10 דרכים לאבד את העובדים הטובים ביותר שלכם

10 דרכים לאבד את העובדים הטובים ביותר שלכם

יש 50 דרכים לעזוב את המאהב שלכם ויש 10 דרכים לאבד את הכישרונות המוצלחים בארגון שלכם. אנחנו לא יודעים מה יותר גרוע

שיתוף
עשה ואל תעשה משאבי אנוש

כשאנדרו בנט, מנהל אסטרטגי ב-Havas Creative Group, חיבר את הספר The Talent Mandate הוא ראיין פרופסור בבית ספר מוביל לעסקים שאמר לו ששום פונקציה ארגונית אינה משתרכת מאחור כפי שמשתרך ניהול הכישרונות.

כלומר הוא ראה חידושים ושיפורים בכל התחומים הארגוניים מלבד בתחום החשוב של ניהול כישרונות. זה לא רק מפתיע, אלא גם מטורף, בהתחשב בעובדה שהאנשים עולים לארגון יותר מ-50% מכלל ההוצאות.

מלבד זאת – מה יותר משפיע על השורה התחתונה של העסק מאשר האנשים שעובדים בו? על אף כל זאת משאבי האנוש (לא המחלקה, הדבר עצמו) ממשיכים להיות זנוחים ולהימצא במקום נחות ברשימת העניינים שמעסיקים את ההנהלה בשגרת העבודה.

בטור באתר – fastcompany .com כתב בנט עשר טעויות שבהן הוא נתקל בארגונים שונים שגרמו לכך שאותם ארגונים איבדו את האנשים הכי דינאמיים ומלאי פוטנציאל שיש בארגון שלכם. לקרוא ולעשות להפך!

1. גייסו בשביל העבר, לא בשביל העתיד. בחרו כישרונות על סמך מה שעבד בעבר, לא על פי הכיוון שאליו פונה המקצוע. הדגישו את ניסיונם הצר של המועמדים בתפקידם הקודם ולא את יכולתם הכללית להתאים את עצמם בקלילות ובזריזות לעולם שמשתנה במהירות.

2. המעיטו בערכם של ערכים ומטרות. שדרו את המסר שהכול מכוון לרווח, ובכך תגרמו למועסקים לנחש אילו בחירות שלהם הן קבילות באמת. אל תקדישו זמן להבהרה לעובדים מדוע הם באים לעבודה כל יום ואיך הקהילה הכללית עשויה להרוויח מכך.

3. קלקלו את הצוותים. הימנעו משילוב של גילים וכישורים, ובמקום זאת קבצו דומה עם דומה ובכך תייצרו פתרונות צפויים ועבשים שאינם מרגשים איש – אך עשויים להיות בטוחים יותר.

4. מנו חמורים להנהלה. תגמלו את בעלי הסגנון המיושן והסמכותני שמדכא חשיבה לא שמרנית ויצירתית וחש מאוים על ידי נעורים ודינאמיות.

5. מדדו שעות, לא תוצאות. החזיקו סגל יקר של קלגסים שיהיו עסוקים בשיטור. אל תסמכו על בעלי הכישרונות שלכם שיעשו שימוש חכם בזמן. חנקו את המדיה החברתית. אסרו על פעילויות אישיות בין תשע לחמש, גם כאשר אתם מצפים שתבוצע עבודה במהלך סוף השבוע.

6. קדמו אנשים ישר במעלה הסולם. אל תתנו להם להיחשף לחלקים שונים בארגון באמצעות תנועה רוחבית. כפועל יוצא, תנו להם את התחושה שהאפשרויות הולכות ומצטמצמות עם הזמן, לא מתרחבות.

7. השאירו את הכישרונות למשאבי האנוש. צפו מאנשי הסגל שחייבים להתעסק בפרטים הקטנים של העניינים האישיים להיות גם בעלי החזון בגיוס. נתקו את הסגל הבכיר מגיוס כישרונות ומשימור עובדים. זה לא מה שהמחלקה שלהם עושה.

8. החזיקו במידע אצלכם. שימרו את קבלת ההחלטות טמונה בבטחה בבונקר נטול האוויר של אגף ההנהלה הבכירה. הימנעו מהעצמת עובדים בדרג הביניים, שמא יהפכו פתאום לבעלי יוזמה ובלתי צפויים.

9. אל תטריחו את עצמכם עם הכשרה. זה עולה הרבה כסף והעובדים ממילא ינטשו כנראה את הספינה עם הכישורים החדשים שירכשו. במקום זאת תנו לעובדים לעשות את אותן משימות פעם אחר פעם באותו האופן.

10. גייסו מבחוץ. לאחר שלא הכשרתם ופיתחתם את האנשים הטובים ביותר שלכם, השלימו את החסר וחנקו את שאיפותיהם לאחריות רבה יותר. כאשר הם יבואו אליכם ויגידו "אנחנו עוזבים," הביעו תמיהה וזעם.


ניתן ללמוד עוד מניסיונם של אחרים בכנס השנתי לניהול משאבי אנוש במסגרתו נערוך פאנל בכירים שבו יוצגו תוכניות העבודה של ארגונים שונים, בניהם: ויסוניק, בזק, יוניליוור ועוד…

למידע נוסף על הכנס השנתי לניהול משאבי אנוש לחץ כאן!

 

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

תגובה 1

  1. כמנהלת שנים רבות וציידת כישרונות רבים מציעה מניסיון לעזור לכל עובד שמביע רצון להתקדם ויכולותיו המקצועיות מצדיקים זאת, היו מנטורים למדו מניסיונכם כיצד לנהל , שתפו אותם בישיבות, והטילו עליהם משימות, עובד שתיתנו בו אמון ותטפחו את יכולותיו יאמין בעצמו וכשההזדמנות תגיע הוא יהיה מוכן ואף יצליח.

השאר תגובה