3 טיפים לגיוס עובדים קריאטיביים

3 טיפים לגיוס עובדים קריאטיביים

גיוס עובדים קריאטיביים אינה משימה קלה.

שיתוף
מועמדים קריאטיביים

כיום אין מחסור של מעצבים גרפיים מוכשרים, מאיירים, יוצרי וידאו, מתכנתים, אנשי שיווק ומכירות, אבל איך תדע מי הם ההוגים היצירתיים באמת? והיכן תוכל למצוא את המועמדים היצירתיים המתאימים ביותר להצטרף לצוות שלך? אם אתה לא אדם יצירתי בעצמך ואינך חושב בצורה קריאטיבית, באתגר יהיה גדול אף יותר. זיהוי אנשים אלה יכול להיות קשה במיוחד ויקר עבור החברה שלך, אך ע"י כמה צעדים חכמים ופשוטים התהליך יהפוך להיות הרבה יותר מוצלח.

כאשר מחפשים אנשים יצירתיים עבור העסק שלך, זה חיוני להבין את המאפיינים של אנשים יצירתיים. על פי מאמר שפורסם באתר פסיכולוגי, "הם מכילים קיצוניות מנוגדות; במקום להיות 'יחיד', כל אחד מהם הוא 'המון'".  אנשים יצירתיים הם לעתים קרובות אנרגטיים אך שקטים, חכמים אך נאיביים, שובבים אך אחראים, נעים בין פנטזיה למציאות ובין קטבים: מוחצנים ומופנמים, צנועים וגאים, מרדנים ושמרנים, נלהבים מעבודתם אך מאוד אובייקטיביים.

לאחר הבנת הדמות של אנשים יצירתיים, יש כמה טקטיקות שמנהלי גיוס יכולים לעקוב אחריהן. הדרך הטובה ביותר להכיר כל מועמד הוא לתכנן את הראיון היטב ומראש.

להלן 3 טיפים לשאלות ראיון לאיתור אנשים יצירתיים ומוכשרים:

 לחפור לתוך תיק העבודות

אוסף העבודות של מעצב הוא חיוני כדי לעשות רושם ראשוני מעולה. אבל איך אתה יכול לזהות את תיק העבודות הטוב ביותר? התיקים הגדולים ביותר מתעדפים איכות על פני כמות. מבחר מדויק של עבודה מגוונת הוא פי כמה וכמה טוב יותר מאשר תיק עבודות מפוזר וחלקי שאינו נגמר, על מנת להדגיש את הכישורים המובילים של המעצב. לא רק למעצבים, לכל העובדים הקריאטיביים המוכשרים תהיינה עבודות מרשימות להציג עבורכם. אם זו מצגת שיווק איכותית ויצירתית שהכינו עבור לקוח, אלגוריתם חכם ויצירתי אצל מתכנת, או מודל מכירות חכם שהגו כאנשי מכירות מובילים.

במהלך הראיון, בקשו מהם לבחור את אחד הפרויקטים שלהם ולתאר לכם את התהליך היצירתי שהם בצעו, את מטרות הפרויקט הספציפי ואת תהליך החשיבה שמאחורי הפתרון. התשובה לשאלה זו תעניק לכם מידע חיוני לגבי הדרך בה המועמד חושב ואלו השלבים החשובים ביותר בתהליך (יצירת רעיונות, מחקר, רעיונות לסיעור מוחות, ראיונות, עבודות פיתוח, אב טיפוס, בדיקה, עיצוב מחדש וכו').

לחשוף את האישיות האמיתית שלהם

למועמדים הקריאטיביים ביותר עבור החברה שלך, יש לא רק את היכולות המקצועיות כדי לספק עבודה טובה, אלא גם מיומנויות בינאישיות ותקשורת איכותית. הם יצטרכו להיות מסוגלים לעבוד עם עובדים אחרים, צוותים פנימיים ולקוחות, כך שחיוני יהיה למצוא מישהו שמתאים היטב לתרבות החברה. במובן זה, אתה צריך לזכור כי קריאטיביים עשויים עשוי להעריך את הזמן שלהם יותר מאשר סכומים מופקעים של כסף. אם אתם מחפשים ליצור תרבות החברה שמושך אנשים יצירתיים מוכשרים, ייתכן שתרצה לתקשר גמישות ושקיפות ולתת עדיפות לחושבים היצירתיים שבחרו לעבוד איתכם.

כדי לזהות אם המועמד מתאים, תוכלו לשאול אותם מתי בפעם האחרונה הם קיבלו משוב שלילי, מה הוא כלל וכיצד התמודדו איתו וכמובן מה למדו ממנו. אתם רוצים לוודא שאתם מגייסים אדם שיכול לפתור בעיות, לא ליצור אותם. המועמדים הקריאטיביים הבוגרים יכולים לקבל וללמוד ממשוב בונה.

לגלות את הזהות האישית שלהם

באופן כללי, אנשים יצירתיים נוטים לטפל במותג האישי שלהם. הדימוי שלהם לעתים קרובות יותר לא מעביר יצירתיות ואישיות חזקה. "גורם וואו" הוא זה שמנחה אותם כדי לעשות רושם ראשוני טוב, אבל מה קורה לאחר שהרושם מתמוסס? הם עדיין יצטרכו לעבוד ולפעול בשוק מאוד תחרותי.

הזהות האישית שלנו קשורה לערכים שלנו ולחוזק שלנו. למרות שזה אולי נראה מאתגר לזהות את האותנטיות של המותג האישי של מישהו, שאלות אלו יעזרו: מה אתה עושה טוב יותר מכל אחד אחר? אם היית מקבל פרס, עבור זה היה?.

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה