזק את החשיבות הידועה בהתאמת מודעות הדרושים למסך הסלולר וכתיבת המודעות בצורה כזו שתתאים למסך הקטן. כולל קישורים לפרטי הקשר של המגייס, כך שלמועמדים יהיה נוח לשלוח קורות חיים בקלות דרך הטלפון הנייד.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה