שיתוף

מנהלים בחברות, בכל הדרגים , מתמודדים לעתים קרובות עם מצבי לחץ גבוה שעלולים להעלות את מצב הסטרס שלהם וכתוצאה מכך את תחושת השחיקה.

יש שילוב של אסטרטגיות שיכול לאפשר למנהל ולהפחית באופן יזום את רמות הלחץ, ועל ידי כך לתרום לשיפור הרווחה הנפשית של המנהל ולהגברת האפקטיביות שלו.

יש 10 צעדים שמנהלים יכולים לנקוט כדי להפחית במהירות את רמות הלחץ:

1 טכניקות נשימה מודעת והרפיה:

יש לעודד מנהלים לתרגל נשימה עמוקה ומודעת. טכניקה פשוטה אך יעילה זו כוללת נטילת נשימות איטיות ומכוונות, תוך התמקדות בכל שאיפה ונשיפה.

שילוב טכניקות הרפיה כגון הרפיית שרירים מתקדמת או דמיון מודרך יכול לשפר עוד יותר את ההשפעות המרגיעות.

2 ניהול זמן וקביעת סדרי עדיפויות:

יש לסייע למנהלים לארגן את המשימות שלהם על ידי קביעת סדר עדיפויות למשימות תוך פירוק כל משימה לחלקים הניתנים לניהול.

כלים וטכניקות לניהול זמן, כגון טכניקה של עבודה במרווחים ממוקדים, יכולים ליצור תחושה של מבנה הגיוני ואף הישג.

3 האצלת סמכויות ותחומי אחריות:

מנהלים מרגישים לעתים קרובות שהן טובעים כאשר הם מנסים להתמודד עם הכול בעצמם.

יש לעודד אותם להאציל סמכויות ומשימות לעובדים הכפיפים להם, ולחלק את עומס העבודה בצורה שווה יותר.

האצלת סמכויות ותחומי אחריות לא רק מפחיתה את הלחץ של המנהל אלא גם מטפחת שיתוף פעולה ופיתוח העובדים.

4 פעילות גופנית:

לעיסוק בפעילות גופנית, גם אם מדובר בהליכה קצרה או תרגילי מתיחות, יכולות להיות השפעות משמעותיות להפחתת מתח.

פעילות גופנית משחררת אנדורפינים, שהם מרימי מצב רוח טבעיים, והיא מאפשרת התפוגגות בריאה בריא של המתח.

5 תקשורת יעילה:

יש לעודד תקשורת פתוחה ושקופה. מנהלים צריכים להרגיש בנוח להביע את דאגותיהם ולחפש תמיכה בעת הצורך. הקמת ערוצי תקשורת ברורים בארגון מטפחת סביבה תומכת.

6 להגדיר יעדים ריאליים:

יש לעזור למנהלים להגדיר יעדים ברי השגה ומציאותיים. ציפיות לא מציאותיות יכולות לתרום ללחץ. יש לחלק משימות גדולות יותר ליעדים קטנים יותר וניתנים לניהול, ולחגוג הישגים לאורך הדרך.

7 מיינדפולנס ומדיטציה:

שילוב שיטות מיינדפולנס או מפגשי מדיטציה קצרים יכולים לעזור למנהלים להישאר ממוקדים. אפליקציות מיינדפולנס או מפגשי מדיטציה מודרכים יכולים להשתלב בקלות בשגרת היומיום של העובדים והמנהלים כאחד.

8 לשמור על איזון בין עבודה לחיים אישיים:

יש להדגיש את החשיבות של שמירה על איזון בריא בין עבודה לחיים אישיים. מנהלים צריכים להציב גבולות לשעות העבודה ולקחת הפסקות כדי לצבור כוחות. יש לעודד את המנהלים להתנתק מתקשורת הקשורה לעבודה בשעות שאינן שעות עבודה.

9 תמיכה חברתית:

בניית רשת תמיכה חברתית חזקה היא קריטית. מנהלים צריכים להתחבר לעמיתים ומנטורים שיכולים להציע עצות, להקשיב ולהביע הבנה.

10 למידה מתמשכת ופיתוח מיומנויות:

יש לעודד את המנהלים להשקיע זמן בלמידה מתמשכת ובפיתוח מיומנויות. ההרגשה של מנהל שיש לו את המיומנויות הנדרשות לתפקידו יכולה להגביר את הביטחון שלו ולהפחית את רמת הלחץ הנובע מאי ודאות.

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה