אילו חברות לעולם לא ייהנו מתדמית מעסיק חיובית?

אילו חברות לעולם לא ייהנו מתדמית מעסיק חיובית?

אם אתם רוצים לדעת איך מגיעים לתהילת תדמית מעסיק חיובית, עצרו ובדקו כמה ואילו נקודות שחורות רשומות בהיסטוריית הארגון

שיתוף

תדמית מעסיק

תדמית חיובית של מעסיק מקלה על הארגון מבחינת משאבי האנוש, כאשר הרבה מהעבודה קשה נחסכת ממנו. כמעט ואיך צורך בפרסום מודעות בלוח דרושים, לא חינמיות וודאי שלא בתשלום. אין צורך להשקיע בהצגת החברה בראיון העבודה. פשוט לכל משרה באשר היא יהיו קופצים רבים.  

מנהלי גיוס רבים מתמלאים בקנאה כשהם קוראים על מעסיקים כאלה. ראשית, כעובדים. כל אחד היה רוצה לעבוד במקום כזה. שנית, כמגייסים החיים עוד יותר יפים. לא סיימתם לומר את הגדרת התפקיד וכבר יש לכם אינסוף אפשרויות מניין לקבל מאות ואלפי קורות חיים מבלי להתאמץ.

אחרי שסיימנו לחלום, בואו ננחת למציאות. כדי למתג את החברה כמעסיקה טובה אפשר להתחיל גם בקטן, ולא חייבים להיות תאגיד שנתקלים בו בהפסקת הפרסומות בפריים טיים. קודם כל, כדאי קודם כל לפתוח את הפרקים האחרונים בהיסטוריה שלה, ולהתחיל להעלים נקודות שחורות:

  • שירות לקוי ללקוחות החברה, וקבלת תלונות של לקוחות. לקוחות חברה הם גם מועמדים פוטנציאליים לעבודה. אם באופן תדיר מתקבלות תלונות מלקוחות, העבודה לקראת תדמית מעסיק חיובית חייבת להתחיל כאן. אפילו אם אין ברזומה החברה תקריות וטעויות גדולות מול לקוחות – מספיק להיות חברה שידועה שכדי להגיע למענה אנושי שלה צריך לחצות קודם את ים סוף. על אותו משקל, חברה שלא מחזירה טלפונים ולא עונה למיילים – לא תצליח לשפר את תדמיתה כמעסיק, גם אם תציע תנאי העסקה מעולים.
  • לחברות בעלות תלונות של עובדים בעיקר על תנאי העסקה ושכר, וכמובן תביעות, יהיה קשה לרומם את תדמיתן כמעסיקות. תדמית חיובית של מעסיק תבנה בקלות אם מעסיקים באופן פשוט לא יעברו על דיני עבודה.
  • שקיפות ויושרה כלפי העובדים, תסייע במיתוג המעסיק באופן חיובי. חברות שיסתירו מידע מהעובדים, בעיקר בנושא השכר, שלדוגמה לא יודו בטעות שנעשתה לרעתו של העובד – לא יצליחו להעלות את תדמיתן כמעסיקים.  
  • חברות הנהנות מתדמית מעסיק חיובית, יכולות להרשות לעצמן לסנן את המועמדים עד דק ואף לגייס עובדים פסיביים. יש לגלות רגישות במיוחד כאשר נעשית פנייה יזומה למועמדים פסיביים, כאשר חברות גדולות הסובלות מבירוקרטיה מסועפת ומורכבת, מביאות לעתים גם תקלות.   
  • לא צריך להיות קונצרן גדול בשביל ליהנות מתדמית חיובית כמעסיק, ולא צריך להוציא עשרות אלפי שקלים על מסע פרסום כדי לחדור לתודעת הציבור. כיום אתר אינטרנט זמין, ידידותי ובעיקר מעודכן, יהווה כרטיס ביקור לכל חברה. כיום חברה שאין לה אתר אינטרנט מעודכן נתפסת קודם כל כלא מוכרת, כלא עדכנית, ועשויה ליצור אצל כל מועמד לעבודה רתיעה.
  • ועם בעדכון עסקינן: כיום כל חברה שמבקשת להיות מעודכנת היא בעלת דף פייסבוק פעיל, המציג את החברה ושדרכה ניתן לקבל פניות מלקוחות וממועמדים.

תדמית מעסיק חיובית נבנית עם הזמן, וכדי ללמוד כיצד לעשות את זה רצוי להימנע מכל הנקודות שצוינו למעלה. לא צריך לפזול לדשא של השכן, להעלות את התדמית זה אפשרי, ויש נקודות שחורות שבהחלט אפשר להעלים, צריך רק להפשיל שרוולים ולכוון למטרה הזאת.

עוד על מיתוג מעסיק – בכנס משאבי אנוש שייערך ביום ראשון ה-9.9.12

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה